بررسی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro)

بررسی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) را به طور اختصاصی برایتان آماده کرده‌ایم تا اگر قصد خرید پرچمدار 2018 هواوی را دارید، با مشخصات سخت افزاری، عملکرد فنی، امکانات، دوربین، قیمت و طراحی آن به طور کامل آشنا شوید.

میت ۲۰ پرو هواوی از آن دست گوشی هایی است که برخلاف شباهت اسمی به مدل استاندارد، در تمام زمینه‌ها از طراحی ظاهری گرفته تا امکانات ویژه‌ی سخت افزاری، نسبت به برادر کوچکترشان برتر هستند و قطعا اگر طالب خرید یکی از دو مدل سری میت بیست هستید، در ادامه با بررسی اختصاصی این گوشی پرچمدار با ما همراه باشید تا متوجه تفاوت‌های اساسی آن با مدل پایه‌ بشوید. در این بررسی در گجت نیوز قصد داریم در بخش‌های جداگانه و به طور کامل، نکات مربوط به طراحی، رابط کاربری، امکانات سخت افزاری، دوربین و نمونه تصاویر، کیفیت نمایشگر و باتری میت 20 Pro را موشکافی کنیم تا ارزش خرید آن در مقایسه با رقبا برایتان آشکار شود:

فهرست مطالب بررسی هواوی میت 20 پرو

با کلیک کردن بر روی هر عنوان می‌توانید به آن بخش از بررسی اختصاصی گوشی میت 20 پرو دسترسی پیدا کنید:

مشخصات فنی میت 20 پرو هواوی

میت ۲۰ پرو قدرتمندترین گوشی ساخته شده توسط هواوی تا به اینجای کار است و تقریبا در تمام زمینه‌ها، این دیوایس یکی از غول های فنی در بازار پرچمداران گران قیمت اندرویدی محسوب می‌شود:

  • طول بدنه: ۱۵۷.۸ میلی‌متر (۶.۲۱ اینچ)
    ضخامت: ۸.۶ میلی‌متر (۰.۳۴ اینچ)
    عرض: ۷۲.۳ میلی‌متر (۲.۸۵ اینچ)
  • وزن: ۱۸۹ گرم
  • پوشش محافظتی: گوریلا گلس
  • مقاومت در برابر آب و گرد و غبار: استاندارد IP68
  • رنگ‌ها: آبی، مشکی، یشمی، بنفش گرگ و میشی (Twilight)
  • جنس بدنه: پنل‌های شیشه‌ای و فریم آلومینیومی
  • پورت‌های ورودی: یو اس بی تایپ سی
  • پردازنده: کایرین ۹۸۰ (هشت هسته‌ای به همراه پردازشگر گرافیکی Mali-G76 MP10)
  • فرکانس پردازنده: ۲.۶ گیگاهرتز
  • حافظه رم: ۶/۸ گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت با قابلیت ارتقا تا سقف ۲۵۶ گیگابایت از طریق کارت حافظه جانبی نانو
  • امکانات صدا: اسپیکرهای استریو، پخش صدا با مشخصات ۳۲ بیت/ ۳۸۴ کیلوهرتز، تکنولوژی حذف نویز اکتیو با میکروفون اختصاصی
  • سنسورها: سنسور اثر انگشت روی نمایشگر، تشخیص چهره سه بعدی، ژیروسکوپ، سنسور تشخیص مجاورت، قطب‌نما، فرستنده‌ی مادون قرمز، سنسور فشارسنج، تشخیص نور محیط
  • ابعاد نمایشگر: ۶.۳۹ اینچ AMOLED با پشتیبانی از HDR10
  • تراکم پیکسلی: ۵۳۸ پیکسل بر هر اینچ (۱۶ میلیون رنگ)
  • رزولوشن نمایشگر: ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل (نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹)
  • نسبت مساحت نمایشگر به بدنه: ۸۷.۹ درصد
  • دوربین سلفی: ۲۴ مگاپیکسل با f2.0
    لنز ۲۶ میلی‌متری عریض، حالت پرتره با افکت بوکه
    فیلمبرداری با رزولوشون ۱۰۸۰ پیکسل و نرخ ۳۰ فریم بر هر ثانیه
  • دوربین اصلی: سه‌گانه ۴۰ + ۸ + ۲۰ مگاپیکسل
    (لنزهای ۲۷، ۸۰ و ۱۶ میلی‌متری با f/1.8 و f/2.4 و f/2.2 )
    فلش ال ای دی دوگانه، لنزهای لایکا، حالت مخصوص تصویربرداری در شب
    زوم اپتیکال ۵ مرحله‌ای، حالت عکاسی حرفه‌ای با تنظیمات دستی
    فناوری تشخیص نوع سوژه مبتنی بر هوش مصنوعی (Master AI)
    تگ‌گذاری جغرافیایی، فناوری تشخیص چهره و لبخند، پانوراما و HDR خودکار
    تثبیت اپتیکال تصویر (OIS) + تثبیت الکترونیکی تصویر (EIS)، فیلمبرداری 4K
    فیلمبرداری فوق آهسته با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل و نرخ ۹۶۰ فریم بر هر ثانیه
  • باتری: ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت، لیتیوم-پلیمری، قابلیت سوپرشارژ ۴۰ وات، شارژ وایرلس ۱۵ وات، شارژ دیگر دیوایس‌ها به صورت وایرلس
  • نرم افزار و سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای + ورژن ۹.۰ رابط کاربری اختصاصی EMUI 9
  • امکانات ارتباطی: ۲ سیم‌کارت همزمان (نانو)، 4G LTE، وای فای 802.11 a/b/g/n/ac، ان اف سی، بلوتوث ۵.۰، وای فای دایرکت، DLNA و aptX HD

طراحی

از نظر طراحی، میت ۲۰ پرو نسبت به مدل استاندارد، فوق‌العاده برتر است و زمانی که این فبلت ۶.۳۹ اینچی را در دست می‌گیرید، ارگونومی مناسب آن باعث می‌شود که به هیچ وجه احساس بزرگ بودن گوشی، دست‌تان را اذیت‌تان نکند. فرم کلی بدنه بسیار نزدیک به اس ۹ پلاس سامسونگ است و انحناهای نرم در تمام گوشه‌ها و لبه‌های نمایشگر، نگه داشتن گوشی در دست را آسان‌تر می‌کند. دو پنل شیشه‌ای در جلو و عقب، با یک شیب بسیار ملایم به فریم آلومینیومی متصل می‌شوند که رنگ براق‌تری نسبت به بدنه دارد و ظاهر جذابی به این ساندویچ سه‌لایه می‌دهد؛ البته این اتصال کاملا هم بدون نقص نیست و یک شیار بسیار اندک بین فریم و پنل پشتی وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود گرد و خاک و ذرات ریز داخل آن جمع شوند.

