پروژه جدید دارپا

پروژه جدید دارپا روی آهسته کردن زمان متمرکز است!

در پروژه جدید دارپا ، دانشمندان قصد دارند با آهسته کردن زمان، فرصت کوتاه پزشکان برای نجات دادن جان سربازارنی که در میدان جنگ مجروح شده‌اند را افزایش دهند!

در وضعیت‌های اضطراری میدان‌های جنگی، پزشکان تنها چند دقیقه یا حتی شاید چند ثانیه برای نجات دادن جان سربازارنی که مجروح شده‌اند زمان دارند. اما حالا دارپا با طرح ایده‌ای جدید می‌خواهد این زمان را کمی افزایش دهد. می‌پرسید چگونه؟ با آهسته کردن زمان!

پروژه جدید دارپا با زمان بیولوژیکی در ارتباط است

نه، دارپا در حال ساخت یک ماشین زمان یا دستگاهی که بتواند زمان را آهسته کند نیست؛ در عوض ما در حال صحبت در مورد زمان بیولوژیکی هستیم. این طرح بر مبنای طبیعت است؛ جایی که برخی حیوانات قادر به پایین آوردن سطح فعالیت سلول‌های خود به تقریبا لحظه مکث هستند. این حالت به آنها اجازه می‌دهد از دماهای شدید نجات پیدا کنند.

“Tristan McClure-Begley”، رییس برنامه “Biostasis” می‌گوید:

در سطح مولکولی، زندگی مجموعه‌ای از واکنش‌های بیوشیمیایی مداوم است و تعریف مشخصه این واکنش‌ها این است که آنها به یک کاتالیزور برای رخ دادن نیاز دارند. در یک سلول، این کاتالیزورها به شکل پروتئین‌ها و ماشین‌های مولکولی بزرگ هستند که انرژی شیمیایی و جنبشی را به فرآیندهای بیولوژیکی تبدیل می‌کنند.

هدف ما با برنامه “Biostasis”، کنترل این ماشین‌های مولکولی و انجام کاری برای آهسته کردن وظیفه آنها در نرخ تقریبا یکسان است تا در نتیجه آن بتوانیم تمام سیستم را آهسته کرده و زمانی که مداخله، معکوس شده و یا تحلیل می‌رود، مانع عواقب ناگوار شویم.

اگر پروژه جدید دارپا موفقیت‌آمیز باشد، این موضوع نه‌تنها در میدان جنگ یا در طول نبرد مفید خواهد بود، بلکه از آن در سایر موارد پزشکی همچون بیمارستان‌ها و یا زمانی که امدادرسان‌ها به صحنه می‌رسند هم می‌توان بهره برد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. آهسته کردن زمان فریب دادن بدن برای گذر زمان میشه

  2. به حق چیزای ندیده و نشنیده

  3. بچه ها تا شب سره کارنو وقط ندارن به سایت سر بزنن حوصلم سر مسره

  4. همه اتفاقایی که تو فیلمای سایبرپانکی میدیدیم داره واقعیت پیدا میکنه

  5. دارپا شرکته عجیبیه بعضیا میگن با جنا در ارتباطن تکنولوژیه جلوترو در اختبارشون میزارن