شیائومی می 9 و می 9 ترانسپرنت ادیشن با چیپست اسنپدراگون 855 معرفی شدند

گوشی های شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9) و می 9 ترانسپرنت ادیشن (Mi 9 Transparent Edition) در نمایشگاه MWC 2019 معرفی شدند. این گوشی های هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون 855 هستند.

امروز شرکت شیائومی با برگزاری یک رویداد، توانست گروهی از محصولات جدید خود را معرفی کند. شرکت شیائومی در این مراسم از دو پرچمدار جدید خود با نام‌های شیائومی می 9 و شیائومی می 9 ترنسپرنت ادیشن هم رونمایی کرد؛ این دو گوشی هوشمند جدید، کاربران را در زمینه مشخصات دلسرد نخواهند کرد و حتی با قیمت‌هایی که دارند، باعث شگفتی خواهند شد.

شیائومی می 9

گوشی Xiaomi Mi 9 دارای یک صفحه نمایش 6.39 اینچ آمولد با وضوح 1080×2340 پیکسل همراه ناچ قطره آب بوده که دوربین سلفی هم در این قسمت قرار دارد. همانطور که شیائومی در چند روز گذشته نشان داد، صفحه نمایش از شرکت سامسونگ تهیه شده و به وسیله محافظ گوریلا گلس 6 پشتیبانی می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، شیائومی می 9 به تراشه کوالکام اسنپدراگون 855 مجهز بوده و دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است، همچنین در مدل دوم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. اینطور که پیداست، این گوشی هوشمند جدید شیائومی دارای حافظه 64 گیگابایت نبوده یا حداقل تا امروز معرفی نشده است.

شیائومی می 9

Xiaomi Mi 9 را می‌توان نخستین گوشی هوشمند شیائومی با دوربین سه‌گانه دانست که معرفی شده است و کاربران نیز از آن دلسرد نشده‌اند.

اولین دوربین با حلقه هولوگرافی اطراف آن (با رنگ قرمز در مدل ترنسپرنت ادیشن موجود است)، یک سنسور 12 مگاپیکسلی مدل ISOCELL S5K3M5 سامسونگ با گشودگی f/2.2 و زوم اپتیکال 2x در زیر سنسور است. در قسمت زیر سنسور شاهد یک ماژول زوم لیزری خواهیم بود.

یکی دیگر از سنسورهای پیشرفته و اصلی این گوشی هوشمند را می‌توان سنسور 48 مگاپیکسلی IMX586 سونی با گشودگی f/1.75 در کنار یک لنز 6P معرفی کرد، همچنین شاهد سنسور 16 مگاپیکسل مدل IMX481 سونی هم با گشودگی f/2.2 برای ثبت تصاویر بزرگ و ماکرو خواهیم بود. اینطور که پیداست، هر سه سنسور دوربین شیائومی می 9 دارای زاویه دید 117 درجه هستند و با شیشه یاقوت کبود پوشیده شده‌اند.

شیائومی می 9

این دستگاه دارای سنسور دوربین 20 مگاپیکسل در بخش سلفی است. گوشی هوشمند جدید شیائومی می‌تواند فایل‌های ویدیویی را با نرخ 960fps و با زاویه وسیع ضبط کند، همچنین دارای حالت‌هایی همانند AR avatars و یکپارچه‌سازی با TicTok است.

این شرکت چینی امتیاز کسب شده توسط شیائومی می 9 از گروه DxOMark را در این رویداد نشان داد. بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی موبایل در بخش ضبط ویدیو توانست امتیاز 99 را به دست آورد و خود را به عنوان بهترین گوشی موبایل جهت ضبط فایل های ویدیویی معرفی کند. امتیاز کلی کسب شده توسط Xiaomi Mi 9 از این گروه معادل 107 بوده و توانست بعد از گوشی های هوشمند میت 20 پرو (Mate 20 Pro) و پی 20 پرو (P20 Pro) قرار بگیرد.

شیائومی می 9 دارای اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش بوده که 25 درصد نسبت به نسل قبل، سریع‌تر است، همچنین مجهز به قابلیت NFC با تراشه جدید SN100T شرکت NXP به منظور سرعت بالای تراکنش، دکمه اختصاصی واقعیت افزوده (AR)، دو باند بلوتوث نسخه پنجم برای موقعیت بهتر، یک پورت مادون قرمز جهت کنترل وسایل الکترونیکی در منزل و یک پورت USB Type-c است. این دستگاه از سیستم تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند.

دستگاه جدید شیائومی قدرت خود را از باتری 3300 میلی‌آمپر با پشتیبانی از شارژ سریع 27 وات تامین می‌کند و باعث می‌شود تا ظرف 30 دقیقه بتوانید گوشی را تا 70 درصد شارژ کنید. شرکت شیائومی اعلام کرده است که شیائومی می 9 از نسل چهارم فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند؛ این فناوری شارژ سریع توسط TUV Rheinland مورد تایید قرار گرفته است.

گوشی Xiaomi Mi 9 با رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9 پای اجرا می‌شود؛ این گوشی دارای حالت Dark Mode بوده و همچنین از Game Turbo Mode هم پشتیبانی می‌کند.

شیائومی می 9

شیائومی می 9 ترنسپرنت ادیشن

این گوشی جدید دارای 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است، همچنین از سنسور دوربین 48 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/1.47 در کنار لنز 7P برخوردار است. این مدل از شیائومی برخلاف مدل اصلی دارای یک بدنه زیبا و جذاب‌تر است.

شیائومی می 9

قیمت و زمان عرضه

گوشی Xiaomi Mi 9 برای نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 2999 یوان (447 دلار) و برای نسخه دارای 8 گیگابایت رم با قیمت 3299 یوان (491 دلار) در دسترس قرار دارد. گوشی Xiaomi Mi 9 Transparent Edition با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی هم با قیمت 3999 یوان (595 دلار) فروخته خواهد شد.

هر دو گوشی برای پیش فروش از ساعت 6 بعد از ظهر به وقت محلی در دسترس قرار خواهند گرفت و عرضه آن‌ها هم از تاریخ 26 فوریه است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*