هواوی میت 20 پرو

هواوی میت 20 پرو با اسکنر اثر انگشت زیر صفحه معرفی شد

هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) با سیستم اسکن چهره 3D و اسکنر اثر انگشت زیر صفحه معرفی شد. در ادامه، مشخصات فنی، امکانات و قیمت هواوی میت ۲۰ پرو را زیر ذره‌بین خواهیم برد.

هواوی میت 10 پرو، از جمله برترین اسمارت فون های سال 2017 میلادی محسوب می‌شد. حالا نسل جدید این گوشی با سه دوربین در بخش پشتی، نمایشگر بزرگتر و قدرت پردازشی بالاتر از راه رسیده است تا پرچمداران موجود در بازار را به چالش بکشد.

چینی‌ها با استفاده از فناوری های محبوبی (اما نه جدید) همچون اسکنر اثر انگشت زیر صفحه، سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی و شارژ سریع 40 وات، پرچمدار جدید خود را از سایر محصولات موجود در بازار متمایز کرده‌اند.

هواوی میت 20 پرو

طراحی و صفحه نمایش هواوی میت 20 پرو

هواوی میت 20 پرو به صفحه نمایش 6.39 اینچی “FullView”، از نوع آمولد، با لبه‌های منحنی و وضوح 1440×3120 مجهز شده است تا نمایشگری تمام‌صفحه و البته بسیار باکیفیت، پیش روی کاربران باشد. بر خلاف هواوی پی 20 پرو، حالا اندازه بریدگی بالای صفحه کمی افزایش یافته تا این بخش، میزبان دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی و دوربین سنجش عمق 3D باشد. این فناوری پیشرفته تشخیص چهره در این گوشی که با عنوان “3D Face Unlock” شناخته می‌شود، کاربر را ظرف تنها 300 میلی‌ثانیه شناسایی کرده و به ادعای سازندگان، نرخ خطای آن، 1 در یک میلیون است. هواوی می‌گوید ایمنی این سیستم به اندازه‌ای بالا هست که از آن بتوان برای پرداخت‌های موبایلی استفاده کرد.

قاب پشتی با طرحی بافت‌دار به اسم “Hyper Optical Pattern” پوشیده شده است که ضمن راحت‌تر کردن در دست نگه داشتن گوشی، از جذب اثر انگشت کاربران توسط قاب پشتی نیز جلوگیری می‌کند. در این گوشی همچنین خبری از اسکنر اثر انگشت پشتی نبوده و سازندگان، آن را زیر صفحه نمایش تعبیه کرده‌اند.

دوربین پشتی مربعی در میت 20 پرو سبب شده تا پرچمدار جدید چینی‌ها، کمی از طراحی‌های تکراری امروزی فاصله بگیرید. متاسفانه دستگاه فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است، اما اسپیکرهای استریو و یو اس بی نوع C را می‌توان روی این گوشی پیدا کرد. در نهایت، میت 20 پرو با داشتن استاندارد IP68، مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب را تضمین خواهد کرد.

هواوی میت 20 پرو

مشخصات فنی هواوی میت 20 پرو

همان‌گونه که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، هواوی از تراشه 7 نانومتری کایرین 980 به عنوان مغز پردازشگر استفاده کرده است. به واسطه استفاده از 6.9 میلیارد ترانزیستور (1.6 بار بیشتر از کایرین 970) در نسل جدید، حالا عملکرد تراشه تا 20 درصد و بهره‌وری آن تا 40 درصد بهبود یافته است. کایرین 980 میزبان واحد پردازش عصبی دوگانه جدید هواوی با نام “Dual-NPU” بوده و می‌تواند دستورات مبتنی بر هوش مصنوعی را با قدرتی بسیار بالاتر از قبل، انجام دهد. به این مورد باید پردازنده هشت هسته‌ای و پردازشگر گرافیکی Mali-G76 با 46 درصد عملکرد بهتر و 178 درصد مصرف برق پایین‌تر را هم اضافه کرد تا گوشی های سری میت 20 هواوی، میزبان یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های روی چیپ باشند.

