هولوفلکس

HML تلفن انعطاف‌پذیر خود با نام هولوفلکس را معرفی کرد

حدود ده سال پیش، دنیای موبایل، خود را برای مهاجرت به صفحات لمسی آماده می‌کرد و از آن زمان تاکنون بازار تلفن‌های همراه هرگز مانند قبل نبوده است. تلفن‌های هوشمند جایگزین موبایل‌های معمولی شدند و از ده سال گذشته تاکنون سازندگان تلفن‌های بزرگی را تولید کرده‌اند. HML اخیرا با معرفی یک تلفن انعطاف‌پذیر به نام هولوفلکس قدم دیگری در زمینه رشد صنعت تلفن‌های هوشمند برداشته است.

هولوفلکس ؛ یک تلفن انعطاف‌پذیر با ساختار منحصر به فرد

همان‌طور که گفتیم، ابعاد تلفن‌های هوشمند طی سال‌های گذشته بزرگ و بزرگ‌تر شده است و اکثر آن‌ها از قواعد مشابه و متداولی پیروی می‌کنند. در روز‌هایی که اکثر سازندگان بزرگ نظیر اپل، سامسونگ و اچ‌تی‌سی به فکر بهبود عملکرد دوربین، پردازنده و رزولوشن صفحه محصولاتشان هستند، برخی شرکت‌ها نیز با استفاده از تکنولوژی‌های نوآورانه و خاص در تجارت خود ریسک می‌کنند. در حقیقت اکثر تلفن‌های منحصر به فردی که اخیرا رونمایی شدند، مربوط به برند‌های شناخته‌شده و معتبر نیستند و پژوهشگرانی خلاق (حتی بدون در اختیار داشتن سهمی از بازار تلفن‌های همراه) به دنبال این ریسک‌های بزرگ هستند.

تلفن انعطاف‌پذیر هولوفلکس (HoloFlex) نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ یک گجت با ساختار هولوگرافی و انعطاف‌پذیر که توسط پژوهشگران آزمایشگاه رسانه انسانی دانشگاه کویین در کانادا طراحی شده است.

ایده تلفن‌ انعطاف‌پذیر آن‌چنان جدید و ناشناخته نیست و همان‌طور که می‌دانید، شرکت‌های بزرگی همچون سامسونگ و ال‌جی طی سال‌های قبل با این مفهوم سروکار داشته‌اند. با این حال محققان آزمایشگاه انسانی دانشگاه کویین، مفهوم تلفن‌های هوشمند انعطاف‌پذیر را به سطح جدیدی ارتقاء داده‌اند و روز گذشته از نمونه‌ اولیه‌ای با نام هولوفلکس رونمایی کردند. این محصول با به‌کارگیری صفحه دیود نشر سازمانی نور (FOLED)، یک تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر به معنای واقعی محسوب می‌شود. کنترل این تلفن به‌وسیله حرکات فیزیکی و خمیده صورت می‌گیرد.

هولوفلکس

هولوفلکس شباهت زیادی به مدل اولیه ReFlex – که توسط همین آزمایشگاه در ماه فوریه منتشر شد – دارد، با این تفاوت که برخلاف رفلکس، این مدل با صفحه هولوگرافیک جدیدی همراه شده است که قابلیت تفسیر اشیاء سه‌بعدی را به همراه دارد. رزولوشن این صفحه 1920 در 1080 است، اما تصاویر را در بلوک‌های دایره‌ای با گستره 12 پیکسل رندر می‌کند. طبق ادعای سازنده، هولوفلکس قادر به نمایش تصویر کامل اشیاء سه‌بعدی از زوایای مختلف است. این بلوک‌های پیکسلی تصویر را در قالب 16000 میکرولنز انعطاف‌پذیر و سه‌بعدی نمایش‌ می‌دهد و در نتیجه با چرخش تلفن می‌توان تصاویر سه‌بعدی را با رزولوشن 160 در 104 مشاهده کرد. این تکنولوژی که در واقع از رفلکس الهام گرفته است، به کاربران امکان نمایش اشیاء سه‌بعدی در هولوفلکس به کمک جسچر‌های خم کننده صفحه را می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون 810 SoC در هسته مرکزی هولوفلکس تعبیه شده است که دو گیگابایت حافظه RAM و پردازنده گرافیکی آدرنو 430 آن را همراهی می‌کنند. سیستم‌عامل این محصول اندروید 5.1 آب‌نبات‌چوبی بوده و از یک دوربین ثبت عمق در آن استفاده شده است. این دوربین برای کنفرانس‌های ویدیویی هولوگرافی مناسب خواهد بود. توسعه‌دهندگان اخیرا توانسته‌اند نسخه‌ای سه‌بعدی از بازی پرندگان‌ خشمگین را طراحی کنند که به کمک خم کردن تلفن اجرا می‌شود. گفته می‌شود این آزمایشگاه انسانی در تاریخ نهم ماه می هولوفلکس را با جزئیات بیشتری در سان خوزه کالیفرنیا معرفی خواهد کرد. علاوه بر این توجه شما را به ویدیو زیر پیرامون عملکرد هولوفلکس جلب می‌کنیم:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*