قیمت اینترنت

آیا قیمت اینترنت در سال 98 افزایش پیدا می‌کند؟

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت این شرکت برای تغییر قیمت اینترنت در سال 98 برنامه‌ای ندارد و تعرفه اینترنت افزایش نخواهد داشت، اما قیمت مکالمه‌های بین الملل افزایش پیدا می‌کند.

صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت به موضوع احتمال افزایش قیمت مکالمه های بین المللی اشاره کرد و گفت افزایش قیمت فقط در صورت تغییر قراردادها و نوسان قیمت ارز که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان ارز نیمایی خریداری می‌شود در موضوع مکالمه‌های بین‌الملل انجام می‌شود. این موضوع همیشه به این گونه بوده و با قیمت نرخ اعلامی دولت، تغییر می‌کند. البته مدلی که شرکت ارتباطات زیرساخت می‌خواهد آن را اجرا کند، به این شکل است که اپراتورها قرارداد خود را برای مکالمه های بین الملل منعقد می‌کنند و هزینه و درآمد هم بر عهده خودشان است و صرفا باید هزینه انتقال ترافیک را به شرکت زیرساخت انتقال دهند.

این طرح باعث می‌شود تا بازار رشد کند و هزینه اپراتورها با دریافت تخفیف از قراردادها نیز کاهش پیدا خواهد کرد و شرکت زیرساخت هم دیگر برای قرارداد با اپراتورهای داخلی و خارجی درگیری نخواهد داشت. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در ادامه افزود بیش‌‌ از 8 درصد از هزینه شرکت‌های اپراتور بابت خدمات دریافتی از شرکت ارتباطات زیرساخت ایران است. از این خدمات می‌توان به تامین پهنای باند اینترنت، ترافیک بین الملل، فضا و امکانات زیرساختی و انتقال بین استانی اشاره کرد که با کاهش قیمت سرویس‌ها از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، اپراتورها با رشد بیشتری همراه می‌شوند.

قیمت اینترنت

قیمت اینترنت افزایش پیدا نمی‌کند

صادق عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که آیا در سال 1398 با تغییر نرخ ارز نیمایی، قیمت اینترنت نیز تغییر پیدا می‌کند، گفت این شرکت برای تغییر قیمت اینترنت برنامه‌ای ندارد و قیمت اینترنت توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت در سال 98 افزایش پیدا نمی‌کند. وی افزود یکی از سیاست‌های شرکت ارتباطات زیرساخت که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به آن اشاره کرد، ارائه پهنای باند اینترنت به عنوان یک شرکت دولتی است و حتی در ماه‌های گذشته هم چندین بار قیمت اینترنت شرکت ارتباطات زیرساخت به اپراتورها کاهش پیدا کرد. با این کاهش قیمت، درآمد شرکت ارتباطات زیرساخت رشد پیدا کرده و برای اپراتورها نیز فرصت رقابتی ایجاد شده است.