بررسی اولیه نوکیا 7.1

بررسی اولیه نوکیا 7.1 ؛ نگاه نزدیک به میان رده قدرتمند نوکیا

در بررسی اولیه نوکیا 7.1 (Nokia 7.1)، قصد داریم نگاهی نزدیک به طراحی، امکانات و مشخصات موبایل جدید اچ ام دی گلوبال داشته باشیم. آیا نوکیا ۷.۱ با استقبال کاربران رو به رو خواهد شد؟

کمپانی مشهور HMD با معرفی یک میان رده جدید، به جنگ سایر تولیدکنندگان تلفن های هوشمند رفته و محصولی توانمند و مدرن را پیش روی علاقه‌مندان قرار داده است. در کنار طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالای محصولات نوکیا، محصول پیش رو با صفحه نمایش HDR10 تولید شده و به واسطه اندروید وان، تجربه‌ای «خالص، ایمن و به‌روز» از سیستم عامل اندروید را برای خریداران رقم خواهد زد.

در بررسی اولیه نوکیا 7.1 ، نگاهی بهتر به امکانات و ویژگی‌های گوشی هوشمند جدید فنلاندی‌ها خواهیم داشت.

بررسی اولیه نوکیا 7.1

طراحی

بررسی اولیه نوکیا 7.1 را با طراحی آغاز می‌کنیم؛ جایی که ظاهر زیبا و کیفیت ساخت بالا، توجه شما را در لحظه اول به خود جلب خواهد کرد. در کنار استفاده از شیشه در بخش پشتی و جلویی و همین‌طور فریم آلومینیومی در این گوشی، نوکیا 7.1 در دو رنگ “Glossy Steel” و آبی (Glossy Midnight Blue) در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. مدل اول، بیشتر مشابه رنگ نقره‌ای بوده و مدل آبی نیز مشکی به نظر می‌رسد.

نوکیا 7.1

صفحه نمایش

بخش جلویی هر دو رنگ نوکیا 7.1، به رنگ مشکی بوده و در بخش بالایی دستگاه می‌توان یک ناچ معمولی را پیدا کرد. هرچند بر خلاف پرچمداران، در این گوشی خبری از حاشیه ناچیز در بخش پایینی نیست.

نوکیا از صفحه نمایش 5.84 اینچی با وضوح 1080×2280 برای نمایش محتوا استفاده کرده است؛ اما شاید هیچ‌کدام از قابلیت‌های این گوشی به اندازه پشتیبانی از HDR10 جذاب نباشد. پشتیبانی از این فناوری تنها به معنی توانایی پخش ویدیوهای HDR10 نیست، بلکه گوشی ویدیوهای استاندارد را در بسیاری از اپلیکیشن ها پخش ویدیو به HDR10 تبدیل می‌کند. نتیجه کار نیز کاملا محسوس است.

نوکیا 7.1

دوربین

دوربین دوگانه پشتی از دو لنز 12 مگاپیکسلی (f/1.8) و 5 مگاپیکسلی سیاه و سفید (برای ثبت اطلاعات عمق در حالت پرتره) زایس تشکیل شده و قادر است تصاویر را با کیفیتی مطلوب ثبت کند. در حالت پرتره، تنظیم درلحظه شدت افکت بوکه، به لطف دوربین دوگانه و الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان‌پذیر است. در بخش جلویی نیز دوربینی 8 مگاپیکسلی در خدمت شما خواهد بود. خوشبختانه دستگاه از قابلیت جذاب “Bothie” به منظور ثبت تصاویر یا ویدیوها با استفاده هم‌زمان از دوربین‌های پشتی و جلویی هم پشتیبانی می‌کند.

نوکیا 7.1

رابط کاربری و عملکرد

از آنجایی که نوکیا 7.1 به عنوان بخشی از پروژه اندروید وان محسوب می‌شود، شما می‌توانید نسخه تقریبا خالص از اندروید 8.1 را روی آن پیدا کنید. به لطف انتشار منظم به‌روزرسانی‌ها، اندروید 9 پای از ماه آینده میلادی برای این اسمارت فون ارائه خواهد شد.

در کنار سیستم عامل مناسب، تراشه اسنپدراگون 636 و 4 گیگابایت رم نیز کار پردازش محتوا را آسان می‌کنند. اگرچه در بررسی اولیه نوکیا 7.1 نمی‌توان مانور زیادی روی شارژدهی دستگاه داشت، اما باتری 3060 میلی‌آمپر ساعتی آن، ظرف تنها 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود.

نوکیا 7.1

قیمت و زمان عرضه

نسخه مخصوص بازار آمریکا نوکیا 7.1، با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی (با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD تا حداکثر ظرفیت 400 گیگابایت بر ثانیه) و برچسب قیمت 349 دلار به فروش می‌رسد؛ در حالی که همین نسخه در اروپا، 349 یورو قیمت دارد. علاقه‌مندان به خرید نسخه 32 گیگابایتی با رم کمتر 3 گیگابایتی هم می‌توانند 319 یورو بپردازند.

پیش‌فروش Nokia 7.1 از امروز و فروش این تلفن هوشمند، از تاریخ 4 نوامبر (18 آبان) آغاز خواهد شد.

گالری عکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. 350 دلار زیاد نیست واسه میان رده؟؟؟

  2. یه دنیا سپاس بابت این مطلب

    خیلی روی دیدگاه من نسبت به این گوشی تاثیر گذاشت