شرکت های واردکننده موبایل

لیست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی منتشر شد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی را منتشر کرد. محمد جواد آذری جهرمی ضمن انتشار این لیست، اعلام کرد زیان‌دیدگان می‌توانند از طریق تعزیرات خسارت بگیرند.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فهرست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی را اعلام کرد. طبق این لیست، 40 شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه در ایران فعالیت می‌کنند. از ابتدای سال 1397 تا روز 29 خردادماه به 40 شرکت واردکننده، ارز دولتی تخصیص داده شده که 30 شرکت از این لیست با بخشی از ارز تخصیص داده شده اقدام به واردات گوشی های موبایل کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت ارتباطات، رقم کل ارز اختصاص یافته به 40 شرکت مذکور معادل 220 میلیون و 643 هزار و 206 یورو بوده و تاکنون محموله‌هایی با مجموع رقم 75 میلیون و 283 هزار و 860 یورو با عاملیت 30 شرکت واردکننده از گمرک ترخیص شده است.

شرکت های واردکننده موبایل

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در کرمان گفته بود افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه در کشور به این دلیل است که برخی افراد سودجو با استفاده از ارز دولتی 4200 تومانی اقدام به واردات گوشی موبایل کرده‌اند، اما آن را با بهای ارز آزاد به فروش می‌رسانند. وی همچنین با انتشار توییتی اعلام کرد لیست شرکت های واردکننده موبایل که ارز دولتی برای واردات گوشی دریافت کرده‌اند را با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد منتشر خواهد کرد.

وزیر ارتباطات شب گذشته در یک گفتگوی تلویزیونی نیز از سه راهکار ضربتی وزارت ارتباطات برای تنظیم بازار موبایل خبر داد و گفت علاوه بر انتشار لیست مذکور در راستای استیفای حقوق مصرف‌کنندگان، امکان استعلام شماره سریال تلفن همراه و دریافت پاسخ در خصوص تامین گوشی تلفن همراه از طریق ارز 4200 تومانی از سامانه ستاره 7777 مربع (#7777*) فراهم شده است. به این ترتیب، افرادی که زیان دیده هستند می‌توانند از طریق تعزیرات، زیان خود را جبران کرده و برای خریدهای بعدی هم می‌توانند از نحوه واردات گوشی اطلاع پیدا کنند.

آذری جهرمی در پایان گفت در راستای مقابله با فساد، عملکرد واردکنندگان و شبکه توزیع در کارگروه پروژه رجیستری که متشکل از وزارت اطلاعات، صنعت، اقتصاد، ارتباطات و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، بررسی و موارد تخلف برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح اعلام خواهد شد. در ادامه، لیست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی را مشاهده می‌کنید:

فهرست شرکت های واردکننده موبایل با ارز دولتی

شرکت های واردکننده موبایل شرکت های واردکننده موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

10 دیدگاه

  1. سایت هیچ کدومشون باز نشد. رانت

  2. بابا شما مغازه ای که با این سیستم گوشی با ارز دولتی میفروشه نشون ما بده آدرس شرکت نخواستیم
    کدوم مغازه تو 4سو و علاالدین داره این کارو میکنه!

  3. فهرست کالاهای مشمول ارزدولتی به تفکیک۳گروه را بررسی کنید. غالبا در گروه سه و بعضا در گروه 2 داره داخل تولید میشه. لباس حجم زیادی از ارز را می بلعه ولی ورودش مجازه با تعرفه پایین. ورود پتو ، پوشک ، پیچ و مهره و… همه داره داخل تولید میشه برخی هم که تولید نداریم اگه دولت اطمینان بده وارد نمیشه مطمئنا سرمایه گذاران شروع به سرمایه گذاری می کنند لطفا بررسی کنید

  4. مشکلات ما مال امروز فردا نیست

  5. ینی میخان بدندازن گردن اینا؟؟

  6. اینا خودشون وارد میکنن خودشونم میان میندازن گردن هم

  7. تاحالا اسمشونم به گوشم نخورده بود

  8. ارز دولتی دیگ چه صیغه ایه دلار 8 تومنی رو کردن4200

  9. اسم برندهایی که با این ارز وارد میشه رو مینوشتید بهتر بود الان کسی نمیدونه گوشی که خریده رو چه شرکتی وارد کرده