ضخامت کلی بدنه، ۸.۶ میلی‌متر است و دکمه‌های ولوم و پاور نیز بر همین مبنا، کاملا نازک هستند تا هارمونی لبه‌ی سمت راست به هم نریزد. دکمه‌ی پاور با وجود اینکه بافت متفاوتی ندارد، اما رنگ قرمز آن تضاد جذابی با رنگ آبی بدنه به وجود می‌آورد و ما نیز آن را دوست داشتیم. محل قرارگیری دکمه‌ها کمی پایین‌تر از گوشی های دیگر است و همین هم دسترسی به آنها را آسان‌تر می‌کند. بر روی لبه‌ی سمت چپ چیزی وجود ندارد و لبه‌ی بالایی فریم هم تنها میزبان یک میکروفون و یک سنسور فرستنده‌ی مادون قرمز برای کنترل لوازم دیجیتال از راه دور است. علاوه بر دو میکروفون اصلی، خشاب سیم‌کارت نیز بر روی لبه‌ی پایینی دیده می‌شود.

این خشاب طراحی منحصر‌به‌فردی دارد و شما می‌توانید دو سیم‌کارت نانو یا یک سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه‌ی جانبی نانو را در شیار‌های بالا و پایین آن قرار دهید. البته انتخاب این نوع استاندارد از سوی هواوی، باعث شده که فعلا کارت حافظه‌ی مناسب آن در بازار موجود نباشد و ما نیز نتوانستیم آن را تست کنیم. یکی از نکات جالب و البته عجیب طراحی میت 20 پرو ، این است که هیچ حفره‌ای برای اسپیکر تعبیه نشده و بلندگوی دیوایس در واقع داخل پورت یو اس بی تایپ سی قرار دارد. البته از نظر بلندی و کیفیت صدا، همچنان هم می‌توانید از این اسپیکر لذت ببرید اما هنگام متصل بودن کابل به پورت یو اس بی تایپ سی و البته زمانی که گوشی را به سمت پایین گرفته‌اید، کمی صدا از دورتر به شما می‌رسد که حس ناخوشایندی است.

ناچ نمایشگر مدل پرو، حدود چهار برابر ناچ قطره‌ای میت 20 است و دلیل آن هم، این است که علاوه بر بلندگوی تماس و دوربین سلفی، یک سنسور تشخیص چهره‌ی سه بعدی نیز داخل آن قرار گرفته است. بر روی پنل پشتی، سه دوربین و یک فلش دوگانه، داخل کادری مربعی قرار گرفته‌اند که مهندسان هواوی ظاهر آن را از چراغ‌های خودروهای سوپر اسپورت پورشه الهام گرفته‌اند. این کادر کمی از بدنه بیرون زده است (در حد یک میلی‌متر) و برند لایکا نیز بالای آنها حکاکی شده است. هواوی برای اینکه اصطکاک بیشتری برای پنل پشتی میت 20 پرو ایجاد کند، یک بافت انحصاری لیزری تحت عنوان «هایپراپتیکال پترن» بر روی آن به وجود آورده است.

این بافت علاوه بر اینکه زیبایی این پنل را افزایش داده، به مقدار زیادی لیز خوردن آن از روی سطوح افقی مانند میز را هم کاهش می‌دهد و انتخاب هوشمندانه‌ای‌ به نظر می‌رسد (بافت هایپراپتیکال تنها بر روی مدل آبی‌رنگ و سبز‌رنگ وجود دارد). در مجموع میت 20 پرو علیرغم برخورداری از نمایشگری غول‌پیکر و بدنه‌ای بزرگ، طراحی کاملا مدرنی دارد و حتی برای افرادی که دست‌های متوسطی دارند، نگه داشتن و جابه‌جا کردن آن لذت‌بخش است. به خصوص اینکه طراحان هواوی موفق شده‌اند بدنه را به طور کامل پوشش دهند تا استاندارد مقاومتی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار در آن ایجاد شود.

 

نمایشگر

برخلاف میت 20، مدل پرو از یک نمایشگر امولد ۶.۳۹ اینچی برخوردار است که رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسلی آن، تراکم ۵۳۸ پیکسل بر هر اینچ را برایش به ارمغان آورده است. هم از حیث نرخ تراکم و هم از حیث تکنولوژی نمایشگر، مدل پرو کاملا نسبت به مدل استاندارد برتری دارد و البته طراحی ناچ و ابعاد صفحه نیز نسبت تصویر عجیب ۱۹.۵ به ۹ را برای این مدل به وجود آورده است. هواوی برای تامین پنل‌های این گوشی، سامسونگ را کنار گذاشته و به سراغ BOE و البته ال جی رفته است. این تغییر، باعث شده که چینش پیکسل‌های روی صفحه تغییر کند و به جای ساختار لوزی‌شکل سابق، حالا شاهد یک چینش نامتقارن مثلثی باشیم که سالیان دور مشابه آن را در مانیتورهای CRT مشاهده می‌کردیم.

حاشیه‌های بسیار اندکی در بالا و پایین صفحه وجود دارد و لبه‌های چپ و راست نیز به سمت بیرون دارای انحنای نرمی هستند. این خمیدگی‌های ظریف علاوه بر افزایش ارگونومی بدنه، سوایپ کردن از چپ و راست به مرکز صفحه را هم آسان‌تر می‌کند و البته در حالتی که گوشی را از سمت نمایشگر بر روی سطحی افقی قرار داده باشید، کمک می‌کند که روشن شدن صفحه و به طور مثال دریافت نوتیفیکیشن‌های تماس و اس ام اس را مشاهده کنید.

