معرفی هواوی میت ۲۰ و تراشه کایرین ۹۸۰

معرفی هواوی میت ۲۰ و تراشه کایرین ۹۸۰ در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸

گوشی های خانواده هواوی میت ۲۰ (Huawei Mate 20) و تراشه کایرین ۹۸۰ قرار است در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۸ معرفی شوند. هواوی میت 20 و میت 20 پرو پرچمداران جدید هواوی هستند که به دوربین سه گانه و نخستین تراشه 7 نانومتری جهان مجهز خواهند بود.

اطلاعات زیادی در اطراف گوشی های بالارده در راه هواوی میت ۲۰ و هواوی میت ۲۰ پرو وجود دارد که برخی از آن‌ها واقعی بوده و برخی دیگر نیز نزدیک به شایعه هستند. اما موردی که ما هیچگاه در صحت آن شک نداشتیم، حضور تراشه‌ی جدید کایرین ۹۸۰ ساخت خود هواوی در زیر قاب آن بوده است. سال گذشته گوشی های میت 10 و میت 10 پرو از تراشه‌ی فوق‌العاده قدرتمند کایرین 970 بهره‌مند شدند که می‌توان آن‌ها را در گوشی های مدرن‌تر سری پی 20 نیز یافت.

نخستین تراشه 7 نانومتری جهان در هواوی میت ۲۰

حالا رسما حضور تراشه کایرین 980 زیر قاب گوشی های سری هواوی میت ۲۰ تایید شده و حالا طرفداران غول چینی در کوچه و خیابان از زمان معرفی هواوی هواوی میت ۲۰ سخن می‌گویند. مطابق انتظار «نخستین تراشه 7 نانومتری جهان» قرار است در نمایشگاه IFA برلین که تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود، معرفی شود. حالا شرکت هواوی زمان معرفی تراشه 7 نانومتری خودش را تایید کرده است که کایرین 980 نام دارد. این تراشه به مراتب سریع‌تر و با انرژی کارامد‌تری از نسل پیشین خودش است. در نظر داشته باشید که کایرین 970 و بالارده‌ترین تراشه فعلی کمپانی کوالکام، اسنپدراگون 845، مبتنی بر معماری 10 نانومتری هستند و بعید به نظر می‌رسد تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام تا اواخر سال 2018 میلادی چشم به جهان بگشاید.

در حالی که هواوی فعلا در تایید اخبار مربوط به خانواده Mate 20 خود توقف کرده است، اما شایعات عجیب و غریبی که مربوط به اسناد رسمی اختصاص داده شده به کایرین 980 هستند، نشان می‌دهد که ممکن است آن‌ها تاکتیک اشتباهی را در پیش گرفته باشند. به هر ترتیب هواوی میت ۲۰ و هواوی میت ۲۰ پرو می‌توانند از یک پردازشگر گرافیکی ساخت خود کمپانی هواوی بهره‌مند شوند. کایرین 980 ممکن است شامل چهار هسته مرکزی Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 باشد که سرعت کلاک خوشه نخست برابر با 2.8 گیگاهرتز است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. هواوی هم شد گوشی اخه یه دزد به تمام معنا

  2. منتظریم ببینیم شاهکار بعدی هواوی چیه