پژو سیتروئن

پژو سیتروئن فعالیت خود در ایران را تعلیق می‌کند

گروه خودروسازی پژو سیتروئن از ایران خارج می‌شود. برخی خبرگزاری‌های خارجی امروز اعلام کردند که گروه خودروسازی PSA فرانسه قصد دارد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، تمام فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران را به حالت تعلیق دربیاورد.

گروه خودروسازی پژو سیتروئن (PSA) در روز دوشنبه 14 خرداد 1397 اعلام کرد تعلیق فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود در ایران را شروع کرده است. خبرگزاری رویترز امروز خبر داد گروه خودروسازی پی اس ای به منظور پیروی از قوانین ایالات متحده آمریکا، تا روز ششم آگوست تمام فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود در ایران را به حالت تعلیق درمی‌آورد. در حال حاضر مسئولان این گروه خودروسازی با حمایت دولت فرانسه در حال رایزنی با مقام‌های آمریکایی برای کسب معافیت از تحریم‌ها هستند.

پژو سیتروئن با خروج از ایران ضرر نمی‌کند!

گروه خودروسازی پژو سیتروئن اعلام کرده درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایش در ایران کمتر از 1 درصد بوده و تعلیق فعالیت‌هایش در کشورمان در جهت‌گیری‌های مالی فعلی این گروه تغییری ایجاد نخواهد کرد. همچنین روزنامه فایننشال تایمز انگلیس نیز در این باره نوشت PSA آخرین شرکت فرانسوی است که در صورت عدم کسب معافیت از تحریم‌ها از ایران خارج می‌شود.

در سال 2016 گروه خودروسازی پژو سیتروئن ، سرمایه‌گذاری مشترکی به ارزش 400 میلیون یورو را با شرکت‌های ایرانی مانند ایران خودرو منعقد کرد. در سال گذشته نیز 445 هزار دستگاه خودروی این شرکت در ایران فروخته شد. در حالی که اروپایی‌ها مدعی هستند که می‌خواهند توافق هسته‌ای را بدون مشارکت ایالات متحده آمریکا ادامه دهند، شاهد آن هستیم که شرکت‌های اروپایی یکی پس از دیگری ایران را ترک می‌کنند. یکی از معروف‌ترین شرکت‌های اروپایی که خیلی زود خروج خود از ایران را اعلام کرد، شرکت توتال فرانسه بود. همچنین برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی رنو نیز به زودی از ایران خارج می‌شود.