اما از این آمار و ارقام که بگذریم، نمایشگر میت 20 پرو همانطور که از آن انتظار می‌رود، از بهترین نمونه‌های بازار است و شفافیت و وضوح بسیار بالا، تماشای هر نوع محتوایی را بر روی آن لذت‌بخش می‌کند. جزئیات رنگ‌ها همواره غنی است و کنتراست محلی مناسب، باعث می‌شود که تماشای فیلم‌های سینمایی باکیفیت بر روی آن لذت دوچندانی داشته باشد. در حالت پیشفرض، این نمایشگر بر روی مود Vivid قرار دارد که رنگ‌هایی غنی‌تر را به نمایش می‌گذارد. در این حالت، رنگ‌ها از گستره‌ی DCI-P3 انتخاب می‌شوند و حداکثر روشنایی ۵۰۸ نیت برای آن اندازه‌گیری شده است؛ البته لازم است بدانید که این اندازه‌گیری در حالت دستی به دست آمده و زمانی که روشنایی را بر روی حالت Auto قرار دهید و به محیط‌های بسیار روشن بروید، نمایشگر تا حدود ۶۶۰ نیت هم می‌تواند بالا برود.

در مود Vivid و با مراجعه به تنظیمات نمایشگر، می‌توانید حالت نمایشی را بر روی سه دمای Default ، Warm و Cold قرار دهید که همانطور که از نامشان مشخص است، رنگ‌های گرم‌تر و سردتری را به نمایش می‌گذارند. البته این سه حالت برای مود Normal نیز در دسترس هستند. در مود نرمال، رنگ‌ها اصطلاحا کمی بیروح‌تر می‌شوند و از غنای آنها کاسته می‌شوند. در این حالت رنگ‌های روی صفحه از گستره‌ی sRGB انتخاب می‌شوند و نسبت به حالت Vivid، اغراق کمتری در آنها صورت می‌گیرد.

علاوه بر امکان تغییر رزولوشن و قابلیت Eye Comfort برای محافظت از چشم‌ها در محیط‌های تاریک که مدت‌هاست بر روی گوشی‌ های هواوی وجود دارد، شما در میت 20 پرو می‌توانید از قسمت تنظیمات ناچ، حاشیه‌ی بالای صفحه را فعال کنید تا به جای یک بریدگی، یک نوار کامل ببینید. در تصویر زیر، تفاوت این دو حالت قابل مشاهده است و اگر به هر دلیلی از ناچ خوشتان نمی‌آید، این راه حل در دسترس‌تان خواهد بود:

نمایشگر میت 20 پرو از استاندارد HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند که هنگام تماشای محتوای تولیدشده با این استاندارد، تفاوتی چشمگیر در سطح جزئیات رنگ‌ها و کنتراست تصویر، پیش‌روی چشم‌هایتان قرار می‌دهد. پنل امولد این گوشی در زیر تابش نور مستقیم نیز عملکردی قابل قبول دارد و به راحتی می‌توانید محتوای صفحه را حتی در روشن‌ترین روزهای آفتابی، مشاهده کنید و بخوانید.

 

دوربین

با وجود این که از نظر ظاهری، دوربین‌های میت ۲۰ پرو و میت ۲۰ به هم شبیه هستند، اما از نظر مشخصات سخت افزاری و قابلیت‌های فنی، این مدل پرو است که برتری مطلق دارد. پرچمدار گران‌قیمت‌تر هواوی از سه دوربین مجزا بر روی پنل پشتی بهره می‌برد که سنسور ۴۰ مگاپیکسلی آن، به یک لنز عریض ۲۷ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 مجهز شده است. بار اصلی ثبت جزئیات تصویر بر روی این سنسور است و تصاویر آن به صورت پیشفرض، به صورت ۱۰ مگاپیکسلی ذخیره‌ می‌شوند که البته از قسمت تنظیمات می‌توانید آن را بر روی ۴۰ مگاپیکسل نیز قرار دهید.

دوربین دوم یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دارد که لنز ۱۶ میلی‌متری اولترا واید آن دارای اف استاپ f/2.2 است. این لنز در واقع جایگزین سنسور سیاه و سفید میت ۱۰ شده است و بعد از مدتی عکاسی، قطعا از این تغییر احساس رضایت خواهید کرد. عکاسان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به حوزه‌ی عکاسی می‌دانند که لنزهای فوق عریض، به خصوص هنگام عکاسی از مناظر طبیعی و البته ساختمان‌ها و فضاهای داخلی، چه موهبت عظیمی هستند و اینجا نیز در میت 20 پرو، شما می‌توانید از قابلیت‌‌های این لنز ۱۶ میلی‌متری لذت ببرید. داخل رابط کاربری برای اینکه به حالت عکاسی عریض بروید، لازم است که بر روی نشانگر زوم که در حالت عادی عدد x1 را نشان می‌دهد، سوایپ کنید و آن را به ۰.۶ برسانید؛ البته هنگام عکاسی از مناظر وسیع، خود گوشی نیز به طور هوشمند به شما پیشنهاد می‌دهد تا حالت واید را فعال کنید. در این حالت، عکاسی در حالت عریض انجام می‌شود و شما می‌توانید آیتم‌های بسیاری از محیط و مناظر را داخل کادر تصویر جای دهید. ما از عملکرد این سنسور رضایت کامل داشتیم و در نمونه تصاویر، می‌توانید تصاویر فوق‌العاده‌ای که با استفاده از این لنز عریض ثبت کرده‌ایم را تماشا کنید. همانطور که می‌دانید، کمی اعوجاج تصویر که در واقع تحت عنوان chromatic aberrations شناخته می‌شود، هنگام عکاسی با لنز‌های واید به وجود می‌آید که دوربین هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌بینید که در برخی تصاویر، برخی خطوط و لبه‌های تصویر دارای انحنا به سمت داخل یا بیرون هستند؛ در ضمن حالت عکاسی ماکرو نیز با استفاده از همین لنز عریض انجام می‌شود و طبق گفته‌ی کمپانی سازنده شما قادر هستید از فاصله‌ی دو و نیم سانتی‌متری بر روی سوژه فوکوس کنید که این قابلیت زمان عکاسی از حشرات، بافت‌های ریز و گل و گیاهان کاملا کاربردی است.

