سامسونگ ناکس

نگاهی به سامسونگ ناکس (Samsung Knox) قدرتمندترین پلتفرم امنیتی موبایل

سامسونگ ناکس (Samsung Knox) به عنوان قدرتمندترین پلتفرم امنیتی موبایل در میان تمامی گوشی های هوشمند شناخته می‌شود. در ادامه، سامسونگ Knox را معرفی می‌کنیم و با ویژگی‌ها و توانمندی‌های آن بیشتر آشنا می‌شویم.

سامسونگ ناکس (Samsung Knox)، پلتفرم امنیتی سیستم عامل اندروید است که کمپانی سامسونگ، آن را توسعه داده و در محصولات خود عرضه کرده است. خیلی‌ها ناکس را به عنوان قدرتمندترین پلتفرم امنیتی در گوشی های هوشمند می‌شناسند و کارشناسان حوزه امنیت دیجیتال و حتی آژانس امنیت ملی آمریکا نیز این پلتفرم را تایید کرده‌اند.

سامسونگ ناکس

سامسونگ Knox پلتفرمی ایمن در دیوایس‌های این کمپانی کره‌ای است و مجموعه‌ای از راهکارها را برای آزادی عمل و استفاده از دستگاه در هر کجا و هر زمان با تضمین امنیت به کاربران ارائه می‌دهد. ناکس به طور پیش‌فرض در گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و گجت‌های پوشیدنی سامسونگ قرار می‌گیرد و شما به محض روشن کردن دستگاهتان، آن را در اختیار خواهید داشت. در واقع Knox سازوکاری دفاعی و امنیتی در برابر نفوذ، نرم افزارهای مخرب و سایر تهدیدها به شمار می‌رود.

سامسونگ ناکس

سامسونگ ناکس به شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید و دردسرهای کمتری داشته باشید. هیچ تفاوتی ندارد که شما یک کسب و کار کوچک یا یک سازمان دولتی بزرگ را مدیریت می‌کنید. به عنوان مثال، بزرگترین شرکت حمل و نقل در سوئیس یعنی SBB که به عنوان دقیق‌ترین و به‌موقع‌ترین راه آهن اروپا شناخته می‌شود، برای پیکربندی اولیه و نگهداری دستگاه‌های کارمندان خود از سامسونگ ناکس استفاده می‌کنند. فروشندگان آنتون پار هم که چهار روز در هفته در جاده هستند، از پلتفرم Knox برای نگهداری اطلاعات کاری خود و این که از هر جایی بتوانند با تلفن همراه خود کار کنند، بهره می‌برند.

سامسونگ ناکس به حفظ حریم خصوصی کاربر کمک می‌کند

سامسونگ ناکس محافظتی برای حفظ حریم شخصی و بهره‌وری بهتر در کار با گوشی هوشمند شما است. کاربران می‌توانند ایمیل‌های امن و برنامه‌های کسب و کار خود را در گوشی های سامسونگ در دسترس داشته باشند و از ابزارهای قدرتمند برای پیدا کردن از راه دور، قفل کردن و یا پاک کردن اطلاعات دیوایس خود در صورت سرقت استفاده کنند. شما می‌توانید ایمیل کار خود و سایر برنامه‌های کسب و کارتان را در یک فضای امن در گوشی هوشمند خود مشاهده کنید، به طوری که داده‌های شخصی و برنامه‌های شما به طور کامل خصوصی می‌شوند و کاملا ایمن هستند. سامسونگ ناکس هر اپلیکیشن، ویدیو یا فایلی که در حال اجرا باشد را بررسی می‌کند و اگر محتوا دارای خطر امنیتی باشد، Knox به طور خودکار آن را شناسایی کرد و از دسترس خارج می‌کند.

سامسونگ ناکس

تمامی اطلاعات در سامسونگ Knox رمزگذاری شده است و راه امن و کارآمدی برای دسترسی به ایمیل‌ها و اطلاعات محرمانه ارائه می‌شود. برنامه‌های خارج از محیط این پلتفرم نمی‌توانند به داده‌های درون آن دسترسی داشته باشند و برنامه‌های موجود در My Knox نیز نمی‌توانند به داده‌های خارج از آن دست پیدا کنند. حتی اگر شما دیوایس خود را گم کنید، با استفاده از پورتال کاربری سامسونگ My Knox می‌توانید آن را از طریق نقشه گوگل پیدا کنید.

