نامه‌ سر گشاده اپل: دولت از ما می‌خواهد کاربران خودمان را هک کنیم !

چندی قبل، طی سفارشی بی سابقه توسط یک قاضی فدرال، اپل مجبور رمزگشایی آیفون ۵C شد که به پرونده تیراندازی سن بناردینو مربوط می‌شد. در واقع اپل به اجبار باید رمزنگاری سیستم خود را بکشند؛ کاری که خطر بالقوه‌ای برای امنیت کاربران میلیونی این شرکت به وجود خواهد آورد. اما حالا، شرکت مورد بحث طی نامه‌ای سرگشاده مخالفت خود را برای همکاری با FBI اعلام کرده است.

اپل با تنظیم نامه‌ای این چنینی، مخالفت خود را با سیستم قضایی ایالات متحده علنی کرده است. در این نامه، مدیر اجرایی این شرکت، تیم کوک صراحتا عنوان کرده که FBI از اپل میخواهد در آیفون های خود یک درب پشتی ایجاد کند تا در مواقع مورد نیاز بتوان از سد رمزنگاری ها عبور کرد.

تیم کوک در این نامه هشدار داد که تقاضای دولت می‌تواند پیامد های بسیار بدتری از پرونده در حال بررسی به دنبال داشته باشد. با ایجاد چنین حفره‌ای در آیفون ها، میلیون ها کاربر در معرض خطر امنیتی قرار خواهند گرفت. تیم کوک توضیح می‌دهد:

 اساسا آنچه دولت آمریکا از ما درخواست می‌کند یک شاه کلید است که می‌تواند صد ها میلیون قفل را باز کند. از رستوران ها و بانک ها گرفته تا فروشگاه ها و خانه ها.

تیم کوک در این نامه عنوان کرد:

دولت از اپل می‌خواهد کاربران خودمان را هک کنیم و پیشرفت های امنیتی که طی دهه ها برای حفاظت از مشتریان انجام شده را تضعیف نماییم. حفاظتی که دهها میلیون کاربر ما را در مقابل هکر های حرفه‌ای و مجرمان اینترنتی در امان نگه می‌دارد. به مهندسان مشابهی که رمز گذاری های بسیار قوی ساختند تا کاربران آیفون را تحت محافظت قرار دهند، دستور داده می‌شود تا این حفاظت را کمتر کنند و امینت کاربران را کاهش دهند.

تا کنون سابقه نداشته تا بر یک شرکت آمریکایی فشار وارد شود که مجبور به افشای اطلاعات مشتریان خود و در خطر قرار دادن آنها شود. سالهاست که کارشناسان امنیت ملی بر علیه تصعیف رمزگذاری ها هشدار می‌دهند. با انجام چنین کاری به شهروندان مطیق قانون که برای محافظت از اطلاعات خود به شرکت هایی مثل اپل اعتماد می‌کنند صدمه وارد خواهد شد.

منبع: phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. کاملا با اپل موافقم