دوربین سوم در واقع یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو است که به یک لنز ۸۰ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز شده است. بار اصلی زوم کردن در میت 20 پرو توسط این دوربین به دوش کشیده می‌شود و البته اطلاعات ثبت شده توسط آن، با دیگر سنسورها ترکیب شده و تصویر نهایی، با پردازش چند لایه تصویر با رزولوشن‌های متفاوت و ترکیب آنها با هم به دست می آید. زوم اپتیکال ۵ برابری، به لطف همین لنز قدرتمند امکان‌پذیر شده است و قطعا عملکرد آن، یکی از بهترین نمونه‌هایی‌ست که در دوربین‌های موبایل دیده‌ایم. هواوی زوم تا سه مرحله را اپتیکال، تا ۵ مرحله را هیبرید و تا ۱۰ مرحله را الکترونیکی نامیده است. شما با لمس کردن نشانگر زوم، می‌توانید بین زوم اپتیکال سه برابری و پنج برابری جابه‌جا شوید و با سرعت بالای فوکوس مجدد، به راحتی از فاصله‌های دور نیز به عکاسی از سوژه بپردازید. البته طبق تجربه‌ی ما در بررسی میت 20 پرو ، عملکرد این زوم اپتیکال در شب و محیط‌های تاریک چندان جالب نیست و وجود نویز فراوان، استفاده از آن را عملا غیر ممکن می‌کند. ما برای اینکه کیفیت این زوم اپتیکال را مشاهده کنید، در تصاویر زیر، برایتان چند نمونه از بزرگنمایی در مراحل مختلف را آماده کرده‌ایم:

نمونه تصاویر زوم اپتیکال دوربین میت 20 پرو هواوی

خوشبختانه هر سه دوربین میت 20 پرو مجهز به فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز صحنه (PDAF) هستند تا در اکثر مواقع، به راحتی و با سرعت بالا، بر روی سوژه فوکوس شود. عملکرد این دوربین در طول روز و شب بسیار عالی است و جزئیات سوژه با شفافیت بالایی به ثبت می‌رسند. مهندسان هواوی با درس گرفتن از تجربه‌های سری پی بیست، حالا عملکرد هوش مصنوعی را نیز در پرچمدار جدید خود بهبود داده‌اند و Master AI 2.0 زمانی که نوع سوژه را تشخیص می‌دهد، تنظیمات بسیار منطقی‌تر و ملایم‌تری را برای آن در نظر می‌گیرد. در این حالت، علاوه بر این که در رنگ‌ها و سایه‌روشن‌ها اغراق نمی‌شود، غنای رنگ‌های سوژه و کنتراست آن با شیبی بسیار منطقی افزایش می‌یابند و تصویر نهایی، جذاب‌تر ثبت می‌شود. طبق گفته‌ی سازنده، این مغز متفکر قادر است ۱۵۰۰ صحنه‌ی مختلف را شناسایی کند و البته در تست‌های ما نیز، سرعت عمل آن نسبت به سری میت ۱۰ کاملا بهبود یافته بود و از آسمان‌ آبی و کلوزآپ و ابرها گرفته تا غذا و چهره و گیاهان را با دقت بالایی شناسایی می‌کند.

رابط کاربری دوربین دقیقا همانی است که در میت ۲۰ دیده بودیم و شما با سوایپ کردن به چپ و راست بر روی نوار پایین صفحه، می‌توانید بین حالت‌های مختلف عکاسی و فیلمبرداری جابه‌جا شوید. البته چند مود مخصوص مانند حالت سوپر اسلوموشن، اسکن اسناد و فیلترهای رنگی در منوی More و در صفحه‌ای جداگانه قرار دارند. برای عکاسان حرفه‌ای، مود تنظیمات دستی نیز در رابط کاربری دوربین قرار داده شده که واقعا کامل است و میزان ایزو (از ۵۰ تا ۱۰۲۴۰۰)، سرعت شاتر (از ۱/۴۰۰۰ تا ۳۰ ثانیه)، اکسپوژر (از منفی ۴ تا مثبت ۴ EV با قدم‌های یک سوم استاپ)، نوع فوکوس، تعادل رنگ سفید و دیگر تنظیمات را خودتان به طور دستی تنظیم کنید تا اگر دانش حرفه‌ای از علم عکاسی دارید، دقیقا با همان تنظیماتی که می‌خواهید به تصویربرداری از سوژه بپردازید:

قابلیت ثبت تصاویر پرتره نیز دارای گزینه‌ای اختصاصی است و البته همواره هنگامی که از یک شخص عکاسی می‌کنید، نرم افزار به شکل هوشمند حالت پرتره را فعال می‌کند (اگر Master AI را از قسمت تنظیمات غیر فعال نکرده باشید). میت 20 پرو قادر است پرتره‌های بسیار واضح و شفافی را ثبت کند و با کمی اغراق در کنتراست، می‌توانید پرتره‌های جذابی از خود و دوستانتان به ثبت برسانید. از قابلیت‌های جدید اضافه شده به پرچمداران هواوی این است که حالا شما می‌توانید شکل بوکه‌ها را از دایره‌های ساده به لوزی، قلب و اشکال دیگر تغییر دهید و البته چند مود مخصوص نوردهی پرتره نیز در اختیارتان است تا عکس‌های هنری با افکت‌های جدیدی به ثبت برسانید. در تصاویر زیر چند نمونه پرتره به همراه این افکت‌های جدید را مشاهده کنید:

عکاسی در حالت پرتره با دوربین اصلی میت بیست پرو

علاوه بر فیلمبرداری 4K که در بسیاری از دوربین‌های پرچمدار امروزی دیده می‌شود، میت بیست پرو قادر به فیلمبرداری سوپراسلوموشن با رزولوشن 720 و نرخ فریم ۹۶۰ بر هر ثانیه است که اجازه می‌دهد کلیپ‌های بسیار هیجان‌انگیزی از اطرافتان ثبت کنید. حالت سوپراسلو در واقع به صورت اتوماتیک و زمانی که حرکتی در مربع وسط صفحه شناسایی شود، آغاز شده و فیلمبرداری می‌کند. اما با توجه به اینکه شناسایی سوژه توسط این سیستم کمی کند انجام می‌گیرد، یک گزینه‌ی دستی نیز وجود دارد که با فعال کردن آن، خودتان زمان آغاز فیلمبرداری را تعیین می‌کنید. ما نیز در تست‌های گجت نیوز تماما از حالت دوم استفاده کردیم که نتیجه را می‌توانید در کلیپ زیر تماشا کنید:

