فلکس پای

فلکس پای به عنوان اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا معرفی شد + ویدیو

فلکس پای (FlexPai) به عنوان اولین گوشی انعطاف پذیر دنیا و اولین دستگاه مجهز به تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 8150 توسط “Rouyu Technology” معرفی شد. در ادامه با اولین موبایل منعطف جهان آشنا خواهیم شد.

بعد از انتشار شایعات فراوان در مورد موبایل های منعطف کمپانی های سامسونگ، مایکروسافت و هواوی، حالا کمپانی چینی “Rouyu Technology” از فلکس پای پرده برداشت تا عنوان اولین شرکت معرفی‌کننده موبایل منعطف را از آن خود کند. در حقیقت، ما با یک تبلت 7.8 اینچی با نسبت صفحه 4:3 رو به رو هستیم که در صورت خم کردن صفحه، یک نمایشگر کوچکتر 4 اینچی پیش روی ما قرار می‌گیرد. سازندگان همچنین برای نخستین بار از تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 8150 استفاده کرده‌اند تا ما با دستگاهی کاملا منحصر به فرد رو به رو باشیم.

فلکس پای

مطابق با ویدیویی که توسط یکی از افشاگران مشهور با نام “Ice universe” منتشر شده است، در این دستگاه نمی‌توان طراحی مدرن و نمایشگرهای بسیار کم‌حاشیه را پیدا کرد. در حقیقت، سازندگان تلاش کرده‌اند تا عنوان اولین تولیدکننده گوشی انعطاف پذیر در دنیا را به نام خود ثبت کنند.

ظاهرا Rouyu Technology از یک نمایشگر آمولد استفاده کرده است که از وسط خم می‌شود. Water OS نام سیستم نرم افزاری دستگاه بوده و بعد از خم کردن نمایشگر، محتوا را در نیمه اصلی نمایش داده و در بخش دیگر، یک والپیپر را به نمایش در می‌آورد. کاربران خودشان می‌توانند نمایشگر اصلی را انتخاب کنند. هرچند، مسلما یک بخش از دستگاه، اندازه بزرگتری دارد و در کنار بخش کوچکتر، دوربین دوگانه تعبیه شده است تا ثبت تصاویر سلفی یا تماس تصویری امکان‌پذیر باشد. سیستم دوربین از دو سنسور 16 و 20 مگاپیکسلی تشکیل شده و ماژول دوربین دوم، لنز تله فوتو دارد.

فلکس پای

فلکس پای 7.6 میلی‌متر ضخامت دارد؛ اما بعد از خم شدن، ضخامت آن به 15.2 میلی‌متر (در نزدیکی لولا) می‌رسد. سازندگان همچنین می‌گویند لولای دستگاه، 200 هزار بار بدون مشکل خم می‌شود.

اولین موبایل منعطف دنیا از چیپست 7 نانومتری Snapdragon 8150 قدرت می‌گیرد و کاربران می‌توانند آن را در چندین نسخه مختلف با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم + 512 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. به واسطه پشتیبانی از فناوری Ro-Charge نیز شارژ باتری، ظرف تنها یک ساعت از 0 به 80 درصد می‌رسد.

فلکس پای

علاقه‌مندان به خرید فلکس پای باید 9 هزار یوان (هزار و 300 دلار) پرداخت کنند که با توجه به عدم استفاده از چیپ‌های 7 نانومتری یا طراحی منعطف در دیگر پرچمداران اندرویدی، این قیمت چندان بالا نیست. در ادامه می‌توانید ویدیوی نگاه نزدیک به این گجت متفاوت را تماشا کنید.

ویدیوی نگاه نزدیک به فلکس پای

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

13 دیدگاه

  1. کاش میفهمیدم هدفشون از ساخت این گوشی و تبلت منعطف چیه که اینقد زور میزنن برا ساختنش…؟؟؟
    معمولیا رو هرکسی نمیتونه بخره با اون قیمتشون چه برسه به اینا…!!!

    • داداش اولاً که برای ما گرونه نه برای خودشون
      دوم اینکه این میشه پاییه اون فیلم تخیلی ها که میبینم و مردم روی مچشون یه دستبند دارن پهن و هر کاری هم میتونی باهاش انجام بدی تیکه تیکه باید بریم جلو حالا تا ضدضربه بودن باید بره بعدشم بتونه انرژیش رو از روی حرکت دستت تامین کنه عین ساعت های کوکی که هستن البته اینا فکر نکنم کمتر از 5 سال دیگه به دست بیاد.

  2. واقعا منعطف شدن شون واسه چیه

  3. اخه چه کاریه..موندم این گوشی منعطف چه زیبایی و کارایی داره.هروقت تونستن یه برد معطف با باطری منعطف بسازن اون موقع میشه گفت اون گوشی منعطف هست.نه اینکه ازوسط دوتا تبلتو بچسپونن به هم..اخه این تو جیب جا میشه؟همیشه باس کوله پشتی همرات باشه😐😐

  4. سامسونگ و هوآوی و اپل و ماکروسافت اگر چیزی تولید کنن یه گجت محکم و درست حسابی هست نه مثل این
    تو فیلم اگر دقت کنین میبینین صفحه این گجت حتی صاف نیست و کجو کولس
    دوستانی که معتقد به اینن که این اولین گوشی تاشو هست باید بدونن که گوشی سامسونگ یا هوآوی اولین گوشی تا شو درست حسابی هست

  5. فوق العاده تخمیه😄😄😄😄

  6. بنظر من‌ اصلا نیازی به ساخت همچین گوشی نبود حالا از هر برندی باشه هواوی سامسونگ فرق نمیکنه هم زود خراب میشن هم بعد تا شدن ضخیم میشن و اصلا نمیشه تو جیب گذاشتش و اصلا هم زیبا بنظر نمیاد و از طرفی هم‌هیچ نوع محافظ هم برا ‌اینا نمیشه از بازار تهیه کرد

  7. چینی ها همه چیزو دارن مصادره میکنن

  8. ، این دیگه از کجا پیدا شد تا حالا خبر ای ازش نبود

  9. درسته که به قدرت اون گوشی منعطفی که قراره معرفی کنه نیست ولی دیگ لقب اولین رو ب خودش اختصاص داده و سامسونگ نمی تونه به خودش بباله و بگه من اولینم و بهترینم

  10. سامسونگ کیش مات شد