گوشی گلکسی A8 سامسونگ تنها یک قدم تا اندروید مارشمالو فاصله دارد

گوشی گلکسی A8 سامسونگ تنها یک قدم تا اندروید مارشمالو فاصله دارد

گوشی گلکسی A8 سامسونگ که سال گذشته عرضه شد، تا مدت‌ها قدرتمندترین دیوایس سری A سامسونگ به‌حساب می‌آمد و این عنوان را تا زمان عرضه شدن گلکسی A9 در اختیار داشت. به‌تازگی گزارشی منتشر شده است که نشان می‌دهد این دیوایس هنوز هم مورد توجه سامسونگ است و فراموش نشده است.

این گزارش که ساعاتی پیش منتشر شده است، حاوی خبر خوشحال‌کننده‌ای برای کاربران این دیوایس است و آن هم عرضه شدن آپدیت سیستم عامل اندروید ۶.۰ (اندروید مارشمالو) برای این اسمارت فون قدیمی است. طبق این گزارش، گوشی گلکسی A8 که شماره مدل آن در خط تولید سامسونگ SM-A800F است، برای دریافت مجوز اجرای سیستم عامل اندروید ۶.۰ در بانک اطلاعاتی آنلاین اتحادیه‌ی جهانی وای فای (Wi-Fi Alliance) به ثبت رسیده است.

این اتحادیه‌ که یک بنیاد غیر انتفاعی جهانی است، هر محصول الکترونیکی که دارای فناوری وای فای باشد را بررسی می‌کند و اگر آن محصول بخواهد کارایی جدیدی داشته باشد و یا قابلیت جدیدی به آن اضافه شود، باید توسط مسئولان استانداردگذاری این مجموعه، تاییدیه‌های لازم را دریافت کند. خبر خوشحال‌کننده اینجاست که گوشی گلکسی A8 توانسته است تاییدیه‌ی این بنیاد را دریافت کند و همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، این اسمارت فون در آزمایش‌های این اتحادیه، دارای سیستم عامل اندروید ۶.۰ یا همان اندروید مارشمالو بوده است:

گوشی گلکسی A8 سامسونگ تنها یک قدم تا اندروید مارشمالو فاصله دارد

بنابراین کارهای قانونی عرضه‌ی آپدیت اندروید ۶.۰ برای Galaxy A8 انجام شده است و از این به بعد به سامسونگ بستگی دارد که چه زمانی را برای عرضه‌ی عمومی این به‌روزرسانی تعیین کند.

تاریخ عرضه‌ی اندروید مارشمالو برای گوشی گلکسی A8

معمولا روال کاری عرضه‌ی آپدیت‌های سیستم عامل اندروید از این طریق، بدین صورت است که حدودا دو هفته بعد از گرفتن تاییدیه‌ی اتحادیه‌ی وای فای، کمپانی سازنده زمان خاصی را اعلام می‌کند و آپدیت را در آن روز عرضه می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد که تا اواخر ماه میلادی جاری، یعنی تا اواسط خرداد ماه شاهد عرضه‌ی اندروید مارشمالو برای گوشی گلکسی A8 سامسونگ خواهیم بود و کاربران این دیوایس که تا پیش از این مجبور به استفاده از اندروید ۵.۱ بودند، می‌توانند از امکانات جدیدترین ورژن این سیستم عامل بهره ببرند.

گفتنی است که اسمارت فون Galaxy A8 سال ۲۰۱۵ و در ماه جولای (اوایل تیر ماه سال ۹۴) توسط سامسونگ معرفی شد و یک ماه بعد یعنی در ماه اوت (اواسط مرداد)، وارد بازار عمومی شد. این تلفن همراه هوشمند از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای MSM8939 ساخت کوالکام، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ (Adreno)، دو گیگابایت حافظه‌ی رم، ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت افزایش از طریق کارت‌های حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب با دریچه‌ی نوردهی f/1.9، دوربین ۵ مگاپیکسلی برای تصاویر سلفی، سنسور تشخیص اثر انگشت در دکمه‌ی هوم و باتری ۳۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی بدون قابلیت جابجایی برخوردار است.

در هفته‌های گذشته شایعاتی نیز وجود داشته است که از عرضه‌ی مدل ۲۰۱۶ گوشی گلکسی A8 خبر می‌دهند. البته با توجه به این اقدام اخیر سامسونگ، به نظر می‌رسد که این اتفاق حداقل تا یکی دو ماه دیگر رخ نخواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام
    شما گفته بودید تا اواسط خرداد اندروید ۶ برای گلکسیa8 میاد پس چرا خبری از اپدیتش نیست ؟؟ ??

  2. سلام.قبلا شایعه شده بودکه گلکسیA8نسخه2016هم تولید کرده..میخواستم بدونم این خبرتاچه حدصحت داره…باسپاس