پیام رسان های خارجی

نماینده مجلس: تمام پیام رسان های خارجی باید فیلتر شوند

ابوترابی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی به تازگی اظهار کرد تمام پیام رسان های خارجی باید فیلتر شوند و دادستانی هیچ فرقی میان فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام قائل نشده است، بنابراین همه مسئولان باید به این حکم تمکین کنند.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی، یکی از موافقان سرسخت فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی است و در حالی که بسیاری از نمایندگان با فیلترینگ تلگرام و اینستاگرام مخالف هستند، او سفت و سخت پای فیلتر پیام رسان های خارجی و حمایت از پیام رسان های داخلی ایستاده است.

بستن پیام رسان های خارجی نشانه ضعف است

غلامعلی جعفرزاده، نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس در واکنش به شایعه فیلترینگ اینستاگرام گفت فیلتر پیام رسان‌ها و شبکه های اجتماعی نشان‌دهنده‌ی ضعف حاکمیت است و این طور به نظر می‌رسد که حاکمیت از اطلاع‌رسانی می‌ترسد. طیبه سیاوشی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز دیگر مخالف فیلترینگ است و در این رابطه می‌گوید آمار خروج کاربران از تلگرام پس از فیلترینگ نشان داده که درصد پایینی از مردم این پیام رسان را ترک کرده‌اند و سایر کاربران همچنان با فیلترشکن از تلگرام استفاده می‌کنند. اگر اینستاگرام هم فیلتر شود باز هم همین نتیجه را در پی خواهد داشت. عبدالصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی نیز این موضوع را تایید کرده و گفته 30 میلیون و 100 هزار نفر از طریق فیلترشکن‌های هاتگرام و تلگرام طلایی فیلتر تلگرام را دور می‌زنند.

با این حال، ابوالفضل ابوترابی، نماینده اصولگرای مجلس یکی از افرادی است که از فیلترینگ حمایت می‌کند. وی معتقد است اینستاگرام و کلیه پیام رسان های خارجی که حاضر نیستند قوانین جمهوری اسلامی مبنی بر انتقال سرورهای ذخیره اطلاعات به داخل ایران را انجام دهند، باید مسدود شوند. ابوترابی در ادامه افزود:

سال حمایت از کالای ایرانی است و پیام رسان های داخلی هم نوعی کالای ایرانی هستند. علاوه بر این، دشمنان جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل می‌کنند و از بستر تلگرام و اینستاگرام برای جنگ روانی که مهم‌تر از جنگ اقتصادی است استفاده می‌کنند. بنابراین ما از پیام رسان های خارجی دو ضربه می‌خوریم. اولا اجازه رشد به پیام رسان های داخلی نمی‌دهیم و دوما در جنگ روانی پیچیده‌ای که ابزار جنگ اقتصادی است ضربه بسیار مهلکی می‌خوریم.

این نماینده اصولگرای مجلس از کیفیت پیام رسان های داخلی هم انتقاد کرد و گفت پیام رسان های بومی هنوز به کیفیت مطلوب نرسیده‌اند، اما ما باید از آن‌ها حمایت کنیم و با استقبال از پیام رسان های داخلی به وضعیت و کیفیت مطلوب برسیم. او همچنین بیان کرد ما باورمان نمی‌شد که 40 درصد از کاربران تلگرام در کشورمان به پیام رسان های داخلی کوچ کنند. در حال حاضر پیام رسان های بومی پر شده و ظرفیتشان لبریز شده است. این بسیار مبارک است که شاهد استقلال پیام رسان های داخلی هستیم. به غیر از آقای فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و آقای جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایر مسئولان کارشکنی‌هایی کردند، اما اگر اختیارات و امکاناتی که در حال حاضر به هاتگرام و تلگرام طلایی داده‌ایم را در اختیار پیام رسان های داخلی قرار دهیم، این پیام رسان‌ها هم مثل نمونه‌های خارجی تقویت خواهند شد.

