ورود اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها

پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها خواهند آمد

گوگل طی کنفرانس توسعه دهندگان خود قضیه‌ی ورود پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها را تأیید کرده است. هرچند که گوگل می‌گوید برای این کار نیازمند ارائه آموزش‌هایی به توسعه دهندگان بابت بهینه‌سازی اپلیکیشن‌هایشان برای این سیستم‌عامل خواهند بود.

تا به حال شایعه‌ی ورود پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها شنیده می‌شد؛ اما حالا گوگل طی کنفرانس Google I/O 2016 رسماً با تأیید این قضیه اطلاعات مختصری را در اختیار ما گذاشته است. هرچند که این اطلاعات کامل نیست اما می‌تواند طی چند روز آینده به‌صورت کامل‌تر توسط گوگل آن توضیح داده شود.

ورود پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها نیازمند بهینه سازی خاصی است که گوگل آن را از طریق آموزش‌های لازم به‌صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد داد

البته به نظر نمی‌رسد که به همین زودی‌ها پلی استور جزوی از سیستم‌عامل کروم شود؛ چرا که توسعه دهندگان بایستی آموزش‌های لازم را جهت بهینه سازی برنامه‌های خود جهت انتقال اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها ببینند. گوگل در این باره می‌گوید که مهندسان این شرکت هرگونه آمادگی را برای کمک به توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها دارند و گوگل بر همین اساس کروم بوک‌های رایگانی را در اختیار 50 توسعه دهنده نخستی که برای این امر اعلام آمادگی کنند قرار خواهد داد.

اگر حدس ما درست باشد فرآیند پورت شدن پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید به کروم بوک‌ها تا اواخر پاییز به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید. این حدس به خاطر آن است که گوگل زمان عرضه تمامی موارد معرفی شده طی این کنفرانس را به پاییز موکول کرده است. اگر چنین قضیه‌ای محقق شود بدون شک باعث محبوبیت همه جانبه سیستم‌عامل کروم و به‌خصوص کروم بوک‌ها خواهد شد. طی سال گذشته محبوبیت کروم بوک‌ها با افزایش خوبی مواجه بوده است و سال جاری نیز ما شاهد عرضه سخت افزارهای نسبتاً قدرتمندی مجهز به سیستم‌عامل کروم بوک بودیم. با کنار هم گذاشتن پازل این اتفاقات می‌توان آینده‌ی خوبی را برای سیستم‌عامل سبک و روان گوگل انتظار داشت. باید دید که آیا گوگل با این پورت کردن اپلیکیشن‌ها قصد دارد تا بین دو سیستم عامل اندروید و کروم یک اتحاد عملکرد به وجود آورد یا فقط به اپلیکیشن‌ها بسنده خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*