همه شرکت ها در حال کپی از سرفیس مایکروسافت هستند !

در طول سال های اخیر و به لطف ویندوز ۸، ما شاهد تبلت های هیبریدی عجیب و فوق العاده ی بسیار زیادی بودیم. اما به نظر می رسد کل صنعت تبلت و لپ تاپ ها در حال رفتن به مسیری هستند که دستگاه هایی با ترکیب یک کیبورد قابل جدا شدن، تبلت، نوعی پایه ی نگهدارنده یا لولای قابل تنظیم بسازند. لپ تاپ سرفیس بوک مایکروسافت در حال تزریق یک روح تازه به دنیای لپ تاپ ها است، اما به نظر می رسد گوگل، اپل، HP، Dell و بقیه در حال الهام گرفتن یا شاید بهتر باشد بگویی کپی از سرفیس پرو ۳ هستند.

بیل گیتس همیشه یک تبلت می خواست. سال ۲۰۱۱ بعد از اینکه از اولین تبلت/رایانه ای که می توانست ویندوز را اجرا کند رونمایی شد، بیل گیتس در مصاحبه ای با CNN گفت: “من پیش بینی می کنم در طول ۵ سال، این محبوب ترین شکل رایانه ی شخصی شود که در آمریکا به فروش می رود.” حدود ۱۰ سال بعد اپل در رقابت محبوبیت بین انواع تبلت ها، پیروز شد، اما هنوز نتوانسته است محبوب ترین شکل رایانه ی شخصی شود.

بیل گیتس ۱۵ سال پیش ارزش تبلت قابل تبدیلی که می تواند با یک کیبورد و یک قلم کامل شود را دید، اما شرکتی که در ایده ی تبلت های مدرن پیشرو و اولین هست، اپل نیست؛ بلکه مایکروسافت است!

اپل اخیرا از آیپد پرو خود رونمایی کرده است. این دستگاه دارای یک قلم، یک کیبورد قابل جدا شدن و یک صفحه نمایش بزرگ ۱۲ اینچی است. Lenovo از Ideapad Miix 700 خود رونمایی کرد که در ظاهر کاملا با سرفیس پرو ۳ شباهت دارد. این دستگاه نیز دارای یک پایه ی قابل تنظیم و کیبورد کاور است که به صورت مغناطیسی به صفحه نمایش متصل می شود. شرکت های HP و Dell نیز هر دو تلاش هایی برای ساخت دستگاه هایی که از سرفیس الهام گرفته اند داشته اند و حتی گوگل نیز تلاشی مشابه با ساخت Pixel C که یک دستگاه اندرویدی محسوب می شود، داشته است.

درست همانطور که اپل تبلت را اختراع نکرده است، مایکروسافت نیز دستگاه های جدا شدنی هیبریدی را اختراع نکرده است. اما چیزی که مایکروسافت در این صنعت به خرج داده است، نوآوری واقعی و قابل توجه بوده است. اپل مشتریانی که دوست دارند صفحه کلید را به آیپد خود وصل کنند را در طول این سال ها از دست داده است، اما مایکروسافت این فرصت را به خوبی دید و از آن بهره ی کافی برد. حال همه ی شرکت ها سعی دارند جا بر پای این شرکت بگذارند، اما مایکروسافت قبلا جلو افتاده است و در این صنعت پیشرو شده است.

در ادامه نگاهی بیاندازید به تلاش دیگر شرکت ها برای ساخت سرفیس خود!

تبلت Lenovo Miix 700 نیز که یک کپی کامل و یکسان از سرفیس پرو ۳ است.

تبلت Lenovo Miix 700 یک کپی کامل و یکسان از سرفیس پرو ۳ است.

اپل یک قلم و کیبورد به آیپد پرو ۱۲ اینچی خود اضافه کرده است.

اپل یک قلم و کیبورد به آیپد پرو ۱۲ اینچی خود اضافه کرده است.

HP Spectre x2 دارای یک پایه ی نگهدارنده و یک کیبورد قابل جدا شدن است.

HP Spectre x2 دارای یک پایه ی نگهدارنده و یک کیبورد قابل جدا شدن است.

گوگل نیز تبلت اندرویدی Pixel C خود با کیبورد قابل شدن خود را می سازد.

گوگل نیز تبلت اندرویدی Pixel C خود با کیبورد قابل تا شدن را معرفی کرده است.

دستگاه جدید Dell XPS 12 درست مانند یک سرفیس است.

دستگاه جدید Dell XPS 12 درست مانند یک سرفیس است.

مایکروسافت پس از معرفی سرفیس پرو ۴، قدم را حتی فراتر گذاشت و از لپ تاپ سرفیس بوک خود که ادعا می شود سریع ترین لپ تاپ ۱۳ اینچی دنیاست، رونمایی کرد و جان تازه ای به لپ تاپ هایی که هر روز سهمشان از بازار کم و کم تر می شد بخشید. بنابراین باید اشاره کنیم که کنفرانس روز سه شنبه ی مایکروسافت، تنها کنفرانس رونمایی محصولات مایکروسافت نبود، بلکه رونمایی از محصولات سال های آینده ی دیگر شرکت های فناوری نیز بود. نظر شما چیست؟

منبع : theverge

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نوآوری داره بیداااااد میکنه تو این محصول
    عالیه سرفیس