اکسسوری گیمینگ مهم

مهم ترین اکسسوری های گیمینگ که بازی کردن بدون آن‌ها بسیار سخت است!

اهمیت برخی اکسسوری های گیمینگ به حدی است که تصور بازی کردن بدون آن‌ها ممکن نیست! در ادامه به معرفی تعدادی از مهم ترین اکسسوری های گیمینگ برای علاقمندان به بازی می‌پردازیم.

حتما برای بسیاری از شما علاقمندان به گیمینگ حرفه‌ای پیش آمده که پس از مشاهده سیستم‌های گیمینگ برخی افراد با خود فکر کنید که محال است کسی برای انجام بازی حرفه‌ای به چنین ادوات و ابزارهایی نیازمند باشد! تا حدودی حق با شماست؛ چراکه نورپردازی‌های گران‌قیمت و گسترده RGB یا برخی ادوات عجیب و غریب هرگز برای بردن یک دست بازی حرفه‌ای فورتنایت کمکی به گیمرها نخواهند کرد! با این وجود برخی اکسسوری های گیمینگ از ملزومات یک تجربه باکیفیت از بازی به شمار رفته و تصور انجام بازی‌های ویدیویی بدون آن‌ها بسیار سخت است!

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از م لوازم جانبی حوزه گیمینگ بپردازیم که برای انجام بازی ضروری به شمار رفته و می‌توانند تجربه گیمینگ شما را متحول کنند.

هدست

پشت هر بازی ویدیویی که تجربه می‌کنید، تیم بزرگی از متخصصین صدا قرار گرفته‌اند که ماه‌ها برای ساخت موزیک و اصواتی که در بازی شنیده می‌شوند زحمت کشیده‌اند! بنابراین استفاده از هدفون یا اسپیکرهای ساده و بی‌کیفیت حین تجربه بازی‌ها واقعا کم‌لطفی به زحمات آن‌هاست! از سوی دیگر حتما دلیلی وجود دارد که در رویداد The Game Awards هر سال جایزه‌هایی اختصاصی برای بهترین صداگذاری و موسیقی در نظر گرفته شده است!

هدست مخصوص گیم

هدفون‌های باکیفیت از جمله مهم ترین اکسسوری های گیمینگ به شمار می‌روند که حس بهتری از بازی‌ها را به شما منتقل کرده و کاملا شما را در تجربه آن غرق می‌کنند.

از طرف دیگر اهمیت هدست‌های مخصوص گیم در بازی‌های مالتی پلیر دوچندان است! در این دسته بازی‌ها اول از همه باید صدای هم‌تیمی‌های خود را به‌طور دقیق و واضح بشنوید؛ چراکه بسیاری از اطلاعات کلیدی بازی در همین بحث‌ها و راهنمایی‌های گروهی نهفته است. از سوی دیگر، یک میکروفون حرفه‌ای که قادر باشد صدای شما را به‌طور واضح به گوش سایر گیمرها برساند نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

البته اگر گمان می‌کنید خرید یک هدست گیمینگ هزینه زیادی به شما متحمل می‌کند، باید بدانید که برخی هدست‌های گیمینگ با قیمت‌هایی فوق‌العاده مناسب کیفیتی بسیار عالی داشته و تجربه صوتی شگفت‌انگیزی برایتان رقم می‌زنند.

دسته

اگر گیمر PC باشید احتمالا معتقدید کیبورد و ماوس مهم‌ترین ملزومات انجام یک بازی را برایتان فراهم کرده و نیاز به استفاده از دسته‌ها را از بین می‌برند. با این وجود شاید برایتان جالب باشد که بدانید دسته‌ها قابلیت‌هایی دارند که کیبورد و ماوس از ارائه آن‌ها ناتوانند!

اکسسوری گیمینگ مهم

به عنوان مثال، اگر از بازی کردن پشت میز خسته شده باشید می‌توانید به کمک دسته‌های گیمینگ روی مبل دراز کشیده و بازی را از آن‌جا ادامه دهید. همچنین برخی دسته‌های بازار نیز قابلیت‌هایی اختصاصی مثل کلیدهای حساس به فشار یا پاسخ ارتعاشی را به گیمرها ارائه می‌کنند که آزادی عمل بیشتری در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. بعلاوه، برخی بازی‌ها نیز به‌طور کلی با هدف تجربه با دسته‌ها طراحی شده‌اند و اساسا برای بهره بردن از دسته‌ها بهینه‌سازی شده‌اند. از جمله این عناوین می‌توان به اکثر بازی‌های ژانر پلتفرمر اشاره کرد.

از سوی دیگر دسته‌ها امکان تجربه بازی‌های مالتی پلیر یا کوآپ به‌صورت سنتی را نیز فراهم می‌کنند. به‌عنوان مثال می‌توان چندین دسته را به یک کامپیوتر وصل کرد و از تجربه یک دست فیفا یا مورتال کامبت دونفره لذت برد! این کار با استفاده از ماوس و کیبورد به‌سختی قابل انجام است.

