صفحه نمایش گلکسی اس 10

احتمالا صفحه نمایش گلکسی اس 10 دارای ناچ نخواهد بود

بر اساس اطلاعات به دست آمده و شایعات منتشر شده، احتمالا صفحه نمایش گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) بدون ناچ خواهد بود. در ادامه، برخی از شایعاتی که در مورد قابلیت‌های پرچمدار جدید سامسونگ شنیده می‌شود را بررسی می‌کنیم.

سامسونگ اعتقادی به صفحه های نمایش دارای ناچ (بریدگی بالای صفحه نمایش) که پیش از این در بسیاری از گوشی‌ها از جمله آیفون های جدید و گوشی های اندرویدی شاهد آن بودیم، ندارد و آشکارا از آن انتقاد کرده است. با این حساب به نظر می‌رسد این شرکت در گوشی های جدید خود از جمله گلکسی S10 از ناچ استفاده نخواهد کرد.

در کنفرانس سامسونگ OLED Forum که در روز 18 اکتبر 2018 (26 مهر 97) در چین برگزار شد، این شرکت تکنولوژی جدید صفحه نمایش خود را رونمایی کرد که در آن، همه چیز از سنسور اثر انگشت گرفته تا ماژول‌های دوربین در زیر پنل صفحه نمایش جای گرفته است و خبری از ناچ برای جاگذاری دوربین‌های جلو نیست.

ویژگی‌های احتمالی صفحه نمایش گلکسی اس 10

پس از رونمایی سامسونگ از تکنولوژی جدید صفحه نمایش خود، این سوال پیش می‌آید که آیا این همان صفحه نمایش گلکسی اس 10 خواهد بود؟ بسیاری از پتنت‌های جدید شرکت کره‌ای سامسونگ به سنسورهای اثر انگشت و دوربین‌های سلفی در زیر نمایشگر اشاره دارند و به نظر می‌رسد همه آنها به زودی در یک دیوایس واقعی به کار بروند. گلکسی S10 پرچمدار آینده‌ی سامسونگ است که شانس بسیار بالایی برای میزبانی از این تکنولوژی‌های جدید دارد. به هر حال آنچه مشخص است، سامسونگ قصد ندارد مسیری که بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در پیش گرفته‌اند را برود و صفحه نمایش گلکسی اس 10 ویژگی‌های متفاوتی نسبت به سایر گوشی های پرچمدار خواهد داشت.

فناوری جدید صفحه نمایش سامسونگ، توانایی انتقال صدا را نیز دارد. البته هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ در مورد بلندگوهای معمولی صحبت می‌کند یا شاهد چیزی شبیه به فناوری القای استخوانی برای رساندن صدا به گوش کاربر در هنگام تماس خواهیم بود؟ فناوری هدایت یا القای استخوانی (Bone Condution) به فناوری‌ای گفته می‌شود که صدا را به طور مستقیم به بخش میانی گوشی که وظیفه‌اش ارسال سیگنال‌های عصبی به مغز است، منتقل می‌کند.

صفحه نمایش گلکسی اس 10

همچنین به نظر می‌رسد تکنولوژی جدید سامسونگ از اسکن سه بعدی چهره یا چیزی شبیه به فیس آی دی اپل پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه به کارگیری سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر می‌تواند بسیار خوب باشد، اما ممکن است بعضی از کاربران به دلیل فقدان اسکنر سه بعدی در گلکسی اس 10 ناامید شوند. سنسورهای اسکن عنبیه چشم بسیار امن هستند، اما اسکن 3D چهره نیز می‌تواند حتی در نور کم به طور قابل توجهی سریع‌تر و دقیق‌تر باشد.

تمام نکات گفته شده، شایعاتی هستند که با توجه به پتنت‌های جدید سامسونگ و اطلاعات به دست آمده، شنیده می‌شوند و هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 چه ویژگی‌هایی خواهد داشت. با این حال به نظر می‌رسد سامسونگ با معرفی تکنولوژی‌های جدید خود، بخشی از قابلیت‌های صفحه نمایش گلکسی اس 10 را به ما نشان داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. یقینا نباید باشه !
    این چیه اینا سر هم میکنن ؟
    ادم فک میکنه نصف صفحه به درد نمیخوره …..

  2. خواستن ی کم متفاوت باشن

  3. سامسونگ یعنی تجربه استفاده از تکنولوژی آینده در زمان حال

  4. هه با این کار گور خودشو کند