برنامه کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی در پلی استور قرار گرفت

برنامه کنسول توسعه دهندگان در حال حاضر در پلی استور در دسترس است. توسعه‌ی نرم‌افزارها در هر شکلی کار آسانی نیست و این کار در فضای تلفن‌های همراه بسیار پیچیده‌تر است. تمایلات شخصی در این حوزه بیشتر از حوزه‌های دیگر توسعه‌ی نرم‌افزار وجود دارد. توسعه دهندگانی که می‌خواهند برنامه‌ی موفقی تولید کنند باید زندگی واقعی را تجربه کرده و تعامل بیشتری با کاربر داشته باشند.

در این حوزه باید هر نظر منفی در نظر گرفته شده، موانع رفع گردیده و بهبود حاصل شود و در وقت لازم و در زمان‌های مناسب به‌روزرسانی انجام گردد. این‌ها مسائلی است که کاربران گوشی‌های هوشمند انتظار آن را دارند. برای کمک به این موضوع گوگل، کنسول توسعه‌ دهندگان Google Play را ایجاد کرده است.

برنامه کنسول توسعه‌ دهندگان یک محل متمرکز برای کسانی بوده که برنامه‌های خودشان را در پلی استور منتشر کرده تا هر نوع داده‌ای که می‌تواند برای تعامل با کاربر به آن‌ها کمک نماید را در اختیار داشته باشند و بدین طریق بتوانند همواره برنامه‌شان را به‌روز نگه دارند. همچنین در این کنسول اطلاعات آماری و تحلیلی نیز قرار داده شده تا توسعه دهندگان بتوانند برنامه‌شان را از لحاظ مالی، فنی و غیره نیز مورد ارزیابی قرار دهند. به لطف این برنامه جدید، توسعه دهندگان حال می‌توانند به تمامی این عملکردها دسترسی داشته باشند.

این برنامه که از یک رابط کاربری مخصوص به تبلت نیز بهره‌مند است، به توسعه دهندگان این امکان را خواهد داد تا بتوانند بر تعداد نصب برنامه‌شان نظارت داشته باشند. آن‌ها همچنین قادر خواهند بود تا دستگاهی که برنامه‌شان بر روی آن نصب شده، تشخیص داده و همچنین ببینند که برنامه‌ی مورد نظر به چه تعداد و از روی چه دستگاه‌هایی پاک شده است. همچنین توسعه دهندگان از طریق همین برنامه قادر خواهند بود تا نظرات کاربران را دیده و از همان‌جا به آن‌ها پاسخ بدهند.

امتیازها، تعداد نصب و تعداد حذف شدن برنامه‌ها نیز در قالب یک نمودار به توسعه دهندگان نمایش داده خواهد شد تا بدین طریق میزان علاقه‌مندی به آن برنامه مشخص شده تا این اطمینان برای توسعه دهندگان حاصل شود تا به آپدیت جدیدی نیاز هست یا خیر. گزارش‌های خرابی برنامه، تعداد بارهایی که پیغام خطای «برنامه پاسخگو نیست» به کاربر نمایش داده شده و اطلاعاتی از این قبیل که کدام ماژول و یا فراخوان باعث به وجود آمدن آن خطا شده در دسترس توسعه دهنده قرار می‌گیرد. همچنین این اطلاعات به‌صورت نمودار نیز به توسعه دهنده نشان داده می‌شود و به او امکان عیب‌یابی به‌روزرسانی‌های اخیر و یا سازگاری با دستگاه را نشان خواهد داد.

در حال حاضر برنامه کنسول توسعه دهندگان گوگل پلی برای موبایل در دسترس قرار گرفته و تنها نیاز به یک حساب مخصوص به توسعه دهندگان دارد. اگر با یک حساب عادی (غیر توسعه دهنده) وارد این اپلیکیشن شوید به شما یک پیغامی نمایش داده خواهد شد مبنی بر این‌که این حساب به کنسول توسعه دهندگان دسترسی نخواهد داشت. برنامه کنسول توسعه دهندگان در حال حاضر در پلی استور در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*