در گجت نیوز بخوانید:
بهترین دسته های بازی PC در سال ۲۰۲۲

ماوس گیمینگ و ماوس پد مناسب

بسیاری افراد گمان می‌کنند ماوس‌های گیمینگ تفاوت چندانی با نمونه‌های عادی نداشته و تنها از نظر ظاهری اندکی پرزرق و برق‌تر هستند. با این وجود در واقعیت چنین نیست و ماوس‌های گیمینگ پر از قابلیت‌های ریز و درشتی هستند که سطح گیمینگ کاربران را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد.

ماوس و ماوس پد

ماوس‌های گیمینگ عموما بزرگتر و خوش‌دست‌تر از ماوس‌های عادی هستند. به همین دلیل می‌توان بدون نگرانی از خسته شدن دست‌ها مدت زمان زیادتری به استفاده از آن‌ها پرداخت. همچنین انجام زنجیره‌ای از فرآیندهای مختلف در یک بازی نیز با ماوس‌های گیمینگ بسیار ساده‌تر قابل انجام است. به عنوان مثال فرض کنید در یک بازی لازم است به‌طور مدوام یک جعبه را باز کرده و پک سلامتی را از داخل آن خارج کرده و مصرف کنید. این کار که با فشردن چندین کلید مختلف در سیستم کنترل عادی انجام می‌شود، با تعریف کردن فرآیندهای مربوطه با فشردن تنها یک کلید میانبر قابل تعریف روی ماوس گیمینگ قابل انجام خواهد بود!

از سوی دیگر، یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های ماوس‌های گیمینگ بر مدل‌های معمولی، امکان تنظیم حساسیت آن‌ها (با واحد DPI) است. ماوس‌های گیمینگ معمولا حساسیت بالاتری داشته و امکان جابجا کردن کرسر با حرکت‌های کوچکتری را فراهم می‌کنند. این مساله برای بازی‌های خاصی مثل عناوین ژانر شوتر اول شخص حائز اهمیت است. علاوه بر این، نرخ نمونه‌برداری بالا نیز دیگر مزیت ماوس‌های گیمینگ بر مدل‌های عادی‌ست که باعث پاسخ‌گویی بسیار سریعتر آن‌ها به فشردن کلیدهای ماوس یا تکان دادن آن می‌شود. این مزیت نیز در بازی‌هایی که نیازمند عکس‌العمل سریع گیمر هستند بسیار مفید خواهد بود.

همچنین باید توجه کنید که قرار دادن ماوس روی یک ماوس پد به جای سطح صاف می‌تواند باعث افزایش دقت آن شود. بنابراین اگر قصد دستیابی به بهترین تجربه گیمینگ را دارید، استفاده از ماوس پد را فراموش نکنید!

در گجت نیوز بخوانید:
برای خرید ماوس گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیبورد گیمینگ

حتما تا کنون متوجه شده‌اید که بزرگترین مزیت اکسسوری‌های گیمینگ، ارائه سرعت عمل بالاتر به گیمرهاست. در این صورت کیبوردهای گیمینگ نیز به اکسسوری هایی فوق‌العاده حیاتی و مهم برای گیمرها تبدیل می‌شوند. سوییچ‌های مکانیکی به کار رفته در کیبوردهای گیمینگ اساسا سریعتر از مکانیزم عملکرد کیبوردهای عادی (ممبرین) هستند. به همین دلیل زمان پاسخگویی کلیدهای کیبورد به ورودی کاربر چندین میلی ثانیه بالاتر رفته و همین چند میلی ثانیه می‌تواند سرنوشت گیمر را در بازی‌های رقابتی سریع رقم بزند!

کیبورد مخصوص بازی

از سوی دیگر، سوییچ‌های مکانیکی همچنین با ارائه پاسخ مکانیکی به کاربر در خصوص فشرده شدن کامل کلیدها به او اطمینان داده و عملکرد صحیح کیبورد هنگام فشردن همزمان چندین کلید را تضمین می‌کنند. بنابراین مشکلات مرگباری مثل عمل نکردن کلیدها یا درگیر نشدن میانبرهای چندتایی حین اجرای بازی‌ها هرگز در این دسته کیبوردها رخ نخواهند داد.

کیبوردهای گیمینگ همچنین معمولا دارای نور پس‌زمینه بوده و از کلیدهایی اضافی بهره می‌برند که تنظیم‌پذیر و قابل شخصی‌سازی هستند.

