هواوی Y5 پرایم

بدقولی در تحویل گوشی های پیش فروش شده هواوی Y5 پرایم توسط بامیلو

گوشی هواوی Y5 پرایم در خردادماه امسال توسط فروشگاه اینترنتی بامیلو پیش فروش شد، اما با توجه به افزایش نرخ ارز و مشکلات مربوط به واردات موبایل، هنوز این گوشی‌ها به دست خریداران نرسیده است.

رسم پیش فروش اینترنتی گوشی های هوشمند جدید قبل از عرضه‌ی عمده‌ی آنها، مدتها است که باب شده و شرکت‌ها جدیدترین مدل‌های گوشی خود را با شرایط هیجانی، هدایا و تخفیف‌های ویژه پیش فروش می‌کنند. در خردادماه امسال نیز گوشی میان رده و جدید هواوی Y5 پرایم پس از معرفی رسمی و جهانی در فروشگاه اینترنتی بامیلو پیش فروش شد، اما طولی نکشید که نوسان شدید نرخ ارز و مشکلات واردات موبایل، بازار گوشی های تلفن همراه را به هم ریخت و در این راه، برخی واردکنندگان موبایل نیز بازداشت شده و کالاهایشان توقیف شد.

گوشی هواوی وای 5 پرایم 2018 با قیمت 729 هزار تومان و موعد تحویل تیرماه 1397 به فروش رسید، اما اکنون با گذشت چند ماه از زمان تعیین شده برای تحویل گوشی‌ها، هنوز دست خریداران به گوشی خریداری شده نرسیده است. در این طرح پیش فروش، حدود 1500 گوشی هواوی وای 5 ثبت نام شد.

فروشگاه اینترنتی بامیلو که متصدی اصلی پیش فروش هواوی Y5 پرایم بود، پس از به تاخیر افتادن تحویل گوشی در پاسخ به مشتریان خود اعلام کرد که نوسان نرخ ارز و عدم تامین کالا توسط شرکت واردکننده باعث شده که نتوانند گوشی‌ها را به موقع ارسال کنند. این فروشگاه اینترنتی در روز 16 تیرماه از تامین شدن کالا و حل شدن مشکلات در روزهای آتی خبر داد و گفت به زودی این کالا برای تمامی خریداران ارسال خواهد شد، اما این وعده نیز تحقق نیافت. در ادامه و در مردادماه 1397، بامیلو با ارسال پیامی به خریداران اعلام کرد که شاید امکان تامین کالا تا شش ماه آینده هم وجود نداشته باشد و اگر مشتریان تمایل داشته باشند می‌توانند وجه پرداختی خود را دریافت کنند.

هواوی Y5 پرایم

بامیلو در پیام‌های خود، شماره تماسی را از هواوی برای پیگیری به خریداران داد، اما در تماس با این شماره، اپراتور پاسخ داد که خریداران باید موضوع را از فروشگاه اینترنتی پیگیری کنند، چرا که طبق آخرین اطلاع موجودی انبار فروشگاه به اتمام رسیده است.

هواوی Y5 پرایم

یکی از خریداران گوشی هواوی Y5 پرایم در این باره می‌گوید:

ماه‌ها است که پولم را نگه داشته‌اند و حالا می‌گویند گوشی نداریم. مجموع هزینه‌های دریافت شده از پیش ثبت نام این گوشی رقم بسیار زیادی است که در این مدت در اختیار فروشگاه بود. اگر همان موقع، گوشی دیگری را می‌خریدم بسیار بهتر بود، چون با گرانی‌های اخیر بازار موبایل هم مواجه نمی‌شدم. پول گوشی‌ها را از قبل گرفته‌اند و حالا که گوشی گران شده راضی نیستند جنس پیش فروش شده را با قیمت قبلی به خریداران بدهند.

توضیح بامیلو در مورد تاخیر در تحویل هواوی Y5 پرایم

فروشگاه اینترنتی بامیلو در ادامه، توضیحاتی را در مورد پیش فروش گوشی هواوی Y5 پرایم ارائه کرد:

کمپین Y5 یک کمپین ویژه پیش فروش اختصاصی بوده که به مناسبت رونمایی از یک محصول جدید در بامیلو برگزار شد. بامیلو پیش از این تجربه‌های مشابه و موفق دیگری را در پیش فروش محصولات داشته است. در خصوص کمپین Y5، متاسفانه به دلیل مشکلات به وجود آمده برای تامین کالا، تا به امروز امکان تحویل کالا محقق نشده است. سفارش‌ها همچنان پابرجا بوده و به محض تامین کالا توسط تامین کننده به مشتریان محترم تحویل داده می‌شود. این موضوع کاملا خارج از اراده و اختیار بامیلو بوده و با این وجود بامیلو به منظور جلب رضایت مشتریان و عذرخواهی بابت اتفاق پیش آمده، یک کد خرید به عنوان هدیه‌ای جهت عذرخواهی به خریداران گوشی داده است. همچنین خریداران در صورت انصراف از خرید می‌توانند تمام وجه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس بگیرند.

باید دید این ماجرا به چه سرانجامی خواهد رسید. قطعا در این بین، حقوق خریداران گوشی هواوی وای ۵ پرایم ضایع شده است و آنها حتی در صورت بازپس‌گیری وجه پرداختی خود نمی‌توانند با وضعیت فعلی بازار موبایل، گوشی مناسب دیگری را با این قیمت خریداری کنند. امیدواریم مشکل به وجود آمده به زودی حل شود و گوشی‌های پیش فروش شده با همان قیمت ثبت نامی به دست مشتریان برسد. ما نیز در گجت نیوز در صورت دریافت خبرهای جدیدتر در این مورد، آن را به اطلاع شما می‌رسانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. سلام و عرض ادب الان که قیمت دلار کشیده بالا با اون مبلغ کجا گوشی میدن

  2. اگر انصاف داشته باشن ک البته ندارن باید گوشی ها رو به همون قیمت به مشتری برسونن. چرا باید مشتری ها همیشه ضرر کنن. یک بار این شرکت های وارد کننده و فروشگاه های اینترنتی ضرر کنند. اینطور پولا برای اون ها رقمی نیست.

  3. اصلا بامیلیو و دیجیکالا از این کارا ازشون خیلی بر میاد

  4. از این بد قولی ها همه جا پیش میاد