جد بزرگ اسمارت فون های اندرویدی Google Sooner + گالری عکس

 


فکر می کنید اندروید در روز های اول چگونه بوده است و نسخه های اولیه یا Prototype آن چه ظاهری داشته اند؟ اصلا این سیستم عامل به چه شیوه ای تست می شده است؟ نگاهی به عکس بالا، پاسخ بسیاری از سوالات این چنینی است. این تصویر متعلق به یکی از اولین گوشی هایی است که نسخه آزمایشی اندروید در شرکت گوگل بر روی آنها تست می شده است.

این گوشی که توسط تیم اندروید Google Sooner نامیده شده بوده، به تازگی در دسترس Steven Troughton-Smith یکی از توسعه دهندگان و برنامه نویسان این سیستم عامل قرار گرفته است.
این موبایل توسط HTC تولید شده است و در حقیقت نام اصلی آن HTC EXCA 300 است. اسمارت فونی مجهز به پردازنده OMAP850 با ۶۴ مگابایت رم و صفحه غیرلمسی با کیفیت QVGA که یک دوربین 1‪.‬3 مگاپیکسلی آن را همراهی می کند. صفحه کلید آن از نوع QWERTY کامل بوده و دارای D‪-‬pad پنج جهته است. علاوه بر این چهار دکمه منو، برگشت، خانه و Favorites هم بر روی آن دیده می شوند. دارای اسلات کارت حافظه بوده و به پورت mini‪-‬USB قدیمی اچ تی سی مجهز است.
این موبایل تنها به امکان ارتباط اینترنتی EDGE مجهز بوده و از وای فای و 3Gپشتیبانی نمی کرده است. نسخه Build این تلفن نشان می دهد که تقریبا شش ماه قدیمی تر از اولین نسخه اندروید است که رسما معرفی شده. این برنامه نویس همچنین اسکرین شات هایی از محیط کاربری نسخه آزمایشی اندروید منتشر کرده، که نشان می دهد این سیستم عامل چه اندازه کوچکتر از اولین نسخه اندروید است که بر روی HTC Dream عرضه شد. شاید تنها عناصر آشنا در این نسخه آزمایشی اندروید، ویجت ساعت، جستجوی گوگل و notification bar بار باشد.
اما دیان هکبورن مهندس فریم ورک اندروید در گوگل می گوید که اپلیکیشن های اصلی موجود در HTC Dream همان برنامه های گوگل سونر بودند و تنها ظاهر آنها برای استفاده لمسی در دریم تغییر یافته بود. وی همچنین به نکته جالبی اشاره کرده و می گوید کار بر روی پروژه Sooner از اواخر سال ۲۰۰۵ (قبل از عرضه آیفون) در گوگل آغاز شده و اگر آیفون عرضه نمی شد، شاید پروژه سونر هیچگاه به سمت تجاری سازی و ارائه به بازار پیش نمی رفت. هرچند که وی به زمان دقیق اتخاذ چنین تصمیمی، هیچ اشاره ای نمی کند.

در ادامه توجه شما را به دیدن گالری عکس این اسمارت فون جلب می کنیم

{photo}91/03/07/google-sooner{/photo}


منبع : slashgear

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*