قیمت خودروهای داخلی

تکلیف قیمت خودروهای داخلی تا اواسط خرداد مشخص می‌شود

قیمت خودروهای داخلی به زودی دچار تغییر می‌شود. به گفته مسئولان، تا اوسط خردادماه 1397، تکلیف قیمت جدید خودروهای زیر 45 میلیون تومان و نحوه قیمت‌گذاری خودروها تعیین خواهد شد.

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت خودروهای داخلی تا اواسط خردادماه جاری خبر داد. وی بیان کرد هنوز بانک مرکزی نرخ تورم بخشی سال 96 را به شورای رقابت اعلام نکرده، اما اخیرا بانک مرکزی به ما اعلام کرده که در مرحله نهایی بررسی نرخ تورم بخشی است و طی یکی دو روز آینده آن را ارائه می‌کند. به گفته رئیس شورای رقابت، شاخص‌های کیفی خودرو مورد بررسی قرار گرفته و به محض دریافت نرخ تورم، جلسات تعیین قیمت خودروهای داخلی برگزار خواهد شد. تا به امروز نیز جلسات مختلفی با خودروسازان برگزار شده و آن‌ها مستندات خود را به این شورا ارائه کرده‌اند و به این ترتیب به نظر می‌رسد موضوع قیمت‌گذاری خودروها تا نیمه خردادماه امسال نهایی و اعلام شود.

بررسی موضوع افزایش قیمت خودروهای داخلی

همچنین محمدرضا نجفی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه با حضور مدیران وزارت صنعت و خودروسازان کشور خبر داد و گفت در این جلسه مقرر شد خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، آنالیز قیمت خودروهای داخلی را تا هفته آینده به کمیسیون صنایع مجلس ارائه کنند. وی در ادامه به احتمال افزایش قیمت خودرو اشاره کرد و افزود:

در این جلسه، افزایش قیمت خودرو مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد خودروسازان و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، علاوه بر ارائه آنالیز دقیق قیمتی از خودروهای تولید داخل، این موضوع را مشخص کنند که مبانی تعیین قیمت خودروها کدام آیتم‌ها هستند. همچنین در این نشست قرار شد گزارشی در رابطه با تاثیر خودروهای وارداتی بر بازار داخلی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارائه شود تا ارزیابی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد قرار شد کارگروه مشترکی با حضور نمایندگان خودروسازان، مجلس، واردکنندگان، قطعه‌سازان و وزارت صنعت تشکیل شود و این کارگروه تا سه شنبه هفته آینده فرصت دارد تا پیشنهاد مصوبی خود را در مورد قیمت‌گذاری خودروهای تولید داخل ارائه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد در این جلسه، تامین ارز مورد نیاز قطعه‌سازان و خودروسازان مورد تاکید قرار گرفته و تصمیم گرفته شد با توجه به افزایش اختلاف قیمت ارز دولتی و آزاد، دولت ارز 4200 هزار تومانی را برای خودروسازان و قطعه‌سازان تامین کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بهتر گرون بشه این دخترا پسرا کم برن کارای حروم بکنن بتمرگن درسشونو بخونن

  2. هیچی دیگه بدبخت شدیم در بهترین حجالت پنج میلیون میره روشون