حالت نایت مود یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب دوربین میت 20 پرو است که در بررسی مدل استاندارد، آن را به طور کامل موشکافی کردیم. اینجا نیز شما می‌توانید با فعال کردن این قابلیت، در محیط‌های تاریک و با نور کم، تصاویری شفاف با جزئیات بالا به دست آورید. در واقع این حالت، همان حالت لانگ اکسپوژر یا نوردهی طولانی در دوربین‌های معمولی است، با این تفاوت که به لطف هوش مصنوعی آمیخته با سنسور پردازش تصویر، اینجا نیازی به سه‌پایه برای ثابت ماندن دوربین نیست و حتی در صورت لرزش دست نیز می‌توانید عکس‌های لانگ اکسپوژر باکیفیتی داشته باشید. در تصاویر زیر می‌توانید تفاوت عکاسی در حالت نایت مود با حالت معمولی را مشاهده کنید:

عکاسی با قابلیت نایت مود (سمت راست: حالت عادی | سمت چپ: حالت نایت مود)

میت ۲۰ پرو برای دوربین سلفی، یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 دارد که البته از قابلیت فوکوس خودکار برخوردار نیست. در واقع این دوربین دارای یک فوکوس ثابت در فاصله‌ای معین از سطح دوربین است و اگر شما در این فاصله قرار بگیرید -یعنی فاصله‌ی خیلی نزدیک از دوربین سلفی- جزئیات بالایی در تصویر به ثبت می‌رسد. از نظر جزئیات رنگ‌ها و گستره‌ی دینامیکی، دوربین سلفی میت 20 پرو عملکرد مناسبی دارد، اما همان مشکل فوکوس، گاهی اوقات و به‌خصوص در اوایل استفاده از این گوشی، باعث می‌شود که سلفی‌هایتان گاهی تار شوند و وضوح مد نظرتان را نداشته باشند.

در انتها برای این که خودتان عملکرد دوربین‌ میت 20 پرو در شرایط نوری مختلف و هنگام تصویربرداری از سوژه‌های متفاوت را ببینید، ازتان دعوت می‌کنیم گالری تصاویر اختصاصی گجت نیوز که با استفاده از دوربین اصلی و سلفی این گوشی ثبت شده است را تماشا کنید (ابعاد تصاویر برای بارگذاری آسان‌تر، ۵۰ درصد کاهش داده شده است):

 

باتری

باتری و قابلیت‌های جانبی آن، قطعا یکی از نقاط قوت میت 20 پرو است که پرچمدار هواوی را چند پله بالاتر از تمام رقبا قرار می‌دهد. بگذارید اول از مهمترین قابلیت این باتری صحبت کنیم که در بررسی‌های ما در گجت نیوز نیز باعث تحسین همکاران شده بود؛ یعنی قابلیت شارژ سریع. فناوری سوپر شارژ انحصاری هواوی که با توان ۴۰ وات عمل می‌کند (۵ ولت و ۲ آمپر یا ۹ ولت و ۲ آمپر یا ۱۰ ولت و ۴ آمپر) قادر است باتری غول‌پیکر ۴۲۰۰ میلی‌آمپری پرچمدار جدید هواوی را با سرعتی باورنکردنی شارژ کند. با استفاده از آداپتور داخل جعبه، می‌توانید ۷۴ درصد ظرفیت این باتری را تنها در عرض ۳۰ دقیقه پر کنید. برای شارژ کردن ۹۰ درصد آن تنها نیاز به ۴۰ دقیقه زمان دارید و شارژ کامل هم حدود یک ساعت طول می‌کشد. این سرعت که یکی از بالاترین نرخ‌ها در میان پرچمداران فعلی بازار محسوب می‌شود، یک نجات‌دهنده در طول روز است و قطعا زمانی که برای بیرون رفتن عجله دارید، می‌تواند کارتان را حسابی جلو بی‌اندازد.

البته شارژ شدن با چنین توان بالایی، یک نقطه ضعف دارد و آن هم افزایش دمای باتری و پنل پشتی گوشی است. البته هواوی برای این که خیال کاربران را راحت کند، اعلام کرده که موسسه‌ی استانداردگذاری TUV با انجام تست‌های مختلف، ایمنی باتری میت 20 پرو در شرایط مختلف را تضمین کرده است و علیرغم گرم شدن بدنه‌ی گوشی، خیالتان راحت باشد که اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

بعد از این شارژ سریع، میت 20 پرو می‌تواند برای حدود یک روز و نیم استفاده‌ی نیمه سنگین، جوابگوی نیازهای شما باشد. البته تعداد زیادی قابلیت جذاب نظیر اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و سنسور تشخیص چهره وجود دارد که شما با غیر فعال کردن آنها، می‌توانید باتری را چند ساعت دیگر هم در حالت پر نگه دارید. حدود ۱۵ ساعت پخش مداوم ویدیو، ۱۴ ساعت مرور اینترنت، ۲۹ ساعت حالت تماس در شبکه‌ی 3G، ارقامی هستند که این باتری در آزمایشگاه به ثبت رسانده‌ است.

همانطور که در بررسی میت 20 بیان کردیم، اینجا نیز همان تنظیمات نرم افزاری برای مدیریت مصرف انرژی وجود دارند که با مراجعه به صفحه‌ی مخصوص باتری در Settings، می‌توانید آنها را مشاهده کنید. علاوه بر امکان نمایش میزان مصرف انرژی هرکدام از نرم افزارها و امکانات سخت افزاری در بازه‌های زمانی مختلف، چند حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز در اختیارتان قرار دارد.

