خودرو هیبریدی آرش با توان ۲۰۸۰ اسب بخار؛سوپر اسپرت ایرانی-بریتانیایی AF10 وارد می‌شود !

نمایشگاه خودرو ژنو گرم‌تر از سال‌های گذشته برگذار شد و خوشبختانه اثری از ایرانیان هم در این رویداد بین الملی دیده می‌شود.آرش یکی از تولید کنندگان مطرح در صنعت خودرو است که برای ما ایرانی ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این خودرو ساز به تازگی دست به حرکتی بزرگ زده که می‌توان آن را پروژه قدرتمند ترین خودرو هیبریدی جهان خواند؛ سوپر اسپرتی ایرانی-بریتانیایی که می‌تواند قدرت عظیم ۲۰۸۰ اسب بخار را تولید. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

چند سال پیش این شرکت AF8 را راهی به بازار فرستاد که بسیار سر صدا کرد. یک سوپر اسپرت موتور وسط، که پیشرانه‌ی آن توسط جنرال موتورز طراحی شده بود. در آن زمان، ابر ماشین آرش به عنوان یک رقیب جدی برای فراری ۴۵۸ ایتالیا و مک‌لارن mp4-12c به حساب می‌آمد. اما محصول جدید این شرکت، روند کاملا متفاوتی را به پیش گرفته، به طوری که برای رقابت با سوپر اسپرت های هیبریدی نظیر لافراری و P1 طراحی شده است.

در واقع باید اینطور گفت که AF10 یک نسخه‌ی به روز شده از AF8 است. هر چند که AF10 از طراحی شاخص خودش برخوردار بوده اما شباهت آن به AF8 انکار اپذیر است. خودرو AF10 نسخه قدیم، از یک موتور  LS7 با ۸ سیلندر V شکل استفاده می‌کرد. همچنین به منظور کاهش وزن، مقادیر زیادی از فیبرکربن در این خودرو به کار برده شده بود، در حالی که  AF8 را باید ترکیبی از فیبر کربن و مواد دیگری خواند.

arash-af10-2016-geneva-motor-show_100548116_mاما در مدل به روز شده‌‌ی AF10 که در همین هفته طی نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ پرده برداری شد، دارایی های جدیدی به چشم می‌خورد.  یک موتور ۶.۲ لیتری با ۸ سیلندر به شکل V در آن به کار برده شده است و در کنار آن چهار موتور الکتریکی جای گرفته اند. بر اساس گفته‌ی منابع، این موتور به احتمال زیاد توسط جنرال موتورز تولید شده است.

همانطور که گقتیم AF10، اکنون قدرتمندترین خودرو هیبریدی است. بنابراین باید انتظار داشت که این خودرو ۹۰۰ اسب بخار و ۸۸۶ پوند فوت گشتاور تولید کند. اما این همه‌ی ماجرا نیست ! در حالت هیبریدی و کار کرد چهار موتور الکتریکی دیگر، قدرتی معادل ۱۱۸۰ اسب بخار و  ۷۹۷ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و نهایتا در حداکثر توان، این قدرت به ۲۰۸۰ اسب بخار می‌رسد.

arash-af10-2016-geneva-motor-show_100547681_mاین موتور با ۶ سرعته دستی و خودکار جفت می‌شود که قدرت را به چرخ های عقب منتقل می‌کند. هر یک از موتور های الکتریکی نیز به یک گیبرکس ۲ سرعته متصل شده اند که به شکل یک سیستم چهار چرخ فعال کار‌ می‌کند. موتور های الکتریکی نصب شده در این خودرو، از یک باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۳۲ کیلووات ساعت قدرت می‌گیرند، که از طریق انرژی ترمز ها و نیروی موتور شارژ می‌شود.

فیبر کربن هسته‌ی اصلی شاسی این خودرو را متشکل می‌شود. همچنین گفتنی است به دور چرخ های ۱۹ اینجی جلو و چرخ های ۲۰ اینچی عقب، لاستیک Pilot Sport 2  پیچیده شده است.

بر اساس اطلاعات موجود، AF10 در عرض ۲.۸ ثانیه از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور می‌کند و در نهایت می‌تواند به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

اگر شما به این خودرو علاقه مند شده اید، هم اکنون می‌توانید آن سفارش دهید. البته باید یاد آوری کنیم که آرش AF10 در حال حاضر ۱,۵۸۴,۵۰۰ دلار برای شما خرج خواهد داشت.

منبع: motorauthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*