ربات اطلس بوستون داینامیکس شما را در جنگل‌ها تعقیب می‌کند!

ربات اطلس بوستون داینامیکس شما را در جنگل‌ها تعقیب می‌کند!

ربات اطلس بوستون داینامیکس و دیگر محصولات رباتیک این کمپانی پیشرفته آمریکایی با انتشار دو ویدیو جدید باز هم خبرساز شدند؛ این ربات‌ها هر چند وقت یک‌ بار از طریق کلیپ‌هایی شگفت‌انگیزی و کوتاه، جدیدترین پیشرفت‌های ترسناک حوزه رباتیک را به ما نشان می‌دهند.

ربات اطلس بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) و ربات سگ نمای اسپات مینی (SpotMini) به تازگی ستاره دو کلیپ پخش‌شده از سوی کمپانی بوستون داینامیکس هستند که هرکدام به نوبه خود توانایی‌های شگفت‌انگیز شرکت را برای توسعه حوزه رباتیک، به رخ همگان می‌کشند.

این شرکت یکی از معروف‌ترین کمپانی‌های رباتیک جهان است که هر چند ماه یک‌ بار با انتشار ویدیوهایی از دو ربات پرچمدار خود، تقریبا تمامی مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند. تصاویر جدید هم خارج از این قاعده نیستند و تازه‌ترین پیشرفت‌های اطلس و اسپات مینی را به ما نشان می‌دهند.

در ویدیو اول، ربات اطلس بوستون داینامیکس همانند یک انسان عادی که به سلامتی‌اش اهمیت می‌دهد، در میان درختان در حال دویدن است و حتی از موانع سر راهش هم به راحتی هر چه تمام عبور می‌کند. ربات اطلس پیش از این با قابلیت پرش و پشتک زدن علاقه‌مندان را شگفت‌زده کرده بود و نمایش توانایی‌های آن برای فعالیت در محیط بیرون از آزمایشگاه و شرایط عادی دنیای واقعی هم به نوبه خود شگفت‌انگیز است.

ویدیو جدید ربات اطلس بوستون داینامیکس

 

ویدیو بعدی به ربات اسپات مینی مربوط می‌شود که پیش از این با نمایش قابلیت‌هایش برای باز کردن در بسیار خبرساز شده بود و در سریال نسبتا ترسناک و هشداردهنده آینه سیاه (Black Mirror) هم که به جنبه منفی پیشرفت‌های تکنولوژیکی مربوط است، به عنوان منبع الهام یکی از ربات‌های قاتل، به تصویر کشیده شد.

در کلیپ جدید، اسپات مینی توانایی حرکت‌های آزاد و به نوعی خودمختاری‌اش را نمایش می‌گذارد و در کنار گشت و گذاری طولانی در محلی که دانشمندان آن را خلق کرده‌اند،‌ از موانع عبور می‌کند و برای یک بار دیگر ثابت می‌کند که ربات اطلس بوستون داینامیکس تنها پرچمدار این کمپانی نیست.

البته گفته شده که برای این قدم زنی چند دقیقه‌ای، از قبل نقشه‌ای در اختیار اسپات مینی قرار گرفته و ربات به گونه‌ای برای مسیر مورد نظر آماده شده است؛ به علاوه مواردی که به آن‌ها اشاره کردیم، تمرکز این کلیپ بر روی به رخ کشیدن قابلیت دوری از موانع ربات بوده، اما از آنجایی که اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر نشده، دقیقا مشخص نیست که اسپات مینی در کلیپ ‌تا چه حد آزادانه و بدون محدودیت عمل می‌کند.

در انتها شما را به دیدن ویدیو مربوط به ربات اسپات مینی بوستون داینامیکس دعوت می‌کنیم:

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دمشون گرم منو یاد فیلم من یک ربات هستم میندازه

  2. واقعا علم خیلی خوب پیشرفت کرده

  3. بسیار عالى بود! ممنونم گجت نیوز

  4. تعقیب کنه که چی بشه