کارت گرافیک GeForce GTX 1070

کارت گرافیک GeForce GTX 1070 معرفی شد؛ سریعتر از Titan X

کارت گرافیک GeForce GTX 1070 توسط انویدیا رونمایی شد. کمپانی انویدیا (Nvidia) به‌طور رسمی نسل بعدی پردازنده‌های گرافیکی خود با نام‌های GeForce GTX 1080 و GeForce GTX 1070 را قبل از رقیب سنتی خود – کمپانی AMD – معرفی کرد.

در ساخت هر دو محصول جدید انویدیا از معماری جدید پاسکال استفاده شده، معماری‌‌ای که بنا به ادعای این کمپانی جهش عظیمی در عملکرد و بهره‌وری بالاتری در قدرت، نسبت به نسل قبلی خود به همراه دارند. گفته می‌شود که این کارت‌های گرافیکی حتی از کارت گرافیکی Titan X با برچسب 1000 دلاری نیز عملکرد بهتری خواهد داشت.

کارت گرافیک GeForce GTX 1070 سریع‌تر از Titan X؛ اما بسیار ارزان‌تر از آن

کارت گرافیک GeForce GTX 1080 از 27 ماه مه (هفتم خردادماه) در سراسر جهان با قیمت 599 دلار در دسترس خواهد بود و کارت گرافیک GeForce GTX 1070 از 10 ژوئن (21 خردادماه) و با قیمت 379 دلار به فروش خواهد رفت. برای هر دو کارت گرافیگی وعده‌ نسخه‌ی اورکلاک آن نیز داده شده که قیمت هر کدام به ترتیب 699 دلار و 449 دلار خواهد بود.

کارت گرافیک GeForce GTX 1070 از سرعت 6.5 ترافلاپس برای پردازش داده‌ها برخوردار بوده و با چنین عملکردی بسیار قدرتمندتر از پردازنده‌های گرافیکی با معماری Maxwell هستند. این کارت گرافیکی درست به‌مانند مدل‌های GeForce GTX Titan X و GTX 1080 از 8 گیگابایت فریم بافر (رم) برخوردار است اما رم این دو محصول جدید انویدیا از نوع GDDR5X هستند.

به نظر می‌رسد که کارت گرافیکی GeForce GTX 1070 به یک کانکتور 8 پین PCIe، یک HDMI و سه خروجی DisplayPort مجهز شده است. جزئیات بیشتری از این کارت گرافیک در دسترس نیست. این کمپانی برای معرفی، بیشتر بر روی مدل GeForce GTX 1080 تمرکز کرد.

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، کمپانی Nvidia از 21 خردادماه شروع به بارگیری کرده تا این محصول جدید خود را به بازارهای جهانی عرضه کند. باید دید این کمپانی در تبلیغاتی که برای ساخت معماری جدید پاسکال خود به راه انداخته، تا چه اندازه صادق بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*