نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 ؛ نخستین گوشی ناچ استایل نوکیا

پس از معرفی نخستین گوشی ناچ استایل نوکیا، در این مقاله با نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) بیشتر با گوشی اندروید جدید نوکیا ، مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت آن آشنا خواهیم شد.

پس از چندین هفته درز شایعات مختلف‌، اچ ام دی گلوبال سرانجام از گوشی نوکیا ایکس 6 در پکن چین پرده برداری کرد. ایکس 6 در واقع نخستین گوشی برند نوکیا خواهد بود که به یک نمایشگر ناچ مجهز شده است و اگر شما مشکلی با نمایشگرهای ناچ استایل نداشته باشید باید گفت که این یکی نیز همانند دیگر محصولات همچون خانواده هواوی پی 20 از حاشیه‌های حداقلی نمایشگر بهره‌مند است تا بتوانید از فضای بیشتری استفاده کنید.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

در نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 ما یک نمایشگر که تکه‌ای از بالایی نمایشگر آن بریده شده بود (موسوم به ناچ) را رویت کردهم که به اچ ام دی اجازه داده بود تا یک محصول با نمایشگر کم حاشیه طراحی کند. بدیهی است که حاشیه در بالا و کناره‌های دیوایس بسیار ناچیز است، اما چانه‌ی زیری از حاشیه‌ نسبتا بیشتری برخوردار است.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

طراحی پنل جلویی تفاوت زیادی با گوشی های دیگر ناچ استایل ندارد، به جز آن که قسمت ناچ آن کمی بزرگ‌تر از اسنشال فون و کوچکتر از آیفون ایکس است. وقتی این گوشی را کنار گوشی های خانواده هواوی پی 20 می‌گذاریم شباهت زیادی بین آن‌ها را می‌توانیم مشاهده کنیم. اندازه نمایشگر این گوشی 5.88 اینیچی با نسبت ابعاد 19:9 و وضوح +Full HD برابر با 2280×1080‌ پیکسل است. از این نمایشگر توسط یک لایه گوریلا گلس 3 شرکت کورنینگ محافظت می‌شود.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

قاب پشتی گوشی جدید نوکیا یکی از چشم‌گیرترین نقاطی بود که در نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 توجه ما را به خودش جلب کرد. در حالی که فریم نوکیا X6 از آلیاژ آلومینیومی برخوردار است، پنل پشتی سراسر از جنس شیشه بوده و درست همانند نمایشگر جلویی یک لایه گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند. این ظاهر پریمیوم و جذاب را می‌توانید در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی تیره مشاهده کنید. کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت راست نمایشگر قرار دارند، در حالی که اسلات سیم کارت را می‌توانید در سمت چپ ببینید.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

یک ماژول دوربین دوگانه در وسط قاب پشتی جای گرفته است. این سیستم از ترکیب دو سنسور 16 + 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک اسکنر اثر انگشت درست در زیر این دوربین جای گرفته و لوگوی نوکیا را نیز می‌توانیم در زیر آن مشاهده کنیم. یک دوربین 16 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمه‌ی ویدیویی بر روی قاب جلویی و در قسمت ناچ جای خوش کرده است که ارائه کننده قابلیت تشخیص چهره نیز هستد. از قابلیت‌های ارتباطی گوشی نوکیا ایکس 6 می‌توان به 4G VoLTE، وای فای 802.11ac (2.4 گیگاهرتزی + 5 گیگاهرتزی)، بلوتوث 5، جی پی اس + گلوناس و درگاه USB‌ نوع C اشاره کرد. این دیوایس انرژی لازم را از یک باتری 3060 میلی‌آمپر ساعتی دریافت می‌کند. علاوه بر این با استفاده از تکنولوژی Quick Charge 3.0 شما می‌توانید به سرعت آن را شارژ کنید.

نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6

قیمت نوکیا ایکس 6

در کنار تمامی مواردی که ما با نگاه نزدیک به نوکیا ایکس 6 به آن پی بردیم، قیمت این محصول نیز می‌تواند فوق‌العاده جذاب باشد. قیمت نسخه پایه این گوشی همراه با رم 4 + حافظه 32 گیگابایتی 204 دلار، رم 4 + حافظه 64 گیگابایتی 236 دلار و رم 6 + حافظه 64 گیگابایتی نیز 266 دار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. آقا چرا توضیح ندادی از چه چیپستی داخلش استفاده شده وامکانات سخت افزاری دقیقش چیه هرچند که به نظر میاد میان رده باشه بااحتمالا سی پی یو سری600ولی هرچی که هست خوبه من طرفداره برنده خاصی نیستم وبیشتر امکانات وکارایی وکیفیت به نصبت قیمت برام مهمه وقتی میخاستم زیادازحدپول ندم هواوی میگرفتم ووقتی بخوام زیاد پول بدم خوب مشخصه که سامسونگ اون بالا عالی کارمیکنه ولی جدیداخیلی شیفته سرعت عمله نوکیاهاتویه بازکردن برنامهاشدم بخاطره رابطه کاربری سبکشون بریدتو یوتیوب مقایسه رو ببینیدکه مدل بالاش چطورپوزه رقبارو به خاک میماله هرچندکه خیلی هواوی پی20پرو رو دوست دارم وهمچنین اس9پلاس سامسونگ بااون جی پی یو عجوبه ولی نوکیااصلا شوخی سرش نمیشدببینید اختلاف قدرت ولی بدیش اینه زیاد شیک نیستن البته بدم نیستن

  2. این همه پول بدیم به این

    • شوخی میکنی دیگه گوشی با این طراحی و مشخصات عالی برند نوکیا ۲۳۶ دلار یعنی مفت یعنی عالی اگه بخوان دلار ۴۲۰۰ که قول داده بودن اختصاص بدن این گوشی با قیمت پایه نزدیک ۱ تومن وارد میشه

  3. وایی سفیدش چه خوشگله

  4. تا حالا با اندروید خالص کار نکردم نمیدونم چه حسی داره.فقط یه بار یکی از اشناها مون نوکیا ۵ خریده بود یه چند دقیقه دستم بود نگاه کردم زیاد جالب نبود.اگه لارابطش مشکلی نداشته باشم گزینه خوبیه برا خرید.

  5. آقا ناچ استایل یعنی چی؟

  6. قیمتش با توجه به کیفیت خوبه نوکیا عالیه