دوام باتری گوشی

اندروید 9 پای مشکل اساسی دوام باتری گوشی را رفع کرده است

دوام باتری گوشی پاشنه آشیل گجت‌های امروزی محسوب می‌شود. داشتن عمر باتری پایین سبب شده گوشی های هوشمند که همیشه مفید و سودمند هستند، اغلب تبدیل به لوازمی آزاردهنده شوند. خوشبختانه یکی از بهبودهای اندروید 9 پای برطرف کردن مشکل عمر باتری گوشی است.

وقتی درباره یک گوشی هوشمند پرچمدار همچون گلکسی نوت 9 یا پیکسل 2 صحبت به میان می‌آید، از شنیدن ابعاد و کیفیت نمایشگر، کیفیت دوربین، قدرت پردازشگر و میزان حافظه رم آن به وجد می‌آیید، اما اغلب مواقع به میزان ظرفیت باتری آن توجه نمی‌کنید. دلیل این امر، اطلاع قبلی از ضعف دوام باتری گوشی های هوشمند است، پس دوست ندارید این خوشحالی با دیدن عمر باتری پایین خراب شود!

تحمل دوام باتری پایین گوشی تا کی؟

به عنوان نمونه، آخرین گوشی های اندروید گوگل تا امروز یعنی پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال را در نظر بگیرید. ظرفیت باتری این دو گوشی به ترتیب 2700 میلی‌آمپر ساعت و 3520 میلی‌آمپر ساعت است. ظرفیت باتری بالاتر مدل بزرگتر، به خاطر داشتن نمایشگر بزرگتر مجهز به رزولوشن بیشتر، جبران شده است! به همین دلیل هر دو گوشی در بهترین حالت، تنها برای یک روز دوری از پاوربانک یا شارژر دیواری را تحمل می‌کنند.

دوام باتری گوشی

ظهور اندروید 9 پای

بسیاری از منتقدان گوگل عقیده دارند این شرکت می‌بایست تغییرات بصری بیشتری را در اندروید 9 پای اعمال می‌کرد تا شباهت کمتری با اندروید 8، که خود شباهت زیادی با اندروید 7 دارد، داشته باشد. اما گوگل همانند این افراد ظاهربین نبوده و با وجود کار کردن بر روی قابلیت‌های رابط کاربری اندروید 9 همچون افزودن ژست‌های حرکتی جدید به آن به جای کلیدهای ناوبری همیشگی و ایجاد تغییرات مهم در پنجره نوتیفیکیشن‌ها، بیشتر بهینه‌سازی‌های سیستمی را مد نظر قرار داده است. بهبود دوام باتری گوشی یکی از نکاتی بود که گوگل حین توسعه اندروید 9 بر روی آن تمرکز زیادی داشته است.

دوام باتری گوشی به فاکتورهای زیادی بستگی دارد که ظرفیت پک باتری دستگاه تنها یکی از آن‌ها است. اما بسیاری از کاربران بدون توجه به این موضوع همچنان به جای فاکتورهای مهمتر حین خرید گوشی، تنها ظرفیت بالا را مد نظر قرار داده و یک گوشی شبیه کف‌گیر دارای ابعاد بزرگ خریداری می‌کنند، به این امید که دوام باتری بالایی داشته باشد! اما در نهایت باز هم دوام باتری مورد نظرشان را دریافت نمی‌کنند.

دوام باتری گوشی

گوگل این مرتبه علاوه بر دست‌کاری‌های نرم افزاری، هوش مصنوعی را به خدمت گرفت تا به افزایش دوام باتری گوشی های مجهز به اندروید 9 کمک کند. ویژگی جدید توسعه یافته به این منظور، Adaptive Battery نام دارد. کاربران گوشی های پیکسل 2، که اندروید 9 را دریافت کرده‌اند، اگرچه پیشتر در ردیت از دوام باتری گوشی گلایه‌مند بوده و یک روز دوام آوردن آن را کم تلقی می‌کردند، اما امروز از عمر باتری سه روزه و یا حتی بیشتر صحبت می‌کنند! این در حالی است که با گوشی هوشمندشان به اینترنت متصل بوده و چند ساعت در روز نمایشگر را یکسره روشن نگه می‌دارند.