هواوی میت 20 پرو

میت 20 پرو قرار است با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی در اختیار کاربران قرار بگیرد. به این مورد باید پشتیبانی از کارت حافظه اختصاصی هواوی با نام نانو اس دی (nanoSD) را نیز اضافه کرد. این کارت‌های حافظه تا حداکثر ظرفیت 256 گیگابایت ارائه خواهند شد.

هواوی میت 20 پرو با یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 40 وات به دست کاربران می‌رسد. این فناوری به شما اجازه می‌دهد در مدت 30 دقیقه، باتری گوشی را تا 80 درصد شارژ کنید. به واسطه فناوری شارژ وایرلس 15 وات نیز افزایش 30 درصدی شارژ باتری در مدت تنها 30 دقیقه، امکان‌پذیر خواهد بود. مورد جذاب دیگر، تکتولوژی “Wireless Reverse Charging” هواوی میت 20 پرو است که به کاربران اجازه می‌دهد بیشترین استفاده را از باتری بزرگ دستگاه داشته باشند و با آن، به شارژ سایر دستگاه‌های مبتنی بر Qi بپردازند.

هواوی میت 20 پرو

اندروید 9 پای، رابط کاربری EMUI 9، پشتیبانی از 4.5G LTE و دو سیم‌کارت هم‌زمان هم از دیگر قابلیت‌های مهم این اسمارت فون هستند.

دوربین هواوی میت 20 پرو

علی‌رغم تمام امکانات جدید، دوربین سه گانه پشتی نیز می‌تواند یک نقطه قوت در هواوی میت 20 پرو محسوب شود. برای دوربین اصلی، از یک سنسور 40 مگاپیکسلی RGB با لنز f/1.8 استفاده شده است که به لطف فناوری “Light Fusion”، می‌تواند تصاویر را با کیفیتی بالا ثبت کند. این فناوری با ترکیب چهار پیکسل و تبدیل آن به یک پیکسل، کیفیت تصاویر ثبت‌شده را افزایش می‌دهد. روی ماژول مربعی، یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.4 نیز تعبیه شده است تا کاربران از امکانات متنوعی همچون عکاسی پرتره، زوم پنج مرحله‌ای اپتیکال و ثبت تصاویر عریض بهره‌مند شوند.

هواوی میت 20 پرو

در کنار دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی، قابلیت‌های مبتنی بر AI هم یکی از اجزای جدایی نا‌پذیر هواوی میت 20 پرو هستند. در بررسی اولیه این تلفن هوشمند، به تفصیل در مورد این قابلیت‌های جذاب سخن خواهیم گفت.

هواوی میت 20 پرو از اواخر اکتبر، در چهار رنگ آبی (Midnight Blue)، سبز (Emerald Green)، پینک گلد (Pink Gold) و همچنین “Twilight” به فروش خواهد رسید. نسه پایه پرچمدار هواوی (6GB+128GB) با قیمت 999 یورو در بازار اروپا به فروش می‌رسد.

تصاویر هواوی میت 20 پرو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. اصلا از تصویر دوربینش خوشم نمیاد

  2. نگران بودم که میت بیست حسگر اثر انگشت زیر صفحه نداشته باشه
    پس زودتر از سامسونگ معرفیش کرد

  3. بهترین گوشی که تا الان دیدیم

  4. دوست عزیز هواوی میت 20 ایکس 5000 میلی آمپر است این میت 20 pro هستش

  5. پس حسگر اثر انگشت زیر صفحه رو واسه این گوشی میخاست بزنه

  6. ولی دمش گرم دوربین عالی سرعت عالی

  7. سلام به همگی باطری گفتن ۵۰۰۰ هست شد ۴۲۰۰ فقط رم ۶ داره حافظه داخلی ۱۲۸ تا ۲۵۶ هم مموری بیشتر نمیخوره کاش بیشتر بود ولی دوربین cpu عالی هست