زمين در گرم ترين حالت خود طي 11300 سال گذشته قرار گرفته است

پیش از این تحقیقات مختلف دانشمندان نشان می‌داد که دمای زمین به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و در حال حاضر گرم‌ترین وضعیت خود در قرن 21 را تجربه می‌کند. اما تحقیقات تازه پا را فراتر نهاده‌اند و دانشمندان دانشگاه هاروارد و دانشگاه ایالتی ارگان به این نتیجه رسیده‌اند که دمای زمین در 11300 سال اخیر بی سابقه است.

دانشمندان با بررسی وضعیف هسته‌های یخ‌ در قطب دریافتند که دمای فعلی زمین از 70 درصد کل تاریخ زمین گرم‌تر است. آن‌ها متوجه سرعت شدید تغییر آب و هوا شده‌اند و یافته‌اند که دلیل اصلی این تغییرات مربوط به گازهای گلخانه‌ای است.

    گازهای گلخانه‌ای مهم‌ترین دلیل در افزایش سریع دمای کلی زمین هستند.

البته در این تحقیق به این موضوع اشاره شده که دمای فعلی زمین هنوز به اوج گرمای این عصر نرسیده است، منظور از آن نیز اوایل هولوسن (وابسته به دوره زمین شناسی حاضر که از پایان دوره پلیستوسن شروع می‌گردد) می‌باشد. اما آن‌ها معتقدند که اگر همین روند ادامه یابد دمای زمین در سال 2100 گرم‌تر از آن زمان خواهد شد و اگر تولید گازهای گلخانه‌ای به همین منوال ادامه یابند، زمین با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

اگر انسان‌ها امروز به فکر کاهش جدی گازهای گلخانه‌ای و آلاینده‌های مختلف محیطی نباشند، انسان‌ها در قرن آینده با مشکلات جدی حیات روبرو خواهند شد.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*