سری هواوی پی ۳۰

تازه‌ترین اطلاعات از سری هواوی پی ۳۰ (Huawei P30): نمایشگر بزرگ، رم زیاد و دوربین کارآمد

صدای قدم‌های هواوی پی 30 و پی 30 پرو به عنوان پرچمداران جدید کمپانی چینی، بلندتر از گذشته به گوش می‌رسد. در همین راستا، اخیرا گزارشی منتشر شده است که اطلاعات تازه‌ای را از سری هواوی پی ۳۰ افشا می‌کند.

آن‌طور که پیداست، گوشی های سری هواوی پی ۳۰ در اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) به طور رسمی معرفی خواهند شد؛ درست مطابق با زمان‌بندی رونمایی از سری پی ۲۰ در سال میلادی گذشته. البته کمپانی هواوی در MWC 2019 نیز حضور می‌یابد و چه بسا با پرده‌برداری از پرچمداران تازه‌ی خود در بارسلونا، همگان را شگفت‌زده کند. فعلا اما می‌توانیم نگاهی به ویژگی‌های احتمالی این دو محصول بیاندازیم.

مشخصات احتمالی سری هواوی پی ۳۰

نمایشگر اولد در ابعاد بزرگ

از هواوی پی 30 پرو آغاز می‌کنیم که ادعا شده است همانند پی 20 پرو، یک نمایشگر اولد را به خود خواهد دید. این پنل مشابه آنچه که در هواوی میت 20 پرو شاهد بودیم، در کناره‌ها حالت خمیده دارد. در گزارش به سایز 6.5 اینچی آن هم اشاره شده است که در این صورت، از لحاظ بزرگی با آیفون XS Max برابری خواهد کرد.

اما هواوی پی 30 هم به نمایشگر OLED تجهیز می‌شود. این در حالی است که معمولا هواوی، از پنل‌های LCD در محصولاتش استفاده می‌کند. البته ظاهرا در این گوشی برخلاف برادر بزرگتر، خبری از کناره‌های خمیده نخواهد بود. سایز این نمایشگر اندکی کوچکتر از 6.1 اینچ توصیف شده است.

سری هواوی پی ۳۰

از لحاظ ابعاد دستگاه نیز، هواوی پی 30 پرو را می‌توان با میت 20 پرو قیاس کرد؛ اما گفته می‌شود به دلیل کاهش ضخامت حاشیه در بالا و پایین نمایشگر، هواوی پی 30 به بزرگی پی 20 نخواهد بود.

کمپانی چینی هم پیش‌تر اعلام کرده بود که ناچ قطره‌ای را در سری هواوی پی ۳۰ پیاده‌سازی خواهد کرد و حتی در برخی رندرها، این دو گوشی با چنین ظاهری نیز دیده شده‌اند. در واقع هواوی قصد دارد به جای اتکا روی سیستم تشحیص چهره، پرچمداران تازه‌ی خود را به حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای تجهیز نماید. البته اینکه سنسور اپتیکال یا اولتراسونیک را برخواهد گزید، بر ما پوشیده است.

دوربین کارآمد، به ویژه در محیط‌ ‌های تاریک

این گزارش مدعی است که هواوی همان مجموعه دوربین میت 20 پرو را، در پی 30 هم تعبیه خواهد کرد. اگر ‌چنین باشد کاربران به یک دوربین اصلی 40 مگاپیکسلی، یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز و یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 3x دسترسی خواهند داشت. بدین ترتیب هواوی P30 نیز باید بتواند توانایی بالایی در ثبت تصاویر باکیفیت، به ویژه در شرایط محیطی کم‌نور داشته باشد.

سری هواوی پی ۳۰

در این گزارش، تعداد دوربین‌های هواوی P30 Pro ذکر نشده است؛ اما اطلاعات لو رفته‌ی قبلی به وجود دوربین چهارگانه در پنل پشتی آن اشاره داشتند. انتظار می‌رود همان لنزهای زاویه باز و تله‌فوتو را در این گوشی هم داشته باشیم، ولی دوربین اصلی با یک سنسور 38 مگاپیکسلی و هنوز معرفی نشده‌ی سونی، جایگزین شود. تغییراتی که می‌تواند با پیشرفت‌های فراوانی هنگام عکسبرداری در محیط‌های تاریک همراه باشد و جایگاه برتر هواوی را در این عرصه تحکیم ببخشد.

همچنین در مورد دوربین چهارم، شایعاتی از سنسور ToF شنیده می‌شود. این سنسور سه‌بعدی می‌تواند در استفاده از افکت بوکه و همین‌طور نمایش محتوای واقعیت افزوده، کارایی بسیاری داشته باشد. البته این ویژگی را به گلکسی اس 10 ایکس 5G و آیفون XI نیز نسبت داده‌اند.

پردازنده قدرتمند و حافظه رم فراوان

این گزارش در انتها، به وجود چیپست کایرین 980 هواوی در هر دو گوشی اشاره می‌کند؛ تراشه‌ای که با فناوری ساخت 7 نانومتری تولید شده و احتمالا اندکی از اسنپدراگون 855 کوالکام یا A12 Bionic اپل کندتر است.

سری هواوی پی ۳۰

ظاهرا در مدل‌های پرو و استاندارد سری هواوی پی ۳۰ ، این تراشه به ترتیب با 12 و 8 گیگ رم یاری خواهد شد. ظرفیت حافظه داخلی دستگاه‌ها نامشخص باقی مانده؛ اما از اندروید 9 پای در پوسته‌ای از رابط کاربری EMUI 9.1 به عنوان سیستم عامل آن‌ها یاد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. چقدر تعریف کرده فک نکنم دیگه اینجوری باشه