تشعشع امواج رادیویی

راه‌اندازی سامانه اندازه گیری اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی در تهران و شیراز

سامانه اندازه گیری اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی در دو شهر بزرگ کشور راه‌اندازی شد. به گفته آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، این سامانه برخط در هفته دولت توسط سازمان تنظیم مقررات در تهران و شیراز رونمایی شده است.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی از راه‌اندازی سامانه اندازه گیری اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی در دو شهر بزرگ کشور خبر داد. در روز 22 تیرماه امسال بود که آذری جهرمی از نصب 18 سایت اندازه گیری امواج رادیویی در شهر شیراز خبر داده بود. وی در آن زمان گفت این اندازه‌گیری در دیگر شهرهای کشور که ذهنیت وجود پارازیت‌های مضر در فضای آنها وجود دارد نیز انجام و نمایشگر آن نصب می‌شود.

نمایش میزان تشعشع امواج رادیویی به صورت زنده

به گفته وزیر ارتباطات، در این شهرها وضعیت فرکانسی مانند نمایش آلودگی هوا به صورت زنده نمایش داده می‌شود تا شهروندان از آن آگاه شوند. حالا طبق همان وعده‌ای که وزیر داده بود، سامانه اندازه گیری اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی در شهرهای تهران و شیراز راه‌اندازی می‌شود و این یکی از وظایف مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواهد بود. آذری جهرمی در توییت جدید خود نوشته است:

یکی از وظایف سازمان تنظیم مقررات، اندازه‌گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی در کشور است تا نظارت دقیقی بر رعایت استانداردها صورت پذیرد. همان‌گونه که قول داده بودم، سامانه برخط نمایش این اندازه‌گیری‌ها در هفته دولت توسط سازمان تنظیم مقررات رونمایی خواهد شد.

وزارت ارتباطات همچنین اعلام کرده در صورتی که اعضای شوراهای اسلامی شهرها یا شهرداران کلانشهرها درخواست مشابهی داشته باشند، این سامانه علاوه بر تهران و شیراز در آن شهرها نیز راه‌اندازی می‌شود. طبق قانون، وظیفه اندازه‌گیری سطح تجمعی تشعشعات رادیویی بر عهده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و حفاظت در برابر این تشعشعات نیز بر عهده سازمان انرژی اتمی خواهد بود.

آذری جهرمی گفته معیاری که از لحاظ فنی در استانداردهای علمی مضر بودن آن بر بدن انسان ثابت شده، بحث اثر گرمایی تشعشعات فرکانسی مانند موبایل، وای فای، تلویزیون، ماهواره و غیره به صورت تجمیعی است که در فضا وجود دارد.

وزیر ارتباطات در ادامه نیز با انتشار یک توییت دیگر از در دسترس قرار گرفتن این سامانه خبر داد. وی در این توییت اعلام کرد:

با تشکر از همکارانم در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تلاش فشرده آنها، هم اکنون سامانه پایش برخط تشعشعات تجمعی رادیویی در شهرهای تهران و شیراز در دسترس قرار گرفت.

بر اساس اعلام وزارت ارتباطات، در حال حاضر نتایج بر خط اندازه‌گیری امواج الکترومغناطیسی در نقاط مختلف تهران و شیراز در اینجا قابل دسترسی است. این سامانه با نصب 70 ایستگاه ثابت در شهر تهران و 18 ایستگاه ثابت در شهر شیراز راه‌اندازی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شما پارازیت ننداز!!! نمی خواد سامانه اندازه گیری اثر تجمعی تشعشع امواج رادیویی ایجاد کنی

    با سپاس