این حالت‌ها عبارتند از: حالت Performance که بیشترین قدرت سخت افزاری را به قیمت افزایش دما و مصرف باتری به ارمغان می‌آورد. حالت دوم، Power Saving یا همان حالت ذخیره‌ی انرژی است که با غیر فعال کردن قابلیت‌هایی مانند سینک خودکار ایمیل‌ها و افکت‌های تصویری، ظرفیت باتری را برای چند ساعت بیشتر نگه می‌دارد. حالت سوم نیز Ultra Power Saving Mode نام دارد که همانطور که از نامش مشخص است، تنها یک رابط کاربری ساده را به همراه چند اپلیکیشن در اختیارتان می‌گذارد و در عوض، گوشی شما بیش از دو برابر حالت عادی، روشن می‌ماند؛ این حالت برای آن مواقع ضروری که در مکان‌های فاقد پریز برق قرار گرفته‌اید و منتظر یک تماس حیاتی هستید، به شدت ارزشمند خواهد بود.

تنها گزینه‌ی جدیدی که به تنظیمات باتری اضافه شده، گزینه‌ی مخصوص فعالسازی شارژ وایرلس به صورت معکوس است. در واقع با فعال کردن این گزینه، شما می‌توانید میت 20 پرو را به یک پاوربانک وایرلس تبدیل کنید و با چسباندن گوشی‌ هایی که از قابلیت شارژ وایرلس پشتیبانی می‌کنند، به پنل پشتی، آنها را شارژ کنید.

 

بنچمارک و عملکرد فنی

همانطور که قبلا گفتیم، میت 20 پرو نیز دقیقا مشابه مدل استاندارد، به پردازنده‌ی کایرین ۹۸۰ مجهز شده است. این پردازنده‌ی اختصاصی هواوی، سری میت ۲۰ را به اولین گوشی های دنیای اندروید با یک چیپست ۷ نانومتری تبدیل می‌کند. کایرین ۹۸۰ هشت هسته دارد که دو تا از آنها، Cortex-A76 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتزی هستند که پردازش‌های سنگین را انجام می‌دهند. دو هسته‌ی دیگر، Cortex-A76 با فرکانس ۱.۹۶ گیگاهرتز هستند و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex-A55  با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز نیز مسئولیت انجام تسک‌های روزمره و وظایف سبک‌تر را بر عهده دارند.

پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MP10 نیز در کنار کایرین ۹۸۰، مسئولیت انجام رندرهای گرافیکی را بر عهده دارد. این واحد قدرتمند که به تازگی معرفی شده است، ده هسته‌ی پردازشی دارد و نسبت به نسل گذشته یعنی Mali-G72 که همراه با کایرین ۹۷۰ در گوشی های قدیمی هواوی به کار رفته بود، ۴۶ درصد عملکرد گرافیکی بهتر و دو برابر مصرف انرژی پایین‌تری دارد. این پردازنده‌ی گرافیکی هوشمند در زمانی که شما بازی‌های سنگین را اجرا می‌کنید و نیاز به قدرت پردازشی بالاتری است، این موضوع را شناسایی کرده و نتایج بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. فناوری GPU Turbo 2.0 که به همراه این مجموعه معرفی شده، در حال حاضر با ۶ بازی سازگار است و مهندسان هواوی در تلاشند تا بازی‌های محبوب بیشتری را به لیست پشتیبانی از آن اضافه کنند؛ این فناوری باعث می‌شود که بازی‌های سنگین و گرافیکی، در تمام حالات با نرخ فریم ثابت ۶۰ بر هر ثانیه و با رزولوشن کامل اجرا شوند.

به طور کلی، کایرین ۹۸۰ نسبت به چیپست‌های دارای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری، ۲۰ درصد عملکرد پردازشی بالاتری دارد و از نظر مصرف باتری نیز ۴۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند. اما صرف نظر از این ارقام، شما این موضوع را به وضوح در عملکرد گوشی خواهید دید. به لطف این پردازنده و البته حافظه‌ی رم ۶ گیگابایتی، همه چیز بسیار سریع‌تر شده و اپلیکیشن‌ها با سرعتی خیره‌کننده باز و بسته می‌شوند. شما به راحتی در چند ثانیه می‌توانید بین چندین اپلیکیشن جابه‌جا شوید و آنها را به طور کامل باز و بسته کنید. انیمیشن‌های رابط کاربری با سرعتی بالا و البته به شکلی روان اجرا می‌شوند و افت سرعت و لگ‌های ناگهانی، تقریبا هیچ حضوری در میت 20 پرو نخواهند داشت.

کایرین ۹۸۰ که از ۶.۹ میلیارد ترنزیستور تشکیل شده، اولین پردازنده‌ی مجهز به حافظه‌های فوق سریع LPDDR4X است. مودم ال تی ای Cat 21 با سرعت ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه درون این چیپست به کار رفته و وای فای فوق سریع آن به کاربران امکان می‌دهد از حداکثر سرعت فوق‌العاده ۱۷۳۲ مگابیت بر ثانیه لذت ببرند. اگر از طرفداران گوشی های میت باشید، احتمالا با واحد NPU در سری میت ۱۰ آشنا هستید. حالا این بار هواوی از مغز متفکر جدید dual NPU در سری میت 20 رونمایی کرده که در واقع یک هوش مصنوعی دوگانه است. به گفته‌ی کمپانی سازنده، حالا کایرین ۹۸۰ به دو مغز متفکر مجهز شده که امکان شناسایی ۴۵۰۰ تصویر در دقیقه را به آن می‌دهد؛ یعنی حدودا ۱۲۰ برابر سریع‌تر از نسل گذشته در میت ۱۰.

پردازشگر میت 20 پرو به یک واحد پردازش تصویر جدید نیز مجهز شده که پشتیبانی بسیار کامل‌تری از دوربین‌های چندگانه دارد و اطلاعات را ۴۶ درصد سریع‌تر منتقل می‌کند. تولید رنگ‌های غنی‌تر در حالت HDR، حذف نویز چندمسیره، دنبال کردن حرکات سوژه به طور دقیق‌تر و حذف آیتم‌های ناخواسته‌ی تصویر بدون آسیب زدن به جزئیات سوژه، از دیگر قابلیت‌های این قطعه‌ی جدید است.

