آیفون اس ای 2

آیفون اس ای 2 ؛ هرآنچه از نسل جدید گوشی کوچک اپل انتظار داریم

آیفون اس ای 2 (Apple iPhone SE 2) همراه با نمایشگر کوچک 4.2 اینچی امسال عرضه خواهد شد. در ادامه شما را مشخصات فنی ، قابلیت ها ، قیمت و زمان عرضه دومین نسل گوشی جمع و جور اپل آشنا خواهیم کرد.

اگر تا به حال یک گوشی بسیار جمع و جور را خریداری نکرده‌اید، قطعا نام گوشی کوچک و قدرتمند آیفون اس ای را شنیده‌اید. آن جانشین معنوی طرح برجسته اپل، آیفون 5 اس و تا حدودی هم آیفون 4 تلقی می‌شود. در واقع شاید آیفون اس ای را تنها گوشی 4 اینچی حال حاضر دنیا دانست که می‌توانید از آن استفاده کنید، اما حالا دیگر آن کمی قدیمی شده و نیازمند یک به‌روزرسانی اساسی است.

هرچند اپل حالا دیگر به ساخت گوشی هایی با نمایشگرهای بزرگتر از 5 اینچ می‌پردازد، اما آیفون اس ای را نیز همچنان در بازار حفظ کرده است تا کاربرانی که علاقه‌مند و شیفته‌ی گوشی های کوچک گذشته اپل بودند زیاد هم دلتنگ آن محصولات نشوند و بتوانند صاحب یک گوشی کامپکت و خوب باشند.

اپل از سخت افزار داخلی گوشی آیفون 6 اس خود در بدنه‌ای کوچک استفاده کرد و نام آن را نیز آیفون اس ای گذاشت. در زمان عرضه،‌ این محصول بسیار قدرتمند تلقی می‌شود، اما حالا از آن زمان چندین سال گذشته است و حالا به نظر می‌رسد اپل می‌خواهد دومین نسل این گوشی را روانه بازار کند. ما در این مقاله به بررسی تمامی جزئیات منتشر شده از گوشی آیفون اس ای 2 تا به حال خواهیم پرداخت. در ادامه با ما همراه باشید.

با آیفون اس ای 2 آشنا شوید

طراحی

در مورد طراحی ما مطمئن نیستیم که آیفون اس ای 2 مشابه نسل پیشین خود باشد. همراه با آیفون های سال 2018 که قرار است از شکل و شمایلی شبیه به آیفون ایکس برخوردار باشند، زبان طراحی 4 سال پیش اپل که با آیفون 6 آغاز شد حالا دیگر جایی در محصولات آن‌ها نخواهد داشت. این فرصت خوبی برای آیفون اس ای 2 است تا بتواند برای چند سال دیگر همه‌ی دلتنگی‌هایی که با زبان طراحی پیشین اپل داشته‌ایم را جبران کند.

با این حال آخرین شایعاتی که در مورد این گوشی شنیده می‌شود، بازگشت یک قاب شیشه‌ای به قسمت پشتی آن است. یک تصویر در شبکه اجتماعی چینی ویبو منتشر شده است و ادعا می‌شود آن مربوط به قاب پشتی گوشی معرفی نشده آیفون SE 2 است. در این تصویر علاوه بر خود قاب، اسنادی دیده می‌شود که ادعا می‌کنند این پنل از نوع شیشه‌ای Ion-X خواهد بود. البته صرف نظر از زیبایی شناختی این گوشی، یک پنل شیه‌ای می‌تواند شارژ‌ بیسیم را نیز همراه گوشی به ارمغان بیاورد. احتمالا شارژ بیسیم که برای نخستین بار در گوشی های سال 2017 اپل مورد استفاده قرار گرفت، استاندارد جدید محصولات آینده این شرکت خواهد بود و این به نظر می‌رسد آیفون اس ای 2 شیشه‌ای نیز از چنین قابلیتی بهره‌مند است.

آیفون اس ای 2

در این برهه از زمان این صرفا یک گمانه زنی است، اما اکثر پیش‌بینی‌هایی که اخیرا در مورد محصولات اپل انجام گرفته درست بوده است. به طور کلی سخت است بخواهیم در مورد چگونگی ظاهری آیفون اس ای 2 صحبت کنیم، اما آنچه که مسلم است، تفاوت زیادی است که با نسل پیشین خود خواهد داشت. در حال حاضر تصویر نشبت کرده از قاب پشتی این گوشی نشانگر منحنی کمی در نزدیکی لبه‌ها است که احتمالا به معنای طراحی مشابه آیفون هایی با حاشیه نمایشگر زیاد همچون قدیم است. ما انتظار داریم یک کلید فیزیکی تاچ آی دی و جک هدفون نیز بر روی این گوشی جمع و جور وجود داشته باشد.

نمایشگر

اگر موردی برای اطمینان وجود داشته باشد، این است که نسل جدید آیفون اس ای قطعا یک گوشی جمع و جور خواهد بود. با این حال، این بدان معنا نیست که صفحه نمایش گوشی رشد نکند. روند اخیر طراحی گوشی های هوشمند ثابت کرده است که شما هم اکنون می‌توانید دو کلمه‌ی بزرگ و کوچک را کنار یکدیگر داشته باشید: یک نمایشگر بزرگ در بدنه‌ای کوچک همراه با حاشیه‌هایی کم در کناره‌های آن. در حالی که آیفون اس ای 2 همچنان از یک نمایشگر 4 اینچی برخوردار است، ما می‌توانیم امروزه یک صفحه 4.2 اینچی را نیز در دستگاه جمع و جور ببینیم.

