خرید آیفون 7

9 دلیل برای خرید آیفون 7 اپل به جای آیفون 10

آیفون 10 برترین گوشی اپل تا امروز شناخته می‌شود، به همین دلیل به نظر برای طرفداران گوشی های آی او اسی، آیفون ایکس بهترین انتخاب است. اما در این مطلب به 9 نکته که خرید آیفون 7 را معقول‌تر نشان می‌دهند اشاره می‌کنیم.

در منحصربه‌فرد بودن گوشی آیفون ایکس هیچ شکی نیست. برای کاربران اپل که همواره از نمایشگرهای LCD استفاده کرده‌اند، تجربه یک گوشی دارای صفحه نمایش OLED فوق‌العاده خواهد بود. همچنین عدم نیاز به لمس یک دکمه و تنها نگاه کردن به گوشی به منظور باز کردن آن به لطف فیس آیدی، تجربه‌ای متفاوت محسوب می‌شود.

اما یک گوشی گران قیمت و دارای جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌ها لزوما بهترین انتخاب نیست. هر کاربر دارای فاکتورهای متفاوتی است و تعریفی متفاوت از گوشی خوب دارد، به همین دلیل بعید نیست خرید آیفون 7 را به آیفون 10 ترجیح بدهد. اکنون به 9 دلیل برای انجام این کار اشاره خواهیم کرد.

قیمت خرید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

خرید آیفون 7

برای بیشتر کاربران، هزینه مورد نیاز، اصلی‌ترین فاکتور خرید محسوب شده و کمتر کاربرانی بدون توجه به هزینه دست به انتخاب می‌زنند. نسخه پایه آیفون 10 با 64 گیگابایت ظرفیت داخلی هزار دلار و نسخه 256 گیگابایتی آن هزار و صد و پنجاه دلار قیمت دارد.

این در حالی است که برای خرید آیفون 7 دارای 32 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی تنها 550 دلار و برای نسخه 128 گیگابایتی آن 650 دلار پرداخت خواهید کرد. این قیمت برای نسخه‌های مشابه آیفون 7 پلاس به 670 و 770 دلار می‌رسد.

فراموش نکنید آیفون 10 به یک پنل پشتی شیشه‌ای فوق‌العاده حساس مجهز شده، به همین دلیل باید برای اطمینان از تحت پوشش گارانتی بودن گوشی (در مناطق دارای نمایندگی‌های رسمی اپل)، 200 دلار اضافه برای خرید طرح +AppleCare بپردازید. هزینه سرسام‌آور تامین نمایشگر OLED (در صوت بروز مشکلات احتمالی)، دلیل دیگری است که پرداخت این 200 دلار علاوه بر هزینه خرید خود گوشی را ضروری می‌کند.

پنل پشتی شکسته آیفون 10 ایکس

با استفاده از طرح +AppleCare، هزینه تعمیر نمایشگر تنها 30 دلار خواهد بود. این مبلغ برای سایر بخش‌ها به 100 دلار افزایش پیدا می‌کند. بدون این طرح باید به ترتیب 280 دلار و 550 دلار در صورت بروز مشکل پرداخت کنید. پس در صورت آسیب دیدن پنل پشتی، باید بیش از نیمی از هزینه صرف شده برای خرید گوشی یعنی 550 دلار ناقابل هزینه کنید. این برابر مبلغ خرید یک دستگاه آیفون 7 است!

با خرید از محصولات بازسازی یا اصطلاح ریفربیش شده اپل، قیمت نسخه 32 گیگابایتی آیفون 7 به 500 دلار کاهش پیدا می‌کند که دقیقا نصف هزینه خرید آیفون 10 هزار دلاری است.

خرید آیفون 7

کاربران به محصولات ریفربیش شده اعتماد ندارند، چرا که قبلا استفاده شده‌اند. اما اپل آن‌ها را به خوبی بازسازی کرده و درباره عملکرد صحیحشان وعده می‌دهد. این دستگاه‌ها دارای بدنه و باتری کاملا نو بوده و تمامی لوازم جانبی‌شان دست اول است. همانند زمان خرید محصولات عادی، مجددا یک سال گارانتی (در مکان‌های دارای نمایندگی اپل) دریافت خواهید کرد.