سامسونگ ناکس

ایده‌ی جدا کردن ایمیل‌های کاری از ایمیل‌های شخصی و محافظت از اطلاعات کاری در یک محیط امن، مدت‌هاست که مد نظر شرکت‌های مختلف قرار دارد و سامسونگ با معرفی پلتفرم ناکس توانست قدم بزرگی در ارائه‌ی یک سرویس فضای امن به کاربران بردارد. با سامسونگ ناکس می‌توانید بین محیط شخصی و کاری خود سوییچ کنید و دو محیط کاملا جداگانه که به اطلاعات یکدیگر دسترسی ندارند را داشته باشید؛ به گونه‌ای که فضای ذخیره‌سازی اطلاعات، نرم افزارهای نصب شده و رمزهای عبور برای هر دو محیط شخصی و کاری، کاملا مستقل هستند. ناکس حتی لانچر، برنامه، ویجت و هوم اسکرین مختص به خودش را دارد و فضای درون آن از برنامه‌های بیرونی، ایزوله شده است.

سامسونگ ناکس

پلتفرم سامسونگ ناکس به روش‌های مختلفی از اطلاعات شما محافظت می‌کند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به راه‌های زیر اشاره کرد:

1. امکان گرفتن اسکرین شات درون آن وجود ندارد.

2. اطلاعات درون آن به هیچ وجه در بخش شخصی دیگر وجود نخواهد داشت.

3. وقتی عملیات کپی پیست را در محیط ناکس انجام دهید، محتویات کلیپ بورد به حالت شخصی انتقال داده نمی‌شود.

4. این پلتفرم به طور مداوم، گوشی را اسکن می‌کند تا از ورود هرگونه بدافزار به فضای آن جلوگیری شود.

5. ناکس تمامی برنامه‌های خارج و داخل پلتفرم را به صورت پیش‌فرض کدگذاری می‌کند و رمز عبور شما برای ورود به Knox کلید کدگذاری خواهد بود.

شما از طریق لینک زیر می‌توانید لیست تمامی دیوایس‌هایی که دارای پلتفرم سامسونگ ناکس هستند را مشاهده کنید.

لیست دیوایس‌هایی که دارای سامسونگ ناکس هستند

سامسونگ Knox از سال 2013 و برای اولین بار در آپدیت 4.3 اندروید وارد گلکسی های سامسونگ شد. اکنون این راه حل امنیتی چندلایه با سخت افزار و نرم افزار تمام دیوایس‌های جدید سامسونگ هماهنگ شده و امنیت دستگاه اندرویدی شما را در سطح چیپست، سیستم عامل و نرم افزارها در برابر هرگونه تهدید و بدافزاری برقرار می‌کند. این پلتفرم همچنین می‌تواند با دسترسی به اطلاعات بایومتریک شما مانند اثر انگشت و عنبیه چشم، داده‌های شخصی‌تان را در اختیار شما قرار دهد و همین‌طور از اطلاعات کارت‌های اعتباری‌تان نگهداری کند.

سامسونگ ناکس در گلکسی اس 9

گوشی پرچمدار سری S سامسونگ یعنی گلکسی اس 9، یکی از جدیدترین محصولات این کمپانی است که به پلتفرم امنیتی ناکس مجهز شد. پلتفرم امنیتی سامسونگ ناکس در این گوشی در 5 لایه مختلف از هسته‌ی سخت افزاری تا رویه‌ی رابط کاربری، امنیت دیوایس شما را کنترل می‌کند و تمامی اطلاعاتتان توسط الگوریتم‌های مختلف حفاظت می‌شود.

سامسونگ ناکس

شرکت سامسونگ ادعا می‌کند پلتفرم ناکس، امن‌ترین پلتفرم موبایل در میان تمامی پلتفرم‌های امنیتی موجود است. همچنین گفته شده که سازمان‌هایی مانند FBI و CIA نیز قادر به نفوذ در این پلتفرم نیستند. باید به این نکته اشاره کنیم که سامسونگ ناکس فقط مخصوص گوشی های هوشمند و تبلت های سامسونگ نیست و حتی تلویزیون‌ها، لوازم خانگی و گجت های پوشیدنی این شرکت نیز به Knox مجهز شده‌اند.

سامسونگ ناکس

در مجموع، سیستم امنیتی Knox مزایای بسیار زیادی دارد؛ به خصوص برای کسانی که به امنیت دیوایس خود اهمیت می‌دهد. با این حال، این سیستم شما را با محدودیت‌هایی روبرو می‌کند و اجازه نمی‌دهد هر تغییری را بر روی سیستم عامل اندروید گوشی اعمال کنید و در صورت اعمال تغییر، گارانتی گوشی شما باطل می‌شود. بنابراین باید مراقب باشید و اگر هم می‌خواهید ناکس مزاحم شما نشود، می‌توانید آن را از قسمت تنظیمات غیر فعال کنید.

ویدیوی اختصاصی معرفی سامسونگ ناکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. سامسونگ خودش بدافزار هست.

  2. سامسونگ اینه دیگه،مثل بقیه نیست که فقط ادعا میکنن

  3. برای یه ایرانی هیچ در بسته ای وجود نداره و هیچ قفلی نیست ک نشه باز شه