نمایشگر با رزولوشن یا نرخ رفرش بالاتر

اگر یک کامپیوتر گیمینگ در اختیار داشته باشید طبیعتا از یک مانیتور یا تلویزیون نیز در کنار آن بهره می‌برید. در صورتی که صفحه نمایش شما نرخ رفرش یا رزولوشن پایینی داشته باشد، احتمالا چیزهای زیادی در بازی‌ها هست که از دست می‌دهید! اصلا شاید دلیل آن که در بازی‌ها به‌طور پیاپی شکست می‌خورید همین باشد!

اکسسوری گیمینگ مهم

در سال‌های گذشته، تمامی مانیتورها کم و بیش کیفیت و نرخ رفرش یکسانی داشتند. با این وجود امروزه مانیتورها در اندازه‌ها، کیفیت‌ها و نرخ رفرش‌های گوناگونی روانه بازار شده‌اند و تجربه بصری متفاوتی را از یک صحنه یکسان ارائه می‌دهند. علاوه بر رزولوشن که تاثیر آن بر کیفیت نمایشگر واضح است، پارامتری تاثیرگذار دیگر در این حوزه هم نرخ رفرش خواهد بود که همانند نرخ نمونه‌برداری با واحد هرتز سنجیده می‌شود. این عدد به معنای تعداد دفعاتی است که یک تصویر در هر ثانیه رفرش شده و به نمایش درمی‌آید. به این ترتیب هرچه نرخ رفرش بالاتر باشد، انیمیشن‌ها و سکانس‌های مختلف روان‌تر و سریع‌تر نمایش داده می‌شوند.

به‌عنوان مثال در بازی‌های شوتر آنلاین مثل Call of Duty Warzone سریعتر دیدن دشمنان می‌تواند باعث موفقیت شما در بازی شود. بنابراین اگر بیشتر به تجربه این دسته بازی‌ها علاقمند هستید، توصیه ما این است که سراغ نمایشگرهایی با حداقل نرخ رفرش 60 هرتز بروید. در عین حال اگر به تجربه بازی‌های تکنفره و با رزولوشن بالا علاقمند هستید رزولوشن برایتان اهمیت بیشتری پیدا کرده و با استفاده از یک نمایشگر 4K می‌توانید جزئیات بسیار واضح و روشنی را مشاهده نمایید. البته مانیتورهای گیمینگ با رزولوشن و نرخ رفرش بالاتر مسلما گران‌تر از مانیتورهای معمولی هستند. از سوی دیگر توانمندی سیستم کامپیوتر شما در اجرای بازی‌های مختلف نیز دیگر مساله‌ای‌ست که باید حین خرید مانیتورهای گیمینگ مورد توجه قرار گیرد.

صندلی ارگونومیک

کمتر استریمری برای پخش محتوای ویدیویی خود از یک صندلی آشپزخانه یا پلاستیکی استفاده می‌کند! این مساله بی‌دلیل نیست و به‌طور خاص به سلامتی شما ارتباط خواهد داشت. در حین اجرای بازی‌های ویدیویی احتمالا پیش آمده که ساعت‌هایی طولانی را در یک وضعیت ثابت پای مانیتور قرار داشته باشید. در صورتی که صندلی شما شرایط مناسبی نداشته باشد یا ارتفاع آن از میز بیش از حد بالاتر یا پایین‌تر باشد، احتمالا در دراز مدت دچار مشکلات سلامتی فراوانی خواهید شد.

صندلی ارگونومیک

به همین جهت به همه گیمرها توصیه می‌شود که از صندلی‌های ارگونومیک مخصوص برای اجرای بازی‌ها استفاده کنند تا فشارهای وارد بر کمر خود را به حداقل برسانند. البته لزومی ندارد صندلی شما حتما از یک برند فاخر و لوکس تهیه شده باشد. برای شروع، هر صندلی که دارای قابلیت تنظیم ارتفاع بوده و پشتی قابل تنظیم دارد می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شروع گیمینگ حرفه‌ای باشد.

آنچه در این متن معرفی شد صرفا بخش از اکسسوری های مهم گیمینگ برای بازیکنان حرفه‌ای به شمار می‌رود. با این وجود موارد دیگری مثل حافظه اس اس دی خارجی هم هستند که قادرند با کاهش زمان لودینگ و افزایش سرعت، تجربه بازی لذت‌بخش‌تری را برایتان به ارمغان بیاورند. با این وجود اهمیت آن‌ها برای انجام بازی به اندازه موارد یاد شده نیست. به گیمرهای حرفه‌ای توصیه می‌شود که اکسسوری‌های مورد نیاز خود را بر اساس نیازشان و ژانر بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه دارند انتخاب کنند. بر همین اساس ممکن است یک اکسسوری خاص که برای یک گیمر بسیار مهم و اثرگذار تلقی می‌شود چندان برای سایرین کاربردی نباشد.

همچنین در گجت نیوز:
پیشرفته‌ترین و گران‌ترین صندلی گیمینگ جهان، یک تختخواب همه کاره است + ویدیو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*