اوپو آر 17

اوپو آر 17 با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه معرفی شد

اوپو آر 17 (Oppo R17) بی سرو صدا با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه معرفی شد. در ادامه، نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی، امکانات و ویژگی‌های اوپو آر ۱۷ خواهیم داشت.

شاید تصور کنید شرکت اوپو با معرفی گوشی فایند ایکس، به غافلگیری‌های خود پایان داده است؛ اما این سازنده در زمینه معرفی فناوری های مخصوص تلفن های هوشمند یک قدم جلوتر رفته است. اخیرا گوشی اوپو R17 با مشخصات فنی بسیار خوب در وب‌سایت رسمی این شرکت لیست شده است که از بارزترین ویژگی‌های آن می‌توان به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، 6 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی و یکی از باریک‌ترین ناچ‌ها برای تعبیه دوربین سلفی اشاره کرد.

اوپو آر 17

اگرچه در این گوشی خبری از اسنپدراگون 845 یا پردازنده‌های 10 هسته‌ای مدیاتک نیست، اما سازندگان از تراشه 10 نانومتری اسنپدراگون 670 که هفته گذشته معرفی شد، بهره برده‌اند. پردازنده موجود در این چیپ با آرایش 2-6، از دو هسته قدرتمند Kryo 260 با فرکانس 2 گیگاهرتز و شش هسته کارآمد Kryo 360 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز تشکیل شده است. روی این چیپ پردازشگر گرافیکی آدرنو 615 و پرنده سیگنال تصویر اسپکترا 250 را هم می‌توان پیدا کرد.

در بخش‌های کناری گوشی جدید اوپو عملا هیچ حاشیه‌ای وجود ندارد، در حالی که بالای صفحه می‌توان حاشیه‌ای بسیار باریک را برای اسپیکر پیدا کرد. این طراحی در بخش پایینی کمی ضخیم‌تر می‌شود تا کنترل راحت‌تر دستگاه امکان‌پذیر باشد. زیر صفحه نمایش 6.4 اینچی آمولد این گوشی با وضوح +Full HD، یک سنسور اثر انگشت با اندازه 4 میلی‌متر مربع تعبیه شده و از میکرو لنز 3P برای شناسایی نوری انگشت استفاده می‌کند.

اوپو آر 17

برای دوربین سلفی، سازندگان از همان سنسور 25 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 که پیش‌تر همراه با گوشی Oppo F7 معرفی شد، استفاده کرده‌اند تا همراه بسیار خوبی در کنار سلفی‌بازان باشد. متاسفانه اطلاعات چندانی در مورد دوربین پشتی در دست نیست، ولی اوپو می‌گوید به واسطه توانایی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی دوربین و سیستم نرم افزاری، این گوشی می‌تواند تا 800 صحنه مختلف را تشخیص دهد.

پیش‌تر، اوپو فناوری VOOC را برای گوشی میان رده F9 نیز معرفی کرده بود؛ در نتیجه عجیب نیست اگر اوپو آر 17 نیز با فناوری شارژ سریع اختصاصی این شرکت ارائه شود. گوشی جدید چینی‌ها از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد که در مقایسه با نسل قبلی و گوشی آر 15، 50 میلی‌آمپر ساعت بیشتر است. اوپو R15 می‌تواند ظرف تنها 30 دقیقه تا 58 درصد شارژ شود؛ موضوعی که احتمالا در مورد اوپو آر 17 نیز صدق می‌کند.

اوپو آر 17

سیستم عامل اختصاصی اوپو با نام Color OS 5.2 که بر پایه اندروید 8.1 اوریو توسعه پیدا کرده، به عنوان سیستم نرم افزاری در خدمت کاربران است. این، جدیدترین نسخه بوده و احتمالا شاهد اضافه شدن برخی قابلیت‌های مبتنی بر دستور صوتی، عملکرد بهتر باتری و بهینه‌سازی‌های دیگر در آن خواهیم بود.

از روز شنبه، این اسمارت فون در دو رنگ آبی (Stream Blue) و بنفش (Neon Purple) به فروش می‌رسد (نام این رنگ‌ها از مترجم گرفته شده است). در حالی که رنگ اول بسته به زاویه تابش نور، از آبی به سبز و به لاجوردی تغییر می‌کند، در مدل Neon Purple می‌توان رنگ‌های ارغوانی و بنفش را در لبه‌های پنل پشتی مشکی پیدا کرد. این ترکیب باعث می‌شود دستگاه از زوایای مختلف کاملا متفاوت باشد.

اوپو آر 17 قرار است در تاریخ 18 آگوست (27 مرداد) و زمانی که قیمت آن رسما اعلام شد، به صورت flash sale به فروش رسد. هم‌اکنون برچسب قیمت 99 هزار و 999 یوان (14 هزار و 500 دلار) در وب‌سایت رسمی اوپو دیده می‌شود که البته کاملا تصنعی است. در ادامه می‌توانید عکس‌های بیشتری از این تلفن هوشمند را تماشا کنید.

تصاویر اوپو آر 17