سیستم هوش مصنوعی جدید اندروید 9 بدون ایراد نیست. به عنوان نمونه، همچنان اگر در منطقه زندگی شما میزان آنتن‌دهی ضعیف باشد، دوام باتری گوشی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. اما در شریط عادی، Adaptive Battery عملکرد باورنکردنی و غیر منتظره‌ای دارد. این ویژگی با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی، به الگوی استفاده کاربر از گوشی پی برده و رفته رفته با تطبیق دادن خود با آن، مصرف انرژی را بهینه می‌کند.

اگر شما نیز تا امروز موفق به دریافت اندروید 9 بر روی گوشی پیکسل خود شده‌اید، میزان تغییر دوام باتری آن را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. سلام من Honor 7x اندروید 9 زدم روش خیلی راضی هستم مخصوصا از بابت باطری گوشی

  2. ببخشید من اندروید ۹ زدم رو چی ۶….الان تو مدیر فایل چیزی حذف نمیکنه؟..ینی کلید حذف نداره…..

  3. سلام..من چی ۶ دارم گزینه حذف نداره تندروی ۹

  4. سلام من اندروید نهم رو نصب کردم واقعا راضیم اصلا هم رو کارای گوشی تاثیری نذاشته بلکه بهترهم شده مرسی از عوامل دست درکار

  5. من از وقتی اپدیت کردم زود شارژ گوشیم تموم میشه. اصن استفاده نمیکنم ازش شارژ کم میکنه. چیکار باید بکنم؟
    گوشیم a6

  6. افتضاح، ریده به باتری

  7. زمان شارژ یاتری کمتر شده در عوض باتری زودتر خالی میشه

  8. سلام گوشیم اس ۹ پلاس هستش از وقتی آپدیت کردم آلارم گوشیم از کار افتاده ساعت رو کوک میکنی خود ب خود بعد چن ساعت غیر فعال میشه و صب زنگ نمیخوره همکارم هم نوت ۸ داره اونم آپدیت کرده اونم دقیقا این مشکل رو داره
    باطری هم که نگه نمیداره آَشغال شده خلاصه
    هر کی دانلود نکرده تحت هیچ شرایطی دانلود نگنه
    اگه کسی هم مشکل آلارمشو بتونه برام حل کنه بیاد تلگرام خدایشش معطلم
    ……

  9. مزخرفه فقط روی مخ داره راه میره کاش آپدیت نکرده بودم یا راه بازگشتی بود
    دوسیم +مموری همزمان داشتم حالا ارور میده یا باید سیم باشه یا مموری
    رابط کاربری هم اصلا جالب نیست اندورید ۸ بهتر بود

  10. من از وقتی آپدیت کردم آلارم گوشیم مشکل پیدا کرده مثلا شب برای ۸ صبح تنظیم میکنم اما بعد سه چهار ساعت غیر فعال میشه زنگ هشدارم

  11. من از وقتی آپدیت کردم آلارم گوشیم مشکل پیدا کرده مثلا شب برای ۸ صبح تنظیم میکنم اما بعد سه چهار ساعت غیر فعال میشه زنگ هشدارم

  12. من اس ۸ پلاس دارم.
    اندروید رو زدم آپدیت کردم به ۹ ولی پشیمون شدم.
    سیم کارت ۲ از کار افتاد.
    پرش آنتن گرفت.
    شارژ ۳ ساعت نگه می داره…
    و هزار تا کوفت و زهر مار دیگه…

  13. سلام کسایی که رو نوت ۸ نصب کردن ایا مشکلاتی براشون بوجود نیومده لطفا پاسخ بدید مرسی من بروز رسانی کردم اندرویدم خیلی کند کار میکنه و موقع بستن برنامها بعضی موقغ برنامه بطور خودکار باز میشه

  14. من چند روزه روی 9+ نصب کردم ، باتریم نسبت به قبل زودتر خالی میشه

  15. دمشون گرم کاش برای میان رده ها هم میامد