دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی

دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی در راه هستند

به زودی باید منتظر گوشی های هوشمند مجهز به دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی باشیم. اگرچه رزولوشن بالا تنها یکی از فاکتورهای دوربین خوب است، اما هواوی و شیائومی جنگی جدید بر سر افزایش وضوح تصویر دوربین‌های موبایل خود به راه انداخته‌اند.

سامسونگ و سونی اوایل سال جاری، از سنسورهای تصویر 48 مگاپیکسلی خود رونمایی کردند. آن‌ها مخصوص گوشی های هوشمند توسعه یافته و انتظار داریم پنجره‌ای تازه به روی دنیای عکاسی با موبایل باز کنند. با توجه به گذشت حدود یک سال از این اتفاق رفته رفته اخباری درباره اولین گوشی های مجهز به دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی می‌شنویم.

نخستین دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی

هواوی تصمیم دارد اولین گوشی دارای چنین دوربینی را در یکی از محصولات سری آنر با نام ویو 20 (Honor View 20) به کار ببرد. این گوشی به سنسور دوربین موبایل IMX586 سونی مجهز شده و از تراشه کایرین 980 قدرت می‌گیرد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هواوی آنر ویو 20، قرارگیری یک حفره روی نمایشگر آن شبیه به هواوی نوا 4 است.

دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی

آنر ویو 20 را باید جانشین آنر ویو 10 دانست که سال گذشته به همراه تراشه پرچمدار هواوی در سال 2017 (کایرین 970) عرضه شد و تحسین بسیاری را برانگیخت. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این گوشی در دسترس نیست و باید حدود دو ماه دیگر، تا زمان رونمایی رسمی منتظر بمانیم. نسخه مخصوص بازارهای چین این گوشی با نام وی 20 در روز بیست و ششم دسامبر (پنجم دی) و نسخه مخصوص بازارهای جهانی آن در روز بیست و دوم ژانویه (دوم بهمن) در شهر پاریس رونمایی خواهد شد. آن چه تا امروز درباره آنر ویو 20 می‌دانیم، قرارگیری آن در زمره گوشی های مجهز به دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی است!

شیائومی نیز تصمیم دارد یک گوشی هوشمند مجهز به چنین دوربینی طی ماه‌های پیش رو معرفی کند. بنیان‌گذار این شرکت با انتشار تصویری در Weibo از دوربین یک گوشی ناشناخته شیائومی که زیر آن عبارت “48MP CAMERA” ذکر شده استT نشان داد این شرکت چینی یکی دیگر از سازندگان گوشی های دارای دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی است.

سامسونگ و سونی درباره دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی خود ادعای مشابهی داشته و آن‌ها را دارای اندازه پیکسل بسیار کوچک 0.8 میکرومتری خطاب می‌کنند. با این حال دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی دو شرکت از نظر فیزیکی، روی هم رفته نسبت به سایر سنسورهای دوربین موبایل بزرگتر بوده و 1/2 اینچ اندازه دارند.

دو شرکت سازنده اولین دوربین های موبایل 48 مگاپیکسلی مدعی هستند هر پیکسل سنسور آن‌ها قادر است اطلاعاتی را از پیکسل‌های مجاورش، به منظور ایجاد تصاویری مشابه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.6 میکرومتر، دریافت کند. برای مقایسه باید بدانید برترین دوربین های موبایل همچون گوگل پیکسل 3 و آیفون ایکس اس، به سنسورهای 12 مگاپیکسلی با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر مجهز هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ما مگه توی خاب ببینیمش

  2. نمیدونم چرا نمیتونن بیشتر بزنن؟ فک کنم

  3. شیائومی هم یه 48 تایی دارعه میزنه

  4. به به سال دیگه ببینم به صد مگا پیکسل میرسن یا ن