برای اینکه عملکرد یک مجموعه‌ی سخت افزاری مشخص شود، امتیازهای بنچمارک گزینه‌ی مناسبی هستند. در این تست‌ها، پردازنده و واحد پردازش گرافیکی دیوایس تحت آزمایش‌هایی قرار می‌گیرند که عملکرد روزمره‌ی کاربران را شبیه‌سازی می‌کنند. بنابراین ما نیز در بررسی میت 20 پرو برایتان امتیازهای بنچمارک این گوشی را در نمودار‌های زیر آماده کرده‌ایم تا وضعیت آن در مقایسه با دیگر رقبای اندرویدی را مشاهده کنید:

 

سنسور اثر انگشت مدل پرو برخلاف مدل استاندارد سری میت بیست، به داخل نمایشگر منتقل شده است و محل قرار دادن انگشت به شما نمایش داده می‌شود. زمانی که حالت تشخیص اثر انگشت فعال باشد و گوشی را از روی سطح بلند کنید، یک علامت اثر انگشت بر روی صفحه‌ی سیاه به نمایش درمی‌آید و نیازی نیست که حتما نمایشگر را روشن کنید. سپس برای شناسایی، لازم است که انگشت خود را بر روی نقطه‌‌ای که نمایش داده می‌شود قرار داده و کمی بر روی صفحه فشار دهید. سرعت این سنسور کاملا قابل قبول است و بعد از چند بار استفاده، میزان فشار بر روی صفحه نیز برایتان عادی می‌شود؛ البته لازم است بدانید که این سنسور سرعت کمتری از اسکنرهای معمولی که بر روی پشت دیوایس‌های هواوی قرار می‌گرفتند دارد و احتمالا در گوشی های نسل آینده شاهد بهبود سرعت و کارایی آن خواهیم بود.

اسکنر تشخیص چهره‌ی میت 20 پرو نیز یکی دیگر از روش‌های هویت‌سنجی این گوشی است که از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. در هنگام عملیات شناسایی و ثبت چهره، از طریق دستور‌العمل‌هایی بر روی نمایشگر، شما راهنمایی می‌شوید تا با چرخاندن سرتان به اطراف، تمام زوایای چهره‌تان به شکل سه بعدی در حافظه ثبت شوند. بعد از فعال‌سازی قابلیت تشخیص چهره، هر بار که گوشی را از روی سطح بلند کنید یا از پایین به بالا بیاورید، نمایشگر به طور خودکار روشن و عملیات اسکن چهره آغاز می‌شود. این شناسایی به لطف سنسور مادون قرمز اختصاصی که بر روی ناچ نمایشگر قرار گرفته، با سرعتی بسیار بالا انجام می‌گیرد و در اکثر موقعیت‌ها حتی در نور کم و زمانی که عینک به چشم‌هایتان زده‌اید، چهره را شناسایی و قفل دیوایس را باز می‌کند. سرعت و دقت عملکرد این روش، بالاتر از سنسور اثر انگشت میت بیست پرو است و احتمالا شما هم آن را به عنوان روش اصلی باز کردن قفل گوشی انتخاب خواهید کرد.

شما می‌توانید تعیین کنید که بعد از شناسایی چهره، آیا مستقیما وارد صفحه‌ی هوم شوید و یا تنها قفل گوشی باز شود و برای وارد شدن به صفحه، نیاز به سوایپ کردن باشد. گزینه‌ای نیز وجود دارد که باعث می‌شود هنگامی که به صورت مستقیم به صفحه نگاه نمی‌کنید، قفل به شکل اتفاقی باز نشود. درست مشابه سنسور اثر انگشت، شما می‌توانید از قابلیت تشخیص چهره نیز برای باز کردن اپلیکیشن‌های محرمانه و یا ورود به قسمت File Safe استفاده کنید.

 

صدا و موسیقی

همانطور که گفتیم، اسپیکر اصلی میت 20 پرو داخل پورت یو اس بی تایپ سی تعبیه شده است. هنگام پخش موسیقی، بلندگوی تماس نیز به کمک این اسپیکر می‌آید تا یک سیستم پخش استریو شبیه‌سازی شود. با وجود اینکه تا حدی این دو اسپیکر موفق به ایجاد حالت استریو می‌شوند، اما میزان بلندی اسپیکر تماس به شدت ضعیف‌تر از اسپیکر اصلی است و این تفاوت در مواقعی باعث می‌شود که تجربه‌ی بی‌نقصی از گوش دادن به موسیقی نصیبتان نشود. از حیث کیفیت صدا، میت 20 پرو جزو خوب‌های بازار گوشی های اندرویدی است، اما از حیث میزان بلند و حفظ کیفیت در حداکثر ولوم، مهندسان هواوی راه درازی پیش رو دارند تا پرچمداران خود را به غول‌هایی نظیر آیفون ایکس اپل برسانند.

نرم افزار پخش موسیقی میت 20 Pro نیز تفاوت چندانی با دیوایس‌های قبلی نداشته است و همچنان هم یک ظاهر چند پنجره‌ای، در صفحه‌ی اصلی دیده می‌شود. شما می‌توانید لیست تمام آهنگهایتان را بر مبنای خواننده، آلبوم، نام آهنگ و فولدر حاوی آنها تماشا کنید و البته قابلیت جست‌جو به شکل دقیق نیز وجود دارد. صفحه‌ی موسیقی در حال پخش نیز یک رنگ هماهنگ با کاور موزیک را به خود می‌گیرد و ظاهر خلوت آن، شامل تمام علمگرهای لازم برای کنترل موزیک در حال پخش است. شما با لمس آیکون دالبی نیز می‌توانید قابلیت Dolby Atmos را در سه حالت اسمارت (شناسایی و تنظیم بهترین گزینه‌های شنیداری بر مبنای موزیک در حال پخش به شکل هوشمند)، حالت فیلم (پخش صدای فراگیر با دیالوگ‌های شفاف‌تر، مناسب برای تماشای فیلم و سریال) و حالت موزیک (صدای غنی با جزئیات بالا برای شنیدن تک‌تک بیت‌ها با وضوح بالاتر) فعال کنید؛ البته این فناوری تنها زمانی که یک هدفون جانبی را به دیوایس متصل کنید، قابل فعال‌سازی‌ است.

متاسفانه هواوی هندزفری‌های میت 20 پرو را برای بررسی در اختیار گجت نیوز قرار نداده بود و از آنجا که این دیوایس دارای جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست، نمی‌توانیم اظهار نظری درباره‌ی عملکرد هدفون‌های داخل جعبه‌ یا هندزفری‌های جانبی داشته باشیم.

