حذف تلگرام از اپ استور

محتوای نامناسب، دلیل اپل برای حذف تلگرام از اپ استور

اخیرا اپل با حذف تلگرام از اپ استور خبرساز شده است. این کمپانی آمریکایی در پاسخ به شکایت کاربران، علت پاک شدن تلگرام از اپ استور را محتوای نامناسب اعلام کرده است!

تلگرام، یکی از پیام‌رسان‌های محبوب است که اخیرا شاهد انتشار اخباری مبنی بر حذف آن فروشگاه اپل بودیم. در شرایطی که برخی افراد این کار را یک خطای انسانی عنوان می‌کردند، اپل علت حذف تلگرام از اپ استور را وجود محتوای نامناسب اعلام کرده است. پیش‌تر نیز مدیر Telegram، پاور دوروف، اعلام کرده بود که این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

اگرچه هنوز ماهیت این نوع محتوا مشخص نشده، ولی مسلما این پیام‌رسان دستورالمعل‌های توسعه‌دهندگان برای اپلیکیشن های iOS را نقض کرده است. در واقع هر اپلیکیشن باید مکانیسم‌ها و فیلترهایی برای تشخیص و گزارش موارد ناشایست را در خود داشته باشد و ابزارهایی را در اختیار کاربران قرار دهد که به واسطه آنها بتوان افرادی که چنین محتوایی را از طریق اپلیکیشن ارسال می‌کنند را بلاک کرد.

نخستین بار غیبت این نرم افزار در روز چهارشنبه و زمانی گزارش شد که یکی از کاربران شبکه اجتماعی ردیت، نتوانست تلگرام و تلگرام X (یک اپلیکیشن جدید که روی iOS آزمایش شده بود اما به صورت رسمی برای اندروید منتشر شده است) را در اپ استور پیدا کند. پس از آن، کاربران از طریق توییتر، علت این مشکل عجیب را از پاول دوروف جویا شدند که وی این‌گونه پاسخ داد:

اپل به این خاطر که محتوای نامناسب در دسترس کاربران قرار می‌گرفت، به ما هشدار داده بود و هر دو اپلیکیشن از App Store حذف شدند. به محض این‌که موارد حفاظتی اضافه شوند، ما انتظار داریم که اپلیکیشن ها به App Store بازگردند.

تضمین دوروف نسبت به بازگشت تلگرام عالی است، ولی متاسفانه اطلاعاتی از زمان انجام آن در دست نیست. با این وجود، به خاطر محبوبیت بالای این نرم افزار، احتمالا طی روزهای آینده باید شاهد اضافه شدن مجدد آن باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

18 دیدگاه

  1. زنده باد فیسبوک ! وقتی فیسبوک و اینستاگرام و توییتر هستن دیگه چه احتیاجی به تلگرام داریم آره والا

  2. اگه به من باشه، میگم امین امشب تلگرام تو کل جهان ممنوع کنن، پدر جوان ها درآورده

  3. عشقه تگرام، هرچی تهمت بزنن بهش فایده نداره

    شرکت های آمریکایی همیشه با روسا و چینی ها مشکل داشتن

    • آقای دورف اعلام کردن:
      من تعجب میکنم چرا هنوز ما رو به عنوان پایگاه روسیه میشناسند، در صورتی که هیچکدوم از سرورهای تلگرام در روسیه نیست و حتی کارمندان این مجموعه هم روسی نیستند.
      این آقا برای حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانش خاک روسیه رو ترک کرد تا به هیچ احدی باج نده

  4. عجب کار مسخره ایه ولی!! اما گلی به جامل دورف که خیلی خوب ایراد کار قبول کرد

    به زودی بر می گرده، شک نداشته باشید

  5. عههههههههه خخخ چ مسخره مگه اونا هم سانسورینگ دارن؟؟؟

  6. بنظر من از خوئد خواهیشه شاید میخواد یه اپ واسه خودش برای ای او اس اراعه بده

  7. تشخیص محتوای نامناسبو باید بذارن به عهده مردم

  8. واقا دمم گرم هم مخالف تلگرامم هم طرفداره اپل همه چی با هم جور در می اید معلوم شد که بی دلیل از تلگرام بدم نمی اومد واقا هم محتواش بده

    • الحق که راست گفتن
      ذات آدم هر چی باشه نمیتونه غیر اون عمل کنه
      هنوز یک ماه نمیشه که توبه نامه نوشتی و به خیال خام خودت اسمتم عوض کردی که بتونی متفاوت فکر کنی و نظر بدی!
      اما خب، ذاته دیگه، کاریشم نمیشه کرد
      به گفته مدیر تلگرام، مشکل امنیتی بوده و برخی پرتکل های حفاظتی در نسخه ios رعایت نشده که این مضمون هیچ ارتباطی با محتوای پیام رسان نداره! و در داخل همین مقاله هم نویسنده به اطلاعیه اپ استور اشاره و دلیل حذف این پیام رسان رو نبود موارد گزارش دهی کانال ها و افرادی که محتوای نامناسب در داخل اپ ارسال میکنند اعلام کرده (اون هم به خاطر افزایش سطح امنیت برای کاربران خوده برنامه س، که افراد مزاحم رو بتونن بلاک کنند)
      اگه قرار باشه اپ استور مثل شما فکر کنه پس باید هر چی پیام رسان هست رو از فروشگاهش پاک کنه، چون محتوای نامناسب دارن و از همه مهم تر کاربران خانوم اصلا حجابشونو رعایت نمیکنن (بخش آخر جمله کنایه ای به تفکرات سخیف جنابعالی هستش)
      اینکه شما از این پیام رسان چجوری استفاده میکنی رو نباید به بقیه تعمیم بدید
      خیلی ها هستن از طریق تلگرام سطح دانش و اگاهیشون رو بالا میبرن و با دیگران به اشتراک میگذارن، کاری که شما از اون هراس داری و انجامش نمیدی …
      به هر حال شما به بیهوده و یاوه گوییت ادامه بده، چون یقین پیدا کردم بدون اینکه مطلب رو بخونی نظر میدی
      امیدوارم گجت نیوز به رسم رعایت آزادی بیان این نظر منو تایید کنه

      • آفرین دقیقا میخواستم اینو الان بنویسم که دیدم شما قبلش نوشتید
        به دلیل پروتوکول های امنیتی تنها چند ساعت از اپل استور حذق شد که چقدرم بعضی هارو تو ایران ذوق زده کرده بود که خوشبختانه فقط چند ساعت این حذف طول کشید

      • برو باو من که حال ندارم این همه رو بخونم

    • واقعا که حال به هم زنی