میزان فروش کروم کست گوگل اعلام شد؛ ۲۵ میلیون واحد از ابتدای عرضه

میزان فروش کروم کست گوگل اعلام شد؛ ۲۵ میلیون واحد از ابتدای عرضه

یکی از دیوایس‌هایی که لحظاتی پیش در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل یا همان I/O ۲۰۱۶ به آن پرداخته شد، دانگل کروم کست (Chromecast) بود. گوگل از فروش کروم کست ابراز رضایت کرده و اعلام کرده که این قطعه توانسته است به یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های خانگی گوگل تبدیل شود.

کروم کست گوگل در حکم یک رابط عمل می‌کند و کاربران می‌توانند با اتصال آن به مانیتور و تلویزیون‌هایی که دارای پورت HDMI هستند، محتوای موجود بر روی کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند، تبلت و یا دیگر گجت‌های پشتیبانی‌شده را بر روی آن مانیتور یا تلویزیون استریم کنند. البته علاوه بر پورت HDMI اضافه، نیاز است که آن مانیتور از قابلیت اتصال به شبکه‌ی وای فای نیز پشتیبانی کند تا کروم کست بتواند کار خود را به‌درستی انجام دهد.

البته کمپانی گوگل بخش عمده‌ای از فروش کروم کست را به پشتیبانی مناسب آن از پلتفرم‌های مختلف مدیون است. این دانگل علاوه بر دارا بودن پورت‌های HDMI و میکرو یو اس بی، از اسمارت فون‌ها و تبلت‌های اندرویدی، آیفون اپل و لپ‌تاپ کروم بوک پشتیبانی می‌کند و جالب اینجاست که اگر مرورگر کروم بر روی یکی از دو طرف نصب شود (چه طرف گیرنده و چه طرفی که محتوای آن استریم می‌شود)، صرف نظر از نوع پلتفرم می‌توان از کروم کست برای ارتباط بین آن دو گجت ارسال‌کننده و مانیتور (تلویزیون) بهره برد.

فروش کروم کست در این ۳ سال راضی‌کننده بوده است

میزان فروش کروم کست گوگل اعلام شد؛ ۲۵ میلیون واحد از ابتدای عرضه

گوگل کروم کست را برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی کرده است و طبق اعلام مدیران این کمپانی، فروش کروم کست بسیار راضی‌کننده بوده است و تا به حال و در طول مدت حدودا ۳ سال از زمان رونمایی از این محصول، ۲۵ میلیون کاربر آن را خریداری کرده‌اند و علاوه بر خانه، در محل کار، دانشگاه و محیط‌های مختلف برای استریم محتوا از آن استفاده کرده‌اند؛ این آمار توانسته است کروم کست را به یکی از پرفروش‌ترین گجت‌های الکترونیکی خانگی گوگل تبدیل کند.

البته گوگل سال گذشته از نسل جدید کروم کست نیز رونمایی کرد و ورژن جدید این وسیله را با پشتیبانی از یک نسخه‌ی سفارشی سازی شده از سیستم عامل کروم (Chrome OS) روانه‌ی بازار کرد؛ این نسخه‌ی سفارشی در واقع یک مرورگر گوگل کروم است که بر روی هسته‌ی کاملا سبک و با عملکرد بسیار بالا اجرا می‌شود و به کاربران کروم کست اجازه می‌دهد که علاوه بر اجرای روان‌تر دیوایس، بتوانند از ویژگی آپدیت سیستم عامل کروم با ریبوت کردن این دانگل نیز بهره ببرند.

از دیگر دلایل بالا بودن آمار فروش کروم کست می‌توانیم به پشتیبانی مناسب شرکت‌های تولید نرم افزار‌های شخص ثالث از آن، قیمت مناسب نسبت به عملکرد (۳۵ دلار) و کارایی روان و کاملا مطابق تبلیغات آن اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*