 

سیستم عامل و رابط کاربری

پیش‌تر در بررسی میت 20 به طور کامل رابط کاربری EMUI 9.0 را بررسی کردیم و حالا اینجا نیز دقیقا همان رابط کاربری به کار رفته است. میت 20 پرو از اندروید ۹ پای به طور پیشفرض برخوردار است که جدیدترین ورژن رابط کاربری اختصاصی هواوی نیز بر روی آن قرار گرفته است. از نظر خلوت بودن و عدم برخورداری از تغییرات سنگین، این ورژن یکی از بهترین‌های EMUI محسوب می‌شود و گویا طراحان رابط کاربری هواوی هم به این نتیجه رسیده‌اند که ذائقه‌ی کاربران به سبک محیط‌های نرم افزاری خلوت‌تر و مدرن‌تر گرایش پیدا کرده است.

محیط اصلی این رابط کاربری را می‌توانید در تصاویر مشاهده کنید و همانطور که می‌بینید، آیکون‌های اپلیکیشن‌ها در صفحات افقی در سمت راست صفحه‌ی هوم قرار دارند. از هرجای صفحه دستتان را به سمت پایین بکشید، کادر جست‌جو باز می‌شود و می‌توانید هرچیزی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها گرفته تا مخاطبان و پیام‌های خود را از طریق سرچ کردن درون آن پیدا کنید. با سوایپ کردن از لبه‌ی بالای صفحه به سمت پایین نیز نوتیفیکیشن سنتر باز می‌شود که اگر آن را بار دیگر به سمت پایین بکشید، آیکون‌های بیشتری از ابزارهای مفید در دسترس‌تان قرار می‌گیرد.

نوتیفیکیشن‌های دریافتی به شکل کارت‌های افقی در زیر قسمت ابزارها دیده می‌شوند و با سوایپ کردن آن به سمت چپ می‌توانید آنها را ببندید؛ البته امکان بستن همه‌ی آنها به طور یکجا نیز وجود دارد. درست مشابه میت 20، یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در این نسخه به رابط کاربری EMUI اضافه شده، امکان ناوبری در محیط کاربری بدون استفاده از دکمه‌های لمسی است. امکان استفاده از دکمه‌های بازگشت و هوم و مالتی تسکینگ همانند گذشته فراهم است، اما شما با مراجعه به قسمت System Navigation و فعال کردن گزینه‌ی Gestures، می‌توانید مشابه آیفون ایکس، تنها با انجام سوایپ، به قسمت‌های مختلف بروید. برای بازگشت به عقب و جلو در این حالت، کافی است که از لبه‌های چپ و راست به سمت مرکز صفحه سوایپ کنید.

هوش مصنوعی نقش موثری در رابط کاربری میت 20 پرو دارد و تقریبا در تمام موارد، این هوش مصنوعی فعالیت شما را زیر نظر دارد و اگر به طور مثال فعال کردن گزینه‌ای در تنظیمات بتواند به شما کمک کند کارتان را سریع‌تر و راحت‌تر انجام دهید، آن را از طریق یک نوتیفیکیشن به شما اطلاع می‌دهد. با بهره‌گیری از قدرت سخت افزاری این غول اندرویدی، طبق گفته‌ی کمپیانی سازنده، سرعت پاسخ‌گویی سیستم ۲۵.۸ درصد افزایش یافته، تاخیر باز شدن اپلیکیشن‌ها ۱۰۲ میلی‌ثانیه کاهش یافته و روان بودن کلی سیستم نیز ۱۲.۹ درصد افزایش یافته است.

پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه به طور کامل قابلیت‌های کاربردی EMUI 9 آشنا شوید، بررسی میت ۲۰ هواوی در گجت نیوز را مشاهده کنید.

مزایا و معایب

مزایا

  • طراحی کاملا مدرن با ارگونومی بسیار بالا
  • سرعت بی‌نظیر شارژ شدن باتری
  • قابلیت شارژ وایرلس دیگر گوشی‌ها
  • پردازنده‌ی فوق سریع با کمترین تاخیر در اجرای بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها
  • مجهز بودن به جدیدترین ورژن سیستم عامل اندروید به صورت پیشفرض
  • نمایشگر باکیفیت با رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا
  • مجهز شدن به قابلیت‌های هویت‌سنجی مدرن مانند اسکنر اثر انگشت زیر صفحه
  • عملکرد فوق‌العاده‌ی دوربین به خصوص هنگام عکاسی از مناظر با لنز واید و زوم اپتیکال قابل اتکا

معایب

  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو اس دی
  • فوکوس دستی در دوربین سلفی
  • عدم برخورداری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون
  • بلندی صدای اسپیکرهای استریو می‌توانست بهتر باشد

جمع بندی

اگر می‌خواهید یک پرچمدار قدرتمند اندرویدی خریداری کنید، قطعا قبل از خواندن این بررسی هم نام میت 20 پرو را داخل لیست خود یادداشت کرده‌ بودید. اما حالا ما می‌خواهیم این اطمینان را به شما بدهیم که این گوشی نه‌تنها بهترین موبایل تولید شده توسط هواوی تا به اینجای کار است، بلکه یکی از بی‌رقیب‌ترین پرچمداران اندرویدی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. یک بدنه‌ی کاملا مدرن و ارگونومیک، باعث می‌شود از همان اولین لحظات در دست گرفتن میت بیست پرو، لوکس بودن آن را لمس کنید. کایرین ۹۸۰ با ۶ گیگابایت رم و اندروید ۹ نیز مجموعه‌ای از سرعت و امکانات را در اختیارتان می‌گذارند و در انتها نیز فناوری‌های هیجان‌انگیز مانند اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر و شارژ وایرلس دیگر گوشی‌ها، این مجموعه را تکمیل می‌کنند.

در میت 20 پرو همه چیز سریع‌تر، قدرت‌مند و قابل اعتمادتر از قبل شده است و چه شارژ سریع باتری یا اسکنر چهره‌ی سه بعدی برایتان اولویت دارد و چه به سرعت بالای اجرا شدن بازی‌ها و برخورداری از جدیدترین ورژن اندروید اهمیت می‌دهید، این دیوایس پکیج کاملی است که فاکتورهای مد نظر شما را پوشش می‌دهد.

 

امتیاز گجت نیوز

loading…!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. استاندارد ضد اب بودنش خیلی پایینه