صفحه نمایش گلکسی اس 10

صفحه نمایش گلکسی اس 10 با وضوح 4K به دست کاربران می‌رسد

صفحه نمایش گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) با تراکم بالاتر از 600 پیکسل در هر اینچ تولید می‌شود. در این صورت، آیا سامسونگ از صفحه نمایش 4K برای گوشی گلکسی S10 استفاده خواهد کرد؟

سامسونگ می‌خواهد صفحه نمایش گلکسی اس 10 را با وضوح بالاتری نسبت به گذشته تولید کند. به تازگی، یکی از افشاگران مدعی استفاده از نمایشگری با تراکم بیشتر از 600 پیکسل در هر اینچ در پرچمدار آینده سامسونگ شده است.

گلکسی اس 10 به مناسبت دهمین سالگرد محصولات سری گلکسی S پیش روی همگان قرار گیرد؛ به همین جهت چندان عجیب نیست اگر ماه‌ها پیش از معرفی رسمی شاهد انتشار شایعات مختلف در مورد آن باشیم. برخی از این اطلاعات در رابطه با ویژگی‌هایی مثل اسکنر اثر انگشت زیر صفحه هستند که احتمالا در گلکسی نوت 9 به کار گرفته نخواهند شد. حالا نیز “Ice Universe” جزئیاتی تازه از نمایشگر این تلفن هوشمند را فاش کرده است.

آیا اندازه صفحه نمایش گلکسی اس 10 تغییر می‌کند؟

با وضوح 1440×2960 یا +WQHD، تراکم پیکسلی صفحه در گوشی های گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس به ترتیب برابر 570 و 530 پیکسل در هر اینچ است. 2160×3840 پیکسل یا UHD/4K، رزولوشن صفحه محبوب بعد از WQHD است. اگر سازندگان به دنبال اعمال چنین وضوحی در نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی اس 9 پلاس باشند، تراکم پیکسلی به 710 پیکسل در هر اینچ خواهد رسید. در این صورت، فرضیه‌های متفاوتی همچون افزایش اندازه صفحه در نسل جدید، طراحی متفاوت گوشی با امکان تبدیل شدن به تبلت و یا استفاده از آن در همان نمایشگرهای 5.8 و 6.2 اینچی مطرح می‌شود.

در حال حاضر، وضوح صفحه نمایش پرچمداران سامسونگ به صورت پیش‌فرض برابر 1080×2220 است. در این صورت، بهره‌گیری از وضوح 4K بیشتر زمانی عملی به نظر می‌رسد که کاربران بخواهند گوشی خود را به هدست Gear VR وصل کنند و یا سامسونگ بخواهد همانند سونی، برخی اپلیکیشن ها مثل گالری وضوح بالاتری داشته باشد. علاوه بر این، ممکن است سامسونگ از وضوحی غیر استاندارد بین WQHD و 4K استفاده کند که برای گوگل و البته سایر توسعه‌دهندگان خوشحال‌کننده نخواهد بود.

صفحه نمایش گلکسی اس 10

کانسپت گلکسی اس 10

ما احتمال می‌دهیم سامسونگ این‌بار از وضوح +WQHD به صورت پیش‌فرض استفاده کند که معنای آن، تجهیز دستگاه به صفحه نمایش 4K -تنها به خاطر Gear VR و برخی اپلیکیشن ها- است. با این وجود، تا زمانی که ما اطلاعات کامل‌تری در رابطه با اندازه گوشی های جدید سامسونگ نداشته باشیم، تراکم پیکسلی بالاتر از +600 پیکسل در هر اینچ غیر عملی و غیر ضروری به نظر می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. فقط هرچی میزنی با هر طرحی؛ فقط اون صفحه نمایش مزخرف ناچ استایل رو امیدورام تو طراحی گوشی های بعدیش پیاده نکنه

  2. این تجربه رو بیشتر از سه سال ما سونی بازا داریم تجربه میکنیم شما رو نمیدونم

  3. پارمیدا خانوم بخاطر اینکه مدل ی به 10 میرسه s10 و s10 پلاس تغیرات اساسی رو باید شاهد باشیم توی سامسونگ همچین تراکم پیکسلی باید حداقل 4000 باطری باشه چون فرتو فرت باطری خالی میکنه s10 cpu اکسینوز 9820 اسنپدراگون 855 اثر انگشت 100% داخل صحفه هنوز واسه بقیه چیزا زوده حتما روی دوربین و سلفی و لنز تغیرات میده

  4. بفرما بهترین گوشی سال

  5. من مطمعن نیستم ازشون اخبار سامسونگ همش ضد و نقیضه