نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس

نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس، تنها 20 گیگابایت حافظه در اختیار کاربران قرار می‌دهند

کمپانی سونی در توضیحات نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس (Xperia X) و اکسپریا ایکس پرفورمنس (Xperia X Performance) آورده است که این دو محصول 12 گیگابایت از حافظه داخلی را در اختیار سیستم‌عامل قرار خواهند داد و تنها 20 گیگابایت آن را به کاربران جهت ذخیره فایل‌های خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که متوسط بازار 24 گیگابایت حافظه قابل استفاده است.

اگرچه محصولات سری ایکس سونی هم‌زمان با دو گوشی هوشمند گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 معرفی شدند؛ ولی سونی تا بدین لحظه هیچ یک از این گوشی‌ها که اکسپریا ایکس، اکسپریا ایکس ای و اکسپریا ایکس پرفورمنس نام دارند را روانه بازار نکرده است.

به هر حال این سه محصول تا اواخر ماه جاری به‌صورت رسمی عرضه می‌شوند. اگر از علاقه‌مندان به خرید این سری محصولات هستید شاید برایتان جالب باشد بدانید که نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس (Xperia X & X Performance) حافظه کمتری را نسبت به آنچه شما انتظار دارید قابل استفاده کاربران می‌گذارند.

شاید بتوان 12 گیگابایت کاسته شده را با کارت حافظه میکروSD جبران کرد؛ اما سونی می‌توانست عملکرد بهتری را زمینه حافظه نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس ارائه دهد

سونی گزارش می‌دهد که نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس 12 گیگابایت را در اختیار فایل‌های سیستمی قرار می‌دهند تا کاربر تنها قادر به استفاده از 20 گیگابایت آن جهت ذخیره اپلیکیشن‌، موزیک، عکس و غیره باشد. این مسئله مهمی است که شما باید قبل از خرید یک محصول بدانید چه فضای قابل استفاده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد. اگر شما از یک دستگاه نسبتاً قدیمی‌تر سونی مانند زد 5 و یا زد 5 کامپکت به یکی از این محصولات ذکر شده مهاجرت بکنید، قطعاً نیازمند فضای داخلی بیشتری خواهید بود؛ چراکه نسخه 32 گیگابایتی اکسپریا زد 5 و زد 5 کامپکت 27 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس

اگر به‌صورت استاندارد هم بخواهیم حساب کنیم یک گوشی اندرویدی مجهز به 32 گیگابایت حافظه داخلی، به‌طور میانگین چیزی حدود 24 الی 25 گیگابایت فضای ذخیره سازی را بایستی در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ بنابراین نسخه‌ی 32 گیگابایتی اکسپریا ایکس و ایکس پرفورمنس با ارائه 20 گیگابایت ظرفیت داخلی تا حدودی زیر استاندارد بازار عمل کرده‌اند. هرچند که هر دو این محصولات از کارت‌های میکرو SD بهره می‌برند؛ اما قضیه‌ی وجود کارت‌های حافظه خارجی کاملاً با حافظه داخلی متفاوت است. علاوه بر آن سونی اعلام کرده است که نسخه‌ی 16 گیگابایتی گوشی اکسپریا ایکس ای (Xperia XA) نیز 11 گیگابایت قابل استفاده را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

کمپانی سونی در صدد برنامه ریزی‌های نهایی است تا سه محصول خانواده اکسپریا ایکس را تا اواخر ماه جاری به ایالات متحده و سایر بازارهای بزرگ جهانی عرضه کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*