تنوع رنگ آیفون 7 و آیفون 7 پلاس

خرید آیفون 7

همانطور که در تصویر بالا مشخص شده، آیفون ایکس تنها دارای دو گزینه رنگ است، در حالی که حین خرید آیفون‌های سال 2016 پنج حق انتخاب خواهید داشت. نقره‌ای، طلایی، رز گلد و همچنین مت بلک و جت بلک گزینه‌های رنگ پیش رو حین خرید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس هستند. اگرچه مدتی بعد از عرضه این دو گوشی، یک نسخه قرمز رنگ فوق‌العاده جذاب نیز معرفی شد، اما اپل در سال 2017 تولید آن‌ها را متوقف کرد.

خرید آیفون 7

همچنان می‌توان در فروشگاه‌هایی همچون eBay، آیفون 7 و 7 پلاس قرمز را پیدا کرد، اما برخلاف زمان خرید محصولات بازسازی شده، این مرتبه باید بیشتر حواس جمع بود.

وجود ابعاد مختلف برای سلیقه‌های گوناگون

خرید آیفون 7

همچنان کاربران زیادی وجود دارند که به فبلت‌ها حس خوبی نداشته و گوشی های هوشمند جمع و جور را ترجیح می‌دهند. برای این دسته از افراد آیفون 7 دارای نمایشگر 4.7 اینچی گزینه‌ فوق‌العاده‌ای است. برای افراد دوست‌دار فبلت‌ها نیز مدل پلاس آن با صفحه نمایش 5.5 اینچی پیشنهاد می‌شود.

پس آیفون ایکس دارای نمایشگر 5.8 اینچی برای کاربرانی که نسبت به گوشی های هوشمند بزرگ حس خوبی ندارند مناسب نیست. البته نباید فراموش کرد طراحی بدون حاشیه پرچمدار اپل در سال گذشته سبب شده با وجود داشتن نمایشگری بسیار بزرگتر، ابعاد کلی تقریبا یکسانی با آیفون 7 داشته باشد!

نمایشگر Retina باکیفیت

خرید آیفون 7

در کنار طراحی بدون حاشیه و فیس آیدی، یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های آیفون 10 نمایشگر OLED آن است. با وجود تب داغ این دسته از پنل‌ها در میان پرچمداران، نمایشگر Retina دارای پنل LCD به کار رفته در آیفون 7 نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این نمایشگر رنگ‌ها به خوبی نمایش داده شده و کیفیت فوق‌العاده‌ای در مقایسه با سایر صفحه نمایش‌های LCD دارد.

عدم وجود بریدگی بالای نمایشگر

خرید آیفون 7

اگرچه به لطف استفاده از ناچ، حاشیه‌های بالای نمایشگر آیفون ایکس از بین رفته است، اما برای کاربران، این سبک طراحی جدید محسوب شده و اغلب به این بریدگی به چشم یک قطعه اضافه و مزاحم نگاه می‌کنند. این تنها مشکل کاربران با آیفون ایکس نیست.

متاسفانه به خاطر عدم بهینه‌سازی نرم افزارها با نمایشگر متفاوت این گوشی، حتی برخی اپلیکیشن‌های پیش‌فرض آی او اس نیز با ناچ اختلال پیدا کرده و محتواهایشان زیر آن قرار می‌گیرد. مزاحمت حین تماشای ویدیو از دیگر مشکلات آن به شمار می‌آید.

بریدگی ناچ نمایشگر آیفون 10

عدم توانایی برای دست و پنجه نرم کردن با این بخش، برای برخی کاربران به حدی رسید که بلافاصله بعد از خرید، با قبول ضرر آن را با یک گوشی دیگر تعویض کردند! اگر تصور می‌کنید وجود یک زائده در بالاترین قسمت میانی صفحه نمایش ممکن است برایتان آزاردهنده باشد، به خرید آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بیشتر فکر کنید.

