واچ او اس 5

واچ او اس 5 معرفی شد ؛ قدرت مضاعف ارتباطی برای اپل واچ

واچ او اس 5 (watchOS 5) اپل سرانجام معرفی شد. جدیدترین نسخه سیستم عامل ساعت هوشمند اپل واچ ، اینک هوشمندتر از گذشته با امکاناتی جذاب در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

واچ او اس 5 یک قدرت مضاعف برای قابلیت های نظارت بر تناسب اندام اپل واچ محسوب می‌شود. همیشه گیمیفیکیشن (استفاده سرگرم کننده) محور اصلی استفاده از اپل واچ بود. حالا اپل با بهبود بخشیدن آن سعی داشته تا آن را با از طریق Challenges یا بخش چالش‌ها تجربه دایره وار تغییر دهد.

واچ او اس 5

بخش چالش‌ها به شما اجازه می‌دهد تا یک رقابت 7 روزه را با دوستانتان تجربه کنید. در طول این مدت، تمامی شما بر روی هدف‌های یکسانی کار می‌کنید و می‌توانید میزان پیشرفت خود را مشاهده کرده، نظرسنجی گذاشته و حتی با دوستانتان به کل کل کردن بپردازید. تمامی این‌ها از طریق یک سیستم تشویقی در اختیار شما قرار می‌گیرند.

واچ او اس 5

حتی اگر نخواهید با این قابلیت به رقابت با دوستانتان بپردازید نیز شما همچنان می‌توانید از برخی قابلیت‌های نظارت بر فعالیت جدید و اندازه گیری‌های بهبودیافته در دسته‌های مربوطه استفاده کنید. این موارد جدید شامل یوگا و پیاده روی نیز می‌شوند. همچنین فعالیت محبوب دویدن در بیرون نیز حالا اطلاعات غنی‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد.

تشخیص خودکار تمرین، قابلیت مهم واچ او اس 5

اپل واچ همچنین قابلیت تشخیص خودکار تمرین را نیز دریافت کرده است. این قابلیت با ارسال یک نوتیفیکیشن در ابتدا و انتهای هر فعالیت ورزشی به شما می‌گوید که فعالیتتان را شناسایی کرده و نظارت بر آن را آغاز می‌کند. این سیستم به قدری انعطاف پذیر است که داده‌های دریافتی موجود باقی می‌مانند تا شما هیچ چیزی را از دست ندهید.

واچ او اس 5

Walkie-Talkie یکی دیگر از اپلیکیشن های جذاب در واچ او اس 5 است. نام این اپلیکیشن خود گویای عملکردش نیز هست. آن یک اپلیکیشن پیام رسان صوتی است که به شما اجازه می‌دهد از طریق اپل واچتان به دیگر دوستان صاحب اپل واچ خود متصل شوید. فرآیند جفت شدن با اپل واچ دیگر دوست شما مستقیم است و پیام‌ها نیز با استفاده از وای فای یا اتصال سلولار منتقل می‌شوند.

واچ او اس 5

درست همانند همتای خود‌ آی او اس، دستیار مجازی سیری در اپل واچ نیز هوشمندتر شده است. برای شروع، شما می‌توانید مچ دستتان را به سمت بالا بیاورید و بدون گفتم عبارت Hey Siri به صحبت با دستیار مجازی سیری بپردازید. قابلیت‌های جدید Shortcuts and Suggestions نیز به سیری واچ او اس خواهند آمد. نوتیفیکیشن‌های مرتبط نیز یک قابلیت تازه محسوب می‌شود. بهتر از آن، اپلیکیشن های شخص ثالث حالا در API جدید اپل جای گرفته‌اند.

واچ او اس 5

واچ فیس سیری نیز داده‌های جدیدی را دریافت کرده است. اپلیکیشن‌های Sports، Maps و Heart Rate از منابع اطلاعات جدید استفاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را به صورت زنده بر روی واچ فیس سیری مشاهده کرد. Siri Shortcuts نیز کانال‌های داده‌ها را بر روی اپلیکیشن‌های شخص ثالث باز خواهد کرد. پس شما می‌توانید واچ فیس سیری را به بهترین شکل خود در اختیار داشته باشید.

اپل همچنین می‌داند که با کانال‌های داده‌های جدید و نوتیفیکیشن‌های مرتبط، اپل واچ با محتوای تعاملی بیشتری بمباران خواهد شد. به احتمال زیاد از منابع وب استفاده خواهد شد. واچ او اس 5 می‌تواند به لطف کیت وب یکپارچه خود بسیاری از کارها را در خود ساعت اجرا کند. این به کاربران اجازه می‌دهد تا بسیاری از لینک‌های وب را در خود و بدون نیاز به مرورگر ساعت باز کنند. اپل بهترین عملکرد خود را برای بهینه سازی محتوا در جهت نمایش آن‌ها در یک نمایشگر کوچک در پس زمینه انجام می‌دهد. با این حال هنوز اپل نتوانسته تجربه یک مرورگر کامل را ارائه کند.

Podcasts نیز در حال آمدن به واچ او اس است. واچ او اس 5 از قابلیت‌های بسیار زیادی در پشت پرده برخوردار بوده و بسیاری از آن‌ها نیز در حال اضافه شدن به این پلتفرم هستند. اپل به زودی فکر‌هایی هم برای کاربران دانشجوی اپل واچ در سر دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*