ابوترابی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد که دادستان حکمی داده که برخی از مسئولان به آن عمل نکردند و قطعا تمرد نسبت به دستور قضایی جرم بوده و مدعی‌العموم باید ورود کند. دادستان دستوری مبنی بر انسداد پیام رسان های خارجی داد و تفاوتی میان تلگرام و اینستاگرام قائل نشد. بنابراین باید همه مسئولان این دستور را اجرا کنند و در غیر این صورت 3 سال حبس دارد. ما باید از پیام رسان های داخلی حمایت کنم تا کیفیتشان مطلوب شود. همچنین قرار بود استفاده از پیام رسان های خارجی و فیلترشکن‌ها به قیمت آزاد محاسبه شود، اما این اتفاق رخ نداد. اگر استفاده از پیام رسان های خارجی به نرخ آزاد محاسبه شود، بسیاری از مردم به پیام رسان های داخلی کوچ می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. کدوم خری به اینا رأی داده شدن نماینده ؟!!!!

  2. باز یکی خون به مغزش نرسید…

  3. فک کنم کسی نماینده س باید حرف مردمو بزنه
    ن از دید خودش

  4. فک کردن اینم مثل صنعت خودرو (گاری سازی) میشه انحصاری باشه دیگه کلید فیلترینگ یه vpnه بفهم
    اقای وزیر مملکت میخواد بازور مردم کوچ کنن به پیام رسان داخلی
    با سواد اونا رقابت کردن خدمات دادن تا مردم بهشون اعتماد کردن شما چیکار کردین جز درست کردن جو بی‌اعتمادی

  5. یه سوال دارم اگه همیه اینارو باید فیلتر کرد چرا خودشون تو دنیایی مجازی دارن عشق حال میکنن !
    برای مثال تویتر فیلتر ولی همه وزیرا تویتر دارن ! بعضی وقتا تویت هم میزنن !

  6. واقعا خیلی خوش حالم که الان حرف نود و نه درصد مردم رو زدین آقای ابوترابی . الان بیش از نود و نه درصد مردم راضی به فیلتر اینستاگرام و کلیه شبکه های اجتماعی غربی و اینترنت غربی هستن

  7. همه جای دنیا فکر اینن که چطور اپ هاشون رو ارتقاع بدن و ویژگی هایی به اپ هاشون اضافه کنن و بهبودش بدن که مردم بیان طرفش و کاربرانشون رو بیشتر کنن، ولی اینجا دسترسی مردم رو از پیام رسان های محبوب دنیا قطع میکنن که مردم از اپ هاشون استفاده کنن، که در حقیقت اشغال هم هستن اپ هاشون.
    اینجا همه چیز مسخرس!!

  8. اصا همه چیو فیلتر کنید راحت شیم دیگ

  9. ینی این نماینده رو باید بیرون گرفت و جرش داد

  10. ای داد بیداد.تو این مملکت کوفتی نه واسه من شغل نه اب و روز به روز گرونی اخر این پیام رسان ها تیر شد رفت تو چشمت ..؟Face book-Twitter-Skype که از وقتی من به دنیا اومدم فیلتره شما چی رو میخواهید فیلتر کنید؟تا حالا نفهمیدید که اگه فیلتر کنید مردم با قیلتر شکن میان؟

  11. شما مشغول اختلاست باش لازم نیس در این مباحث نطر بدی

  12. هر کاری کنن بیشتر به زررشون تموم میشه😂 این چه وضعیه توروخدا. ولی خوبه فعلا یکیشون اینجوریه و بنظرم هیچ وقت این اتفاق نمیوفته.

  13. وقتی 31 میلیون نفر، پس از فیلتر شدن تلگرام، با فـــــــــــــیـــــــــــــــــلــــــــتــــــر شـــــکـــــــن در تلگرام ماندند، یعنی چی که باید همه پیام رسان ها فیلتر بشه!!!!

    یعنی بیش از سه، پنجم مردم مخالف فیلتر شدن تلگرام بودند.

    حالا سوال اصلی اینه : شما نماینده مردمی!!!!!!!!!!

    باید گریست

    یک شعری هم اضافه کنم :

    چه طور فیلتر کنیم این فکر مردم! – شتر در خواب بیند رای مردم

    با سپاس