مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

شکل و اندازه اتومبیل خودران مرسدس بنز ویژن اوربانتیک بسته به شرایط تغییر می‌کند!

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک (Vision Urbanetic) به عنوان یک طرح مفهومی چندی پیش رونمایی شد. از اتومبیل خودران مرسدس بنز ویژن اوربانتیک می‌توان هم برای حمل انسان و هم برای حمل بار استفاده کرد، چرا که ساختار ماژولار خودرو، امکان تغییر شکلش را فراهم می‌کند.

اتومبیل‌های خودران نه تنها برای جابه‌جایی انسان‌ها، بلکه برای حمل و نقل بدون دردسر بار نیز بسیار مناسب هستند. البته در حال حاضر، نمی‌توان با یک اتومبیل خودران هر دو کار را انجام داد و باید بسته به اولویت، یک ماشین خودران برای جابه‌جایی بار یا حمل انسان خریداری کرد، مگر این که بودجه کافی برای خرید دو خودروی بدون سرنشین داشته باشیم. راهکار دیگر، خرید اتومبیل خودران مرسدس بنز ویژن اوربانتیک است.

طرح مفهومی اتومبیل خودران مرسدس بنز نیازی که در بالا مطرح شد را به طور کامل برطرف خواهد کرد. این خودرو قادر است در هر زمان، بسته به این که نیازمند جابه‌جایی انسان یا بار هستید، خود را با وضعیت سازگار کند. طرح مفهومی مرسدس بنز ویژن اوربانتیک در واقع یک ون بوده و به سیستم بدنه‌ای ماژولار مجهز شده است. این بدنه بسته به نیاز کاربر برای حمل انسان و یا جابه‌جایی بار، شکل متفاوتی به خود خواهد گرفت.

حالت‌های مختلف مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

حین سوار شدن ماژول مخصوص جابه‌جایی مسافر، امکان سوار کردن حداکثر 12 نفر وجود خواهد داشت. این افراد می‌توانند از طریق منافذ، به دید زیبایی از مناظر اطرافشان حین حرکت دست پیدا کنند. ماژول مخصوص حمل بار قادر است حدود 10 پالت اندازه استاندارد اروپایی (ابعاد 80 در 120 سانتی‌متر) را در خود جای بدهد. با توجه به این محدودیت، امکان حمل و نقل اشیا و بارهای دارای شکل‌ها و اندازه‌های غیر متعارف وجود ندارد. خوشبختانه اجباری به قرار دادن ماژول‌ها وجود نداشته و اتومبیل خودران مرسدس بنز ویژن اوربانتیک می‌تواند بدون آن‌ها نیز حرکت کند.

مرسدس بنز ویژن اوربانتیک

تکنولوژی خودروهای متصل نقش اساسی را در این طرح مفهومی مرسدس بنز ایفا می‌کند، به همین دلیل می‌بایست وضعیت خودرو را همیشه مورد بررسی قرار داد و در زمان نیاز، به تعویض ماژول‌ها پرداخت. متاسفانه شرکت سازنده، درباره فرآیند احتمالا بسیار شگفت‌انگیز تعویض ماژول‌های مرسدس بنز ویژن اوربانتیک، صحبتی به میان نیاورد، اما اعلام کرد می‌توان به تعویض این بخش‌ها به صورت خودکار و یا دستی پرداخت. این فرآیند در چند دقیقه انجام خواهد شد.

حین استفاده از ماژول حمل مسافر، نمایشگرها و چراغ‌های اطراف وسیله به دیگران اطلاع می‌دهد خودرو از وجود آن‌ها با خبر است. متاسفانه درباره مرسدس بنز ویژن اوربانتیک سوال‌های بی‌جواب زیادی باقی مانده است. به عنوان نمونه باید به زمان عرضه یک محصول تجاری در این قالب و همچنین قیمت حدودی آن اشاره کنیم. آیا خرید چنین اتومبیل خودرانی برای همه میسر بوده و یا قیمت بالای محصول، آن را منحصر به شرکت‌های بزرگ خواهد کرد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این تغیر شکل همینه که توی عکسه یا این ایده شه ؟؟؟

  2. این فیلم رباتیکا ها بود سال های دو هزار اون اوایل میساختن دیقیقا داریم شبیه اونا میشیم