آیفون اس ای 2

اگر چه این گوشی نیز احتمالا از نمایشگر 4.2 اینچی برخوردار می‌شود تا حداقل افزایشی در ابعاد صفحه آن را شاهد باشیم، اما خوشبختانه خود دیوایس همچنان در همان ابعاد و اندازه‌های نسل گذشته خود باقی خواهد ماند. اما به جز این دیگر خواص نمایشگر باقی خواهد ماند. این یعنی یک نمایشگر ال سی دی با وضوح 1136×640 بر روی این گوشی قرار خواهد گرفت.

سخت افزار

در حالی که آیفون اس ای اصلی از تراشه A9 اپل در زیر قاب خود برخوردار است، نسل جدید آن حالا به تراشه A10 تجهیز می‌شود. این دقیقا همان تراشه‌ای است که در گوشی های آیفون 7 و 7 پلاس اپل مورد استفاده قرار گرفته است. آن هنوز هم یک چیپست عالی و کامل با استانداردهای امروزی است، در حالی که به قدرت A11 تعبیه شده در جدیدترین پرچمداران اپل نمی‌رسد.

آیفون اس ای 2

بنابراین عملکرد آیفون اس ای 2 افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به نسل پیشین خود خواهد داشت. با توجه به این که اپل احتمالا این مدل جدید را هم قیمت با مدل قبلی اس ای روانه بازار می‌کند، به نظر می‌رسد فضای رقابت برای سایر کمپانی‌ها در محصولاتی با این ابعاد کوچک تقریبا به صفر درصد می‌رسد. مشابه با آیفون 7، این گوشی با یک رم 2 گیگابایتی همراه خواهد بود احتمالا در دو نسخه 32 یا 128 گیگابایتی به فروش خواهد رسید.

دوربین

به نقل از شایعات، آیفون اس ای 2 از یک دوربین 12 مگاپیکسلی iSight در پشت و یک دوربین 5 مگاپیکسلی فیس تایم در قسمت جلوی خود برخوردار خواهد بود. هنوز هیچ چیزی در مورد دوربین این گوشی گفته نشده است، اما به نظر می‌رسد دوربین آن مشابه دوربین آیفون 7 خواهد بود. اگر اینچنین باشد، دوربین آیفون SE 2 از یک دیافراگم f/2.2، پیکسل‌هایی با اندازه 1.22 میکرومتر، تثبیت کننده نرم افزاری تصویر و قابلیت فیلمبرداری با وضوح 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه بهره‌مند است.

آیفون اس ای 2

ما انتظار داریم دوربین فیس تایم پیشرفتی را نسبت به آیفون 6 اس نداشته و از لنزی مشابه آن استفده کند.

قیمت و زمان عرضه

اگرچه اپل عادت دارد معرفی‌های سخت افزاری خودش را با رویدادهای نرم افزاری‌اش جدا کند، اما آیفون ها و آیپدهای جدیدی برای کنفرانس WWDC 2018 در نظر گرفته شده است که می‌تواند میزبان خوبی برای معرفی آن‌ها باشد. زیرا بعید به نظر می‌رسد اپل مثل سالیان گذشته بخواهد در فصل بهار نیز یک رویداد خبری متفاوت از این کنفرانس را برگزار کند.

آیفون اس ای 2

کنفرانس توسعه دهندگان امسال اپل که 14 خرداد ماه آغاز می‌شود بیشتر تمرکزش بر روی آی او اس 12 و قابلیت‌های جدید آن خواهد بود، اما این دلیل نمی‌شود تا اپل آیفون جدیدش را در سن خوزه رونمایی نکند. البته به خاطر داشته باشید هیچوقت نمی‌توان در مورد مراسم‌های اپل پیش‌بینی کرد!

در حال حاضر نسخه 16 گیگابایتی آیفون اس ای با قیمت 399 دلار و مدل 64 گیگابایتی آن 499 دلار به فروش می‌رسند. ظاهرا اپل می‌خواهد نسل جدید این گوشی ر نیز همچنان مقرون به صرفه حفظ کند و با افزایش حداکثر 50 دلاری روانه بازار کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. فغلا که سامسونگ کل تکنولوزی های موجود رو توی گوشی هاش باقیمت بسیار خوب پیاده میکنه

  2. این گوشی برای عاشقان iPhone ساخته شده که توان خرید آیفون 10 یا 8 ندارن، درست؟ اما بر اساس شایعات سخت افزارش نزدیک به آیفون 7 هست که انصافا برای سال 2018 ضعیفه! فعلا باید صبر کرد و دید بچه کوچیک خانواده اپل چطوریه

  3. اپل که همیشه ناامیدمون کرده اینم روش اهمیتی نداره

  4. دیگه خیلی وقته از اپل انتظاری نداریم

  5. مطمعنان همه این انتظارات رو برآورده میکنه

  6. فقط سری کامپکت سونی اینا بزرگشون هم هیچی نیس