سونی بزرگترین ناشر موسیقی جهان

سونی با خرید EMI بزرگترین ناشر موسیقی جهان شد

سونی با خرید شرکت نشر موسیقی EMI Music Publishing حالا به بزرگترین ناشر موسیقی جهان تبدیل شده است. این شرکت پیشتر تنها صاحب 30 درصد سهام EMI بود.

کمپانی ژاپنی سونی برای مدت زمان زیادی بود که به عنوان یکی از بزرگترین ناشران موسیقی بر روی کره زمین فعالیت می‌کرد، اما حالا آن‌ها لقب «بزرگترین ناشر موسیقی» را در این صنعت پر رونق را از آن خود کرده‌اند. این کمپانی ژاپنی امروز اعلام کرد که مبلغی بالغ بر 2.3 میلیارد دلار را برای خرید شرکت نشر موسیقی EMI Music Publishing پرداخت خواهد کرد. انعقاد این قرارداد، سونی را به بزرگترین ناشر موسیقی جهان تبدیل می‌کند.

شرکت سرمایه گذاری Mubadala پیشتر صاحب 60 درصد سهام EMI Music Publishing بود. حال آن‌ها در نتیجه‌ی معامله سهام خود را به سونی واگذار کردند تا این شرکت ژاپنی به طور کلی صاحب 90 درصد سهام EMI شده و زین پس از آن به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه سونی یاد کنیم.

سونی بزرگترین ناشر موسیقی جهان

کنیچیرو یوشیدا سونی را بزرگترین ناشر موسیقی کرد

این یکی از نخستین اقدامات بزرگ کنیچیرو یوشیدا (Kenichiro Yoshida) مدیرعامل جدید سونی است. این شرکت ارائه کننده‌ی کاتالوگی با بیش از موسیقی مختلف از سوی خوانندگان مطرح جهان همچون کوئین، دریک، کانیه وست و کاتالوگ موتاون است. سونی این سرمایه گذاری در مالکیت معنوی محتوا را به عنوان یک پله ترقی برای رشد بلند مدت EMI می‌بیند. این شرکت به سرعت در حال اضافه شدن به سرویس‌های استریمینگ محبوبی است که باید تاییدیه‌ی کاتالوگ‌ها را از ناشرانی نظیر سونی تهیه کرده تا بتوانند به مشترکین خود خدماتشان را ارائه کنند.

در حالی که سونی خبر تبدیل شدن به بزرگترین ناشر موسیقی جهان و معامله با Mubadala‌ را اعلام کرد، عملکرد آن‌ها به شرایط خاص بسته شدن معامله و تاییدیه‌های قانونی بستگی دارد، اما هنوز هیچ اشاره‌ای به جزئیات غیر مادی قرارداد برای استفاده‌ی سرویس‌های استریم موسیقی نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. لعنت بهش میخاد اینجوری لهو لعب و پراکنده کنه

  2. ایول دمش گرم
    مردم روز به روز پیشرفت میکنن