قیمت موبایل

قیمت موبایل با سقوط نرخ ارز 20 درصد کاهش پیدا کرد

قیمت موبایل در بازار ایران حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده است. رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت پس از سقوط نرخ ارز از روز دوشنبه 9 مهر 97، قیمت گوشی های تلفن همراه پایین آمده است.

پس از افزایش قیمت دلار، بازار انواع محصولات وارداتی ملتهب شد و گوشی های تلفن همراه که به صورت مستقیم به نرخ ارز وابسته هستند نیز به طور قابل توجهی گران شدند. این وضعیت مدتی ادامه داشت تا این که از روز دوشنبه 9 مهر 1397 شاهد سقوط قیمت دلار بودیم و به همین دلیل کاهش قیمت‌ها در بازار محصولات وارداتی آغاز شده است.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی در این رابطه گفت از روز گذشته که بازار فروش دلارهای مردمی داغ شده، قیمت موبایل نیز در بازار ایران روند نزولی گرفته است. به گفته محبی، کاهش قیمت دلار همزمان با بالا رفتن فروش دلارهای خانگی، اتفاق خوبی برای فروش تجهیزات وارداتی محسوب می‌شود و با توجه به کاهش 10 تا 20 درصد نرخ تابلوی صرافی‌ها، قیمت موبایل نیز به همین اندازه پایین آمده است.

قیمت موبایل به نرخ واقعی نزدیک می‌شود

وی افزود قطعا همزمان با کاهش نرخ ارز، تاثیر آن به صورت لحظه‌ای بر بازار اعمال می‌شود، چرا که اکنون بیشتر کالاهایی که در بازار موجود است از نوع گوشی‌های مسافری است. این کاهش قیمت در صورت تداوم روند کاهشی قیمت دلار، ادامه‌دار خواهد بود و قیمت گوشی های تلفن همراه در بازار به نرخ واقعی نزدیک‌تر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. گوشی یک میلیونی کردن سه میلیون دویست هزار تومن میار پایین میگن 20درصد کاهش یافت

  2. ده برابر رشد کرد حالا 20 درصد کم کنن هیچ وقت بازم توان خرید قبلو نداریم

  3. اگه میشه یه قیمت از گوشی ها وبرند های مختلف بذارید

  4. قیمتشون چند برابر شد بعد حالا ازون قیمتی که بعضا 3-4 برابر شده 20 درصد کم شد حالا انتظار دارین ما خوشحال باشیم؟ 😐
    حواستون باشه که سرتون کلاه نره بیخود هم خوشحال نشین آیفون جدید 43 میلیون بود الان چقدره؟ اصلا بیاین فکر کنیم 20 میلیون (قوه تخیلتون رو به کار بگیرید) باز کی میتونه بخره؟؟
    دیگه کسی اون گوشی که پارسال بود 500 رو هم نمیتونه بخره
    در کل با 20 درصد دردی از ما دوا نمیشه یه فکری بکنید اقتصاد دان ها یکی دو سال قبل هشدار دادن کسی جدی نگرفت حالا بیاین جمعش کنید.

  5. والا به همون دلار 3500 برگرده فایده نداره چه برسه به 20 درصد کاهش!!!
    اما اینا دارم میگم که من تو سایتا میدیدم با چند روز پیش مو نمی زد!!!

  6. قیمتای دیجی کالا همونه

  7. والا ما که چیزی ندیدیم ..روی کاغذ اومده دلار پایین ولی در عمل هیچ خبری از کاهش قیمت نیست