کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845

کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 رونمایی شد

کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 (Qualcomm Snapdragon 845 VR Development Kit) توسط کوالکام معرفی شد تا توسعه‌دهندگان بتوانند محتوای واقعیت مجازی را با کیفیت بالاتری تولید کنند.

سال گذشته شاهد معرفی پلتفرم موبایل اسنپدراگون 845 توسط این کمپانی آمریکایی بودیم. پس از آن هم هدست رفرنس واقعیت مجازی جدید این شرکت به صورت رسمی رونمایی شد و حالا کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پشتیبانی کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 از پلتفرم “HTC Vive Wave”

این کیت جدید شامل یک هدست VR و سیستم نرم افزاری جدیدی است که به توسعه‌دهندگان در ایجاد تجربه‌ای همه‌جانبه از این فناوری کمک می‌کند. به علاوه، این کیت از پلتفرم “HTC Vive Wave” نیز پشتیبانی می‌کند که در نتیجه آن، اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن های “Vive Focus” امکان‌پذیر خواهد بود.

هدست کوالکام ضمن پشتیبانی از حرکت در هر شش درجه آزادی سر، به صورت کاملا وایرلس تولید شده و از ردیابی “inside-out” استفاده می‌کند که معنای آن، عدم نیاز به سخت افزار خارجی است. به این موارد باید پشتیبانی از سیستم مرزها را نیز اضافه کرد تا کاربران از موقعیت تعیین‌شده فراتر قرار نگیرند.

یکی از موارد جذاب، بهره‌گیری این هدست از سیستم ردیابی چشم “Tobii EyeCore” است. این سیستم، فناوری “Adreno Foveation” کوالکام را فعال می‌کند؛ رویکردی جالب که با کاهش وضوح سایر بخش‌ها و افزایش وضوح بخشی که به آن نگاه می‌کنید، به سبک شدن بار محاسباتی کمک می‌کند. “HTC Vive Pro” حتی با داشتن برچسب قیمت 799 دلاری، فاقد این فناوری است.

کیت توسعه واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 از نیمه دوم سال جاری میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. متاسفانه فعلا اطلاعاتی از قیمت آن در دست نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*