تاچ آیدی (اسکنر اثر انگشت)

فیس آیدی

برای کاربرانی که از زمان معرفی آیفون 5 اس برای باز کردن قفل دستگاه از اثر انگشت استفاده می‌کنند، خو گرفتن با روش جدید انجام این کار دشوار خواهد بود. تاچ آیدی یا همان اسکنر اثر انگشت گوشی های آیفون نه تنها برای باز کردن قفل گوشی در حالت عادی، برای برای ورود به برخی اپلیکیشن‌ها و همچنین استفاده از اپل پی کاربرد دارد.

استفاده از روشی متفاوت برای باز کردن قفل دستگاه تنها مشکل کاربران با پرچمدار جدید اپل نیست. از آنجایی که دکمه هوم نیز از این گوشی حذف شده است، باید برای گشت و گذار در رابط کاربری، ژست‌های حرکتی جدید جدید آیفون ایکس را آموخت که به نظر برخی کاربران کار بسیار دشواری است.

دوربین‌های تقریبا مشابه و باکیفیت

خرید آیفون 7

هر سه گوشی آیفون 7، آیفون 7 پلاس و آیفون 10 قادر به ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی بوده و لنز آن‌ها (لنز اصلی دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس و آیفون ایکس) دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 است. همچنین هر سه دارای تثبیت‌کنندگی نوری تصویر هستند. در بهبودهای صورت گرفته درون دوربین پرچمدار سال 2017 اپل هیچ شکی نیست، اما نمی‌توان از کیفیت فوق‌العاده دوربین آیفون‌های 2016 چشم‌پوشی کرد.

یکی از ویژگی‌های دوربین آیفون ایکس، امکان عکاسی پرتره به لطف داشتن دو سنسور است. برای کاربران علاقه‌مند به این نوع عکاسی باید به جای خرید آیفون 7 ، آیفون 7 پلاس را پیشنهاد بدهیم که نخستین گوشی دارای دوربین دوگانه اپل به شمار می‌آید.

دوربین‌های سلفی تقریبا مشابه و باکیفیت

خرید آیفون 7

دوربین TrueDepth اپل تنها در تشخیص چهره قدرتمند است، بلکه می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی ثبت کند. بدون در نظر گرفتن برخی تکنیک‌ها و ویژگی‌های نرم افزاری به کار رفته در دوربین سلفی آیفون 10 همچون امکان عکاسی پرتره، از نظر سخت افزاری تفاوتی بین آن و دوربین سلفی آیفون‌های سال 2016 وجود ندارد. هر سه به سنسورهای 7 مگاپیکسلی مجهز شده و دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 هستند.

استفاده از آخرین نسخه آی او اس

خرید آیفون 7

برخلاف کاربران اندروید، کاربران پلتفرم موبایل اپل برای بهره بردن از ویژگی‌های تازه ورژن جدید سیستم عامل، نیازی به خرید گوشی های معرفی شده طی یک الی دو سال اخیر ندارند. تا امروز، جدیدترین سیستم عامل این پلتفرم آی او اس 11 محسوب می‌شود که حتی آیفون 5 اس متعلق به سال 2013 نیز آن را دریافت کرده است!

پس نه تنها با خرید آیفون ایکس، بلکه بعد از خرید آیفون 7 نیز خواهید توانست طعم آی او اس 11 را بچشید. همچنین با توجه به پشتیبانی اپل از گوشی های خود تا چندین سال بعد از عرضه، می‌توان مطمئن بود تا دو الی سه سال آینده، تمامی آپدیت‌های اصلی و جزیی شامل به‌روزرسانی‌های سیستم عامل برای آن نیز منتشر خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بنظر من ایفون ده خیلی بهتره

  2. مهم آیفون بودنه

  3. Xz2 premium معرفی شد پوشش بدین….