آیفون 10

آیفون 10 یک گوشی مرده محسوب می‌شود!

مرگ آیفون 10 در حالی اعلام شده که اپل چندین سال برای توسعه آن زحمت کشیده است. اما آیا اعلام مرگ آیفون ایکس به معنی ناموفق بودن این پروژه و عدم استفاده از تکنولوژی‌های آن درون آیفون های بعدی است؟

چند روز پیش، شرکت TSMC به عنوان تامین‌کننده چیپ‌های مورد نیاز اپل برای ساخت آیفون‌ها، پیش‌بینی‌های خود درباره میزان درآمدزایی در سال 2018 را کاهش داد، چرا که عقیده دارد میزان فروش گوشی های هوشمند بالارده در سال جاری کاهش پیدا خواهد کرد.

اعلام مرگ گوشی آیفون 10 اپل!

به گفته یکی از تحلیلگران شرکت Mirabaud Securities، اکنون در شرکت TSMC بیش از حد مورد نیاز و تقاضا شده توسط شرکت‌ها چیپست تولید شده است. در ادامه این کاهش که در پی حرکت اپل به سوی توقف تولید آیفون ایکس رخ داده است، تحلیلگر Mirabaud Securities، آیفون ایکس را یک گوشی مرده خطاب کرد! وی دلیل کاهش میزان تولید چیپ‌ها توسط TSMC را تصمیم اپل برای توقف خرید آن‌ها از شرکت به منظور ساخت آیفون ایکس دانست. اما اپل چرا دیگر تصمیم ندارد برای تولید پرچمدار خود از TSMC تراشه خریداری کند؟ این تحلیلگر دلیل آن را مرگ آیفون ایکس در سال 2018 می‌داند.

آیفون 10

آخرین ماه سال گذشته میلادی اعلام شد درخواست‌ها برای آیفون ایکس به میزان 40 درصد کاهش پیدا کرده است. به عقیده تحلیلگر Mirabaud Securities، قیمت، اصلی‌ترین دلیلی است که مرگ آیفون ایکس تنها یک سال بعد از عرضه آن را سبب شده است. نسخه 64 گیگابایتی این گوشی هزار دلار و نسخه دارای 256 گیگابایت ظرفیت داخلی آن هزار و صد و پنجاه دلار قیمت دارد، اما این مبلغی نیست که هر کاربر مایل به پرداخت آن به منظور خرید یک گوشی هوشمند باشد.

آیفون 10

اپل آیفون‌های 2018 را همانند روال گذشته در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) معرفی خواهد کرد. طبق اخبار و شایعات، در این رویداد سه گوشی آیفون رونمایی خواهد شد (آیفون اس ای 2 جزو آن‌ها محسوب نمی‌شود). پایین‌ترین مدل آیفون 9 بوده و احتمالا چیزی حدود 550 دلار قیمت دارد.

از آنجایی که این قیمت توسط مینگ-چی کو تحلیلگر شرکت KGI Securities اعلام شده، می‌توان نسبت به تبدیل شدن آن به حقیقت شدیدا امیدوار بود. با وجود داشتن این قیمت مناسب، آیفون 9 دارای یک نمایشگر ال سی دی 6.1 اینچی بوده و همانند پرچمدار سال قبل، به فیس آیدی مجهز خواهد شد. تنها تفاوت مهم آن با دو مدل دیگر به جز عدم بهره بردن از نمایشگر OLED، نبود 3D تاچ است.

اما دو مدل دیگر، جانشینان آیفون ایکس تلقی خواهند شد. آیفون ایکس اس و ایکس اس پلاس به ترتیب دارای نمایشگرهایی 5.8 اینچی و 6.5 اینچی بوده و پنل صفحه نمایش آن‌ها مجددا به دست سامسونگ ساخته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. والا گوشی من که زندس! خب گرون در اومده دیگه، اپل هم دنبال سیاست های جایگزین برای ارزون کردنش هست، چیپست خودش رو داره میسازه و حتا صفحه نمایش جدیدش هم ساخت خودشه. ایران که نیست مردم ببینن گرون میشه بریزن بخرن اونم مثل سایپا ناز کنه! دنیا حساب خودشو داره، اینجاست که بی حسابه!

  2. نگییی ایفون زنده ترین گوشی جهانههه

  3. همش چرته معلوم نیست این خبرارو از کجاتون درمیارین
    با یکم مطالعه درمورد درآمدهای اپل متوجه میشین اتفاقا آیفون ده نسبت به بقیه آیفون ها سود دهی بیشتری داشته
    حالام یه عده میان بدون اینکه بدونن چی به چیه میگن بله درسته
    بابا اول برین درباره اپل مطالعه کنین بعد اگه خواستین نظر بدین
    پیشرفت تمام گوشی های امروزی بخاطره لطف استیو و آیفونه پس هیچوقت کاری نمیکنه ک ضرر باشه
    از یه طرفم وقتی تموم برند ها میان از روش اسکی میرن مردن مفهومی نداره

  4. گجت تو فقط از هواوی لش رو تعریف کن