نوکیا ایکس 6 (Nokia X6)

نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) معرفی شد؛ نمایشگر ناچ و دوربین دوگانه

گوشی اندرویدی نوکیا ایکس 6 (Nokia X6) به عنوان نخستین محصول سری ایکس نوکیا همراه با نمایشگر ناچ و دوربین دوگانه پشتی معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی ، قابلیت ها و قیمت نوکیا X6 آشنا شوید.

پس از ماه‌ها درز شایعات مختلف، کمپانی اچ ام دی گلوبال رسما از گوشی نوکیا ایکس 6 به عنوان نخستین خانواده تازه متولد شده سری ایکس خود در چین پرده برداری کرد. این دیوایس از سخت افزاری میان رده در بدنه‌ای پریمیوم و جذاب برخوردار است. 95 درصد کل بدنه‌ی این گوشی را شیشه تشکیل داده و تنها فریم‌های دور آن هستند که فلزی هستند.

نمایشگر و دوربین نوکیا ایکس 6

نوکیا ایکس 6 به یک نمایشگر 5.8 اینچی با وضوح +Full HD برابر با 1080×2280‌ پیکسل با نسبت ابعاد 19:9 مجهز شده است که توسط یک لایه گوریلا گلس 3 شرکت کورنینگ از آن محافظت می‌شود. این نخستین گوشی برند نوکیا است که از قسمت ناچ بالای صفحه برخوردار است. این قسمت بریده شده از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 همراه با ظرفیت‌های تشخیص چهره میزبانی می‌کند. البته یک اسکنر اثر انگشت نیز در قسمت پشتی گوشی نقش بسته است.

نوکیا ایکس 6 (Nokia X6)

پنل پشتی علاوه بر اسکنر، از دوربین دوگانه ای همراه سنسورهای 16 مگاپیکسلی f/2.0 و 5 مگاپیکسلی مونوکروم f/2.2 نیز میزبانی می‌کند. تمامی دوربین‌های این گوشی از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی نظیر پس زمینه تار (بوکه)، تشخیص چهره، حالت پویا و فیلترهای متنوع برخوردارند.

مشخصات فنی نوکیا ایکس 6

گوشی اندرویدی جدید نوکیا از یک تراشه اسنپدراگون 636 همراه با یک رم 4 گیگابایتی + حافظه 32/64 گیگابایتی یا یک رم 6 گیگابایتی + حافظه 64 گیگابایتی برخوردار است. یک اسلات هیبریدی نیز در کنار آن تعبیه شده است که شما می‌توانید تصمیم بگیرید از آن برای یک کارت حافظه میکرو اس دی استفاده کرده یا سیم کارت دوم را در آن قرار دهید.

یک باتری با ظرفیت 3060 میلی‌آمپر ساعت وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی را بر عهده دارد که توسط یک اتصال دهنده‌ی USB‌ نوع C و با پشتیبانی از تکنولوژی شارژ سریع Quick Charge 3.0 شارژ می‌شود. این بدان معناست که شما می‌توانید در عرض 30 دقیقه 50 درصد گوشی خود را شارژ کنید. سیستم عامل نصب شده بر روی این گوشی نیز اندروید 8.1 اوریو است و نوکیا متعهد شده که به‌روزرسانی اندروید پی را نیز برای آن ارسال کند.

قیمت نوکیا ایکس 6

در انتها باید اشاره کرد که گوشی اندرویدی جدید نوکیا ایکس 6 از 31 اردیبهشت ماه با قیمت 205 دلار برای نسخه پایه دارای رم 4 + حافظه 32 گیگابایتی، قیمت 236 دلار برای نسخه دارای رم 4 + حافظه 64 گیگابایتی و قیمت 266 دلار برای نسخه دارای رم 6 + حافظه 64 گیگابایتی به فروش خواهد رسید. این گوشی در رنگ‌های آبی، مشکی و سفید به فروش می‌رسد. تایید شده که این گوشی مختص چین نبوده و در سراسر جهان نیز به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. یعنی اگه بخوان دلار ۴۲۰۰ اختصاص بدن این گوشی ۱تومن پولش هست که عالیهخوش ب حال خارجی ها مه بازار رقابتی دارن و باکمترین پول میتونن یه گوشی خوب بخرن

  2. هیچی نمیشه هواوی ولی دم اینم گرم

  3. چه گوشیه بی نقصیبه

  4. چه خوشگله، تمیز بی حاشیه س