طرح رجیستری

در صورت قطع سرویس گوشی پس از اجرای طرح رجیستری چه می‌توان کرد؟

با اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه، گوشی‌هایی که به صورت قانونی وارد کشور نشده و شناسه آن‌ها در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشند، هیچ سرویسی دریافت نخواهند کرد. اما در صورت قطع سرویس گوشی چه باید کرد؟

طرح رجیستری به طور رسمی از سال گذشته آغاز به کار کرد و آخرین مرحله‌ی آن از ابتدای اردیبهشت امسال شروع شد. رجیستری در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی های قاچاق به جای گوشی های قانونی اجرا می‌شود و بر اثر آن، تنها گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد کشور شده باشند در سیستم اپراتوری فعال خواهند شد. در واقع اگر شناسه گوشی در سیستم اپراتوری ثبت نشده باشد، برای کاربر پیامکی ارسال می‌شود که تنها تا یک ماه دیگر از شبکه خدمات دریافت خواهد کرد و پس از آن، سرویس‌های گوشی قطع می‌شود.

چگونگی حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری

اگر گوشی خود را تا پیش از تاریخ‌های اعلام شده توسط اجراکنندگان طرح رجیستری روشن نکرده‌اید، طبق قوانین قطع سرویس خواهد شد. اگر مدعی روشن بودن گوشی قبل از تاریخ‌های اعلامی برای برندهای مختلف هستید، جهت پیگیری موضوع را به مرکز تماس طرح با شماره 096366 و یا به آدرس ایمیل سامانه همتا اعلام کنید. همچنین جهت مطرح کردن سوالات و حل مشکلات مربوط به طرح رجیستری می‌توانید با مرکز تماس طرح به شماره 096366 تماس بگیرید.

اگر گوشی خود را از خارج کشور خریداری کرده‌اید، یک ماه فرصت خواهید داشت تا اطلاعات آن را در سایت گمرک وارد کرده و حقوق و عوارض گمرکی را پرداخت کنید، از رسید آن پرینت بگیرید و در سایت سامانه همتا در بخش گوشی های مسافری ثبت و به آدرس همتا ایمیل کنید. در صورت وصل نشدن گوشی پس از 2 یا 3 روز، مشکل خود را با مرکز تماس 096366 در میان بگذارید و یا به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

اگر جزو مسافرانی هستید که می‌خواهید از سیم کارت های داخلی استفاده کنید و به همین منظور، حقوق و عوارض گمرکی گوشی مسافری خود را پرداخت کرده‌اید، اما گوشی همچنان قطع سرویس است، تصویر رسید خود را در سایت همتا در بخش مسافری ثبت و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا ارسال کنید.

طرح رجیستری

در صورتی که گوشی مستعمل خود را به هر دلیلی در فروشگاه‌های خارج از کشور تعمیر یا تعویض کرده‌اید که منجر به تغییر شناسه IMEI گوشی شده و به همین خاطر پیامکی از سامانه همتا مبنی بر قطع سرویس دریافت کرده‌اید و یا قطع سرویس شده‌اید، شناسه گوشی قبلی و گوشی جدید به همراه نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تلفن همراهی که در گوشی استفاده می‌شود را با کلیه مستندات و با شرح موضوع به آدرس ایمیل همتا بفرستید.

کلیه خریداران گوشی و هر دستگاه سیم کارت خور باید در هنگام خرید، سریال دستگاه مورد نظر را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن مطمئن شوند. برای استعلام قانونی یا غیر قانونی بودن هر گوشی باید کد 15 رقمی IMEI که با شماره‌گیری ستاره 4 مربع (#4*) به دست می‌آید را استعلام بگیرید و پس از اطمینان از اصالت و ثبت گوشی، نسبت به خرید آن اقدام کنید. وظیفه رجیستر بودن گوشی هایی که در فروشگاه هستند، بر عهده فروشنده است و خریداران باید هنگام مراجعه به فروشگاه و خرید گوشی، از فروشنده فاکتور بگیرند تا در صورت بروز مشکل بتوانند به مراجع مربوطه مراجعه کنند.

به این ترتیب اگر از فروشگاهی گوشی خریدید و از سامانه همتا پیامک مبنی بر غیر قانونی بودن و قطع سرویس گوشی دریافت کردید، باید گوشی را به فروشنده بازگردانید و هزینه خود را دریافت کنید. اگر فروشنده حاضر به دریافت گوشی یا عودت مبلغ نشد، خریدار می‌تواند شکایت خود را از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان (124) و یا بازرسی و تعزیرات حکومتی (135) پیگیری کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام من پارسال یک گوشی موبایل خریدم الان چندماهی میشه که کلا سرویس نمیدهد تازه متوجه شدم که گوشی قاچاقی هست فروشنده گوشی هم که من ازش خریدکردم فوت کرده حالاموندم چه کاربایدبکنم حقوق دوماهم رابرای خریداین گوشی داده بودم اخه چراهمه طرح های دولت باید برعلیه ما بدبختها باشه به خدا دیگه نمیتونیم بسه مونه کمرمون زیربارمشکلات وبدبختیهایی که شما برامون به وجوداوردیدخم شده وداره میشکنه بسه دیگه چرااینقدربهمون ظلم میکنید

  2. هیچی گوشیمون داغون میشه