از سال آینده پهبادهای بدون مجوز حق پرواز در آمریکا را ندارند

بیشتر اختراعات بشر در ابتدا به منظور خدمت به انسان و ساده تر کردن زندگی ما ساخته شده اند.با این حال بسیار پیش آمده که از یک ابزار برای اهداف منفی و خرابکارانه استفاده شود.پهباد ها هم یکی از همین اختراعات هستند که در سال های اخیر گسترش بسیاری پیدا کرده اند.این پرنده های کنترل از راه دور کاربردهای مثبت بسیاری داشته و در صنعت های گوناگونی نظیر تصویر برداری ، نقشه برداری ، سرگرمی و … کاربرد دارند.اما همانطور که گفتیم گاهی از این گجت ها هم برای مقاصد خرابکارانه یا جاسوسی استفاده می شود.به همین دلیل ایالات متحده آمریکا به تازگی قانونی وضع کرده که بر اساس آن تمام پهباد ها برای پرواز می بایست از سازمان فضانوردی فدرال مجوز دریافت کنند.

این سازمان از ۲۱ دسامبر سامانه‌ای را راه اندازی خواهد کرد تا کسانی که تمایل دارند از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده کنند، در آنجا ثبت نام نمایند. هزینه این ثبت نام ۵ دلار می‌باشد اما افرادی که در ماه اول یعنی قبل از ۲۰ ژانویه اطلاعات خود را در این سامنه ثبت کنند هیچ مبلغی پرداخت نخواهند کرد. همچنین مهلت ثبت نام در این سامانه تا تاریخ ۱۹ فوریه اعلام شده است.

انتظار می‌رود در تعطیلات پایان سال که چند روی بیشتر به آن باقی نمانده صدها هزار نفر اقدام به خرید یک پهباد کنند و بر همین اساس مایکل هورتا از فدرال می‌گوید:

این سیستم ثبت نام به ما این فرصت را می‌دهد تا به این کاربران جدید قوانین هوایی را آموزش دهیم قبل از آنکه پهباد خود را به پرواز در بیاورند.

ثبت نام کنندگان باید اطلاعاتی از جمله نام، آدرس محل سکونت و ایمیل خود را در این سامانه به درستی ثبت نمایند و مجوز صادرشده برای آنها، به مدت ۳ سال اعتبار خواهد داشت. اما اگر فردی هواپیمای خود را بدون مجوز خود را در آسمان ایالات متحده به پرواز در آورد، باید خود را آماده‌ی جریمه‌ی ۲۷ تا ۲۵۰ هزار دلاری و همچنین ۳ سال زندان کند!

قوانین جدید ثبت نام آنلاین فعلا مختص اپراتورهای هواپیماهای تفریحی می‌باشد که بیشتر جنبه سرگرمی دارد و FAA قصد دارد سامانه‌ای نیز برای کاربران حرفه‌ای تر راه‌اندازی کند که از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده‌های گسترده و یا تجاری دارند که اینطور که پیداست در پاییز سال ۲۰۱۶ دایر خواهد شد.

منبع : engadget

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*