قابليت تشخيص افراد از روي لباس در عينک گوگل

بدون شک عینک گوگل یکی از برجسته‌ترین گجت‌های امسال است و هرچند هنوز اطلاعات کاملی در رابطه با توانایی‌های آن نداریم اما تا همین جای کار نیز توانایی‌های محدود آن جذاب و دوست داشتنی به نظر می‌رسند. گوگل قصد دارد نسخه اول عینک خود را تا پیش از انتهای سال میلادی عرضه کند و در همین راستا هر هفته اطلاعات تازه‌ای از آن منتشر می‌شود و اشتیاق کاربران نسبت به این ابزار متفاوت را بیشتر می‌کند. در ادامه به معرفی قابلیت جدید عینک گوگل که InSight نامیده شده می‌پردازیم، قابلیتی که قرار است افراد را از روی لباسی که به تن دارند، تشخیص دهد.

گوگل در تلاش است تا در عینک خود قابلیتی به نام InSight را اضافه کند تا دوستان و آشنایان شما را از روی لباسی که به تن دارند، شناسایی کند.  در واقع در این سیستم به جای تشخیص چهره و اسکن چهره شخص و مطابقت آن با دیتابیس موجود در ابزار، چندین عکس کلی از شخص گرفته می‌شود و در اپلیکیشن مربوطه ذخیره می‌گردد و با تطابق کلی تصاویر که در آن‌ها تمرکز بر روی لباس و پوشش شخص است نه چهره او، عملیات شناسایی صورت می‌پذیرد.

این عملیات که از طریق اپلیکیشن تازه عینک گوگل انجام می‌شود، به تشخیص رنگ، طرح و ظاهر لباسی که مخاطب به تن دارد می‌پردازد. اما وقعا این روش چقدر موفق خواهد بود؟ چون با هر بار تغییر در لباس مخاطب، می‌بایست یک تصویر تازه از او گرفته شود و به بانک اطلاعاتی نرم افزار InSight اضافه گردد تا در برخود بعدی شخص تشخیص داده شود.

جالب است بدانید که آزمایشات اولیه بر روی این فناوری نشان داده‌‌اند که دقت تشخیص آن بسیار بالا است و 15 داوطلبی که به گوگل کمک کرده‌اند و بر روی آن‌ها آزمایشات انجام شده، در 93 درصد اوقات تشخیص داده شده‌اند.

عینک گوگل تا پیش از پایان سال جاری و با قیمت کمتر از 1500 دلار راهی بازار خواهد شد.


منبع : BGR

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*