آلکاتل 3

محصولات سری آلکاتل 3 رونمایی شدند؛ آلکاتل دنباله رو رنسانس نمایشگرهای کم‌حاشیه

اخیرا سه گوشی جدید از سری آلکاتل 3 (Alcatel 3) در کنگره جهانی موبایل رونمایی شدند. این محصولات با قیمت نسبتا کم، امکانات ویژه و جذابی را به کاربران ارائه می‌کنند که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.

سری محصولات آلکاتل 3 پس از رونمایی در نمایشگاه MWC 2018 و مشخصات آنها، نظر کاربران زیادی را به خود جلب کردند؛ سه گوشی در این سری جدید طراحی و تولید شده‌اند که هرکدام از آنها نقطه قوت خاصی دارد. یکی از ویژگی‌های خاص این محصولات صفحه نمایش با ضریب 18:9 و مهندسی ساخت تلوزیون TCL است. برخلاف گوشی آلکاتل 5، دو محصول از سری Alcatel 3 با دوربین دوگانه همراه شده‌اند.

حسگر اثر انگشت نیز در پشت هر سه گوشی هوشمند تعبیه شده است. با این حال می‌توان از قابلیت تشخیص چهره اختصاصی این شرکت (Face Key) جهت آنلاک دستگاه در کمتر از یک ثانیه استفاده کرد؛ البته این قابلیت به کمک بخش استاندارد تشخیص چهره اندروید فعال شده است و نمی‌توان آن را با فیس آی دی شرکت اپل یا سامسونگ مقایسه کرد.

گوشی آلکاتل 3 وی (Alcatel 3V)

آلکاتل 3

این تلفن هوشمند تنها محصول سری آلکاتل 3 با صفحه نمایش +1080p و پنل 6 اینچی IPS و همچنین با شیشه 2.5 بعدی به شمار می‌رود. آلکاتل 3V با ابعاد بدنه 162 در 76 در 8.05 میلی‌متر بلند قامت‌ترین گوشی این سری است.

این محصول جدید شرکت آلکاتل از دوربین دوگانه خود (دو لنز 12 و 2 مگاپیکسلی) برای افکت‌های زنده بوکه بهره می‌گیرد. دوربین اصلی با پیکسل‌های 1.25 میکرومتری، گشادگی لنز f/2.2 و قابلیت تثبیت‌گر تصاویر همراه شده است. یک دوربین 5 مگاپیکسلی نیز با فلش LED در جلو قرار دارد.

در نهایت کمپانی آلکاتل این گوشی‌ ها را با امکانات جالبی در بخش دوربین همراه کرده است. Photo Booth قابلیت ثبت سریع چهار تصویر (هر ثانیه یک تصویر) را دارد و قابلیت Social Square صفحه را به دو بخش تقسیم می‌کند؛ در یک بخش می‌توان به عکاسی پرداخت و در بخش دیگر مروری بر تصاویر ثبت شده در گالری داشت.

یکی از نقات قوت گوشی آلکاتل 3 وی استفاده از اندروید اوریو گوگل است. نقاط ضعف آن نیز پردازنده چهار هسته‌ای (با چیپست مدیاتک MT8735A) و حافظه رم 2 گیگابایتی به شمار می‌روند.

این گوشی در دو نسخه 16 و 32 گیگابایتی عرضه می‌شود و احتمالا باید به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی متوسل شوید. در نهایت ظرفیت 3 هزار میلی‌آمپری با یک پردازنده نسبتا ضعیف، عمر شارژدهی مناسبی را به کاربران ارائه می‌کند.

اما با همه این تفاسیر، در اختیار داشتن دوربین دوگانه و صفحه نمایش 18:9 با پرداخت هزینه 190 یورو پیشنهاد خوبی برای کاربران است و اگر نمی‌خواهید هزینه‌ گزاف 1000 دلاری برای پرچمداران اپل و سامسونگ پرداخت کنید، آلکاتل گزینه نسبتا مناسبی به شمار می‌رود. گوشی Alcatel 3V در بازارهای خاص و با رنگ‌بندی مشکی، آبی و طلایی (با بدنه مات یا براق) به فروش می‌رسد.

گوشی آلکاتل 3 ایکس (Alcatel 3X)

آلکاتل 3

این گوشی با صفحه نمایش 5.7 اینچی و رزولوشن +720p به نسبت مورد قبل کمی کوچک‌تر است. اما کماکان از همان باتری بزرگ 3 هزار میلی‌آمپری بهره می‌گیرد. در بخش دوربین از دو لنز 13 و 5 مگاپیکسلی استفاده شده است و دوربین ثانوی با زاویه 120 درجه‌ای همراه است. قابلیت‌های تثبیت‌گر تصاویر و Photo Booth در دوربین این گوشی نیز قرار گرفته‌اند. دوربین جلو 5 مگاپیکسل با فلش LED است.

سیستم عامل این محصول کمی قدیمی‌تر است و از اندروید نوقا بهره می‌گیرد. همان تراشه MT6739 با پردازنده چهار هسته‌ای در این محصول نیز به کار گرفته شده است. نسخه پایه محصول با حافظه داخلی 16 گیگابایت و رم 2 گیگابایتی و نسخه دیگر آن با 32 گیگابایت حافظه داخلی و رم 3 گیگابایت همراه است. درگاه حافظه میکرو اس دی نیز جزئی از مجموعه خواهد بود.

گوشی آلکاتل 3X ماه بعد در برخی کشورها با قیمت 180 یورو و همان رنگ‌بندی مشکی، آبی و طلایی عرضه می‌شود.

گوشی آلکاتل 3 (Alcatel 3)

آلکاتل 3

نسخه پایه در این سری از محصولات شرکت آلکاتل از سیستم عامل اندروید اوریو با همان چیپست مذکور بهره می‌برد. حافظه داخلی آن 16 گیگابایت و حافظه رم آن 2 گیگابایت خواهد بود. باتری 3 هزار میلی‌آمپری در این مجموعه نیز به کار گرفته شده است.

این گوشی 150 یورو بوده و از ماه بعد عرضه می‌شود. خبری از دوربین دوگانه در آن نخواهد بود اما از سنسور 13 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/2.0 و پیکسل‌های 1.12 میکرومتری بهره می‌گیرد. دوربین جلوی آن نیز 5 مگاپیکسلی با فلش LED خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. یعنی خوشم میاد آلکاتل بازار موبایل رو با بازار فله فروشا اشتباه گرفته

    این چه وضع معرفی محصوله آخه؟

    مگه اپل و ال جی